Eksik çalışma belgesi yerine, eksik gün bildirim formu (Ek-8) ve bu formun ekinde sunulması gereken belgeler verilir. Eksik gün bildirim formunda işveren numarası, işyeri sicili, işveren adresi ve bilgileri, sigortalının T.C. kimlik ve sosyal güvenlik numarası, adı soyadı, prime esas kazancı, eksik bildirilen gün sayısı ve nedeni gibi bilgiler yer alır. Eksik gün bildirim formunun ekinde sunulması gereken belgeler ise şunlardır: Kurumca yetkilendirilmiş sağlık hizmeti sunucularından alınmış istirahat raporu; Ücretsiz veya aylıksız izinli olduğunu kanıtlayan izin belgesi; Disiplin cezası uygulamasına ilişkin belge; Gözaltına alınma veya tutukluluk hâline ilişkin belgeler; Kısmi süreli çalışmalara ait yazılı iş sözleşmesi; Sigortalının imzasını taşıyan puantaj kayıtları; Grev, lokavt, genel hayatı etkileyen olaylar veya doğal afetler nedeniyle işyerinde faaliyetin durdurulduğunu gösteren ilgili resmî makamlardan alınan yazı örneği; İşe devamsızlığa ilişkin belgeler; İş sözleşmesinin fesih edildiği tarihte çalışılmadığına dair belge; Kısa çalışma ödeneği alındığına dair ilgili resmî makamlardan alınan belge. Eksik çalışmaya ilişkin belgeler, ilgili ayda düzenlenir ancak SGK'ya verilmez; işverence on yıl süreyle saklanır.