• Buradasın

    Apartman yönetim kurulu toplantı tutanağını kim hazırlar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Apartman yönetim kurulu toplantı tutanağını genellikle yönetici veya yönetici yardımcısı hazırlar 4.
    Ayrıca, sitenin yönetim kurulunun sekreteri varsa, toplantı tutanağını onlar da hazırlayabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Apartman yönetim toplantısında olmayan bir konu karar defterine yazılmışsa ne olur?

    Apartman yönetim toplantısında olmayan bir konunun karar defterine yazılması durumunda, kararın geçerliliği tartışmalı hale gelir. Eğer yazım hatası veya maddi hata varsa, Divan Heyeti veya Yönetici ile görüşülerek karar tutanağında düzeltme yapılabilir. Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre, toplantıya katılan bir kat maliki, kararın iptali için en geç bir ay içinde Sulh Hukuk Mahkemesi'ne başvurabilir.

    Apartmanda yönetici yoksa kim karar verir?

    Apartmanda yönetici yoksa, kat malikleri kurulu kararlar alır. Kat malikleri, kendi aralarından birini yönetici olarak seçebilir veya bu görevi dışarıdan bir kişiye ya da üç kişilik bir kurula devredebilir. Eğer kat malikleri anlaşamayıp yönetici atayamazsa, konu kat maliklerinden birinin başvurusu üzerine sulh mahkemesine intikal eder. Mahkeme tarafından atanan yönetici, haklı bir sebep olmadığı sürece, altı ay dolmadan kat malikleri kurulunca değiştirilemez.

    Apartman ve site yönetimini kimler yapabilir?

    Apartman ve site yönetimini kimler yapabilir? Kat malikleri: Yönetici veya yönetim kurulu, kat malikleri arasından seçilebilir. Kat maliki olmayanlar: Yönetici, kat maliki olmayan kimseler arasından da seçilebilir. Tüzel kişiler: Apartman veya site yönetiminde tüzel kişiler de yönetici olarak görev yapabilir. Yönetici seçimi, kat malikleri kurulunun yıllık toplantısında, sayı ve arsa payı çoğunluğu ile yapılır. Zorunlu durum: Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre, sekiz veya daha fazla bağımsız bölüm bulunan apartman ve sitelerde yönetici atanması zorunludur.

    Yönetim kurulu toplantı nisabı nedir?

    Yönetim kurulu toplantı nisabı, Türk Ticaret Kanunu'na göre üye tam sayısının çoğunluğu şeklindedir.

    Yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defteri aynı mı?

    Yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defteri aynı defter türleri değildir. Yönetim kurulu karar defteri, anonim şirketlerdeki yönetim kurulunun kararlarını kaydettiği defterdir. Genel kurul toplantı ve müzakere defteri ise tüzel kişi tacirlerin genel kurul toplantılarında görüştükleri hususların ve alınan kararların kaydedildiği defterdir.

    Apartman yönetim kurulu faaliyet raporunu kim imzalar?

    Apartman yönetim kurulu faaliyet raporunu yönetim kurulu başkanı ve üyeleri imzalar. Ayrıca, yıllık faaliyet raporu, kat malikleri tarafından oylama sonucu onaylanır ve yönetim kurulu başkanı tarafından imzalanır.

    Apartman yöneticisinin yetkileri nelerdir?

    Apartman yöneticisinin bazı yetkileri: Kat malikleri kurulunun kararlarını yerine getirmek. Ana gayrimenkulün korunması, bakımı ve onarımı için gerekli tedbirleri almak. Ana gayrimenkulün sigorta işlemlerini yapmak. Kat malikleri tarafından özel olarak yetkilendirilmesi halinde, ilgili bağımsız bölümlerin kiralarını toplamak. Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlülüklerin yerine getirilmemesi sebebiyle kat maliklerine karşı dava ve icra takiplerini yapmak. Ana gayrimenkulün genel yönetim işleriyle ilgili ödemeleri yapmak. Kat malikleri kurulunun toplantıya çağrılmasını sağlamak. Ana gayrimenkulü ilgilendiren tebligatları kabul etmek. Yöneticinin yetkileri, yönetim planında aksi belirtilmediği sürece Kat Mülkiyeti Kanunu'nda belirtilenlerle sınırlıdır.