Ev hizmetlerinde çalışan bir hizmetçinin sigorta girişi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İşyeri Bildirgesi: Hizmetçiyi çalıştırmaya başlamadan önce, işveren olarak SGK'ya en geç sigortalı kişiyi çalıştırmaya başladığı tarihte İşyeri Bildirgesi verilerek işyeri açılış işlemi yapılmalıdır. 2. Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi: Hizmetçinin Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi, çalışmaya başladığı tarihten itibaren bir ay içinde e-Sigorta yoluyla internet üzerinden SGK'ya gönderilmelidir. 3. Aylık Prim ve Hizmet Belgesi: Hizmetçinin her aya ilişkin ücreti ve çalışma gün sayıları, Aylık Prim ve Hizmet Belgesine kaydedilerek, en geç takip eden ayın 23'üne kadar e-Sigorta yoluyla internet üzerinden SGK'ya gönderilmelidir. 4. Prim Ödemeleri: Hizmetçinin sigorta primi ve işsizlik sigortası primleri, ait olduğu ayı takip eden ayın sonuna kadar SGK'nın anlaşmalı olduğu bankalar vasıtasıyla ödenmelidir. 5. İş Kazası Bildirimi: Hizmetçinin iş kazası geçirmesi durumunda, bu olayın İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirgesi ile en geç olayın meydana geldiği tarihi takip eden üç işgünü içinde SGK'ya bildirilmesi gerekmektedir.