• Buradasın

    657 şef kadrosuna atanma şartları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Kanuna göre şef kadrosuna atanabilmek için gerekli şartlar şunlardır:
    • Hizmet süresi: 1. dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300 ve daha yukarıda olanlar için en az 12 yıl, 1. ve 2. dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300'den az olanlar için en az 10 yıl, 3. ve 4. dereceli kadrolar için en az 8 yıl hizmet 13.
    • Yüksek öğrenim: İlgili pozisyonda görev yapabilmek için yüksek öğrenim görmüş olmak 13.
    • Ek süre: Dört yıldan az süreli yüksek öğrenim görenler için belirtilen sürelere iki yıl ilave edilir 13.
    • Diğer şartlar: 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2. maddesi kapsamına dahil kurumlarda fiilen çalışmış olmak 13.
    Ayrıca, 2021/14 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi gereği, sadece yönetici kadrolarına (şef dahil) 657 sayılı Kanunun 68/B maddesi çerçevesinde atama yapılabilmektedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu görevde yükselmeye tabi kadrolar nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre görevde yükselmeye tabi kadrolar şunlardır: 1. Yönetim Hizmetleri Grubu: Şube müdürü, fidanlık müdürü, eğitim merkezi müdürü, yedek parça depo müdürü. 2. Hukuk Hizmetleri Grubu: Hukuk müşaviri. 3. Araştırma, Planlama, Eğitim ve Savunma Hizmetleri Grubu: Eğitim uzmanı, uzman, sivil savunma uzmanı. 4. Bilgi İşlem Hizmetleri Grubu: Çözümleyici. 5. İdari Hizmetler Grubu: Ayniyat saymanı, bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, memur, koruma ve güvenlik görevlisi. 6. Destek Hizmetleri Grubu: Bekçi, hizmetli, rasatçı yardımcısı, teknisyen yardımcısı, aşçı, kaloriferci. Ayrıca, mühendis, mimar, arkeolog, jeolog gibi unvan değişikliğine tabi kadrolar da görevde yükselmeye dahildir.

    Boş kadrolara atama nasıl yapılır yönetmelik?

    Boş kadrolara atama yapılması, ilgili yönetmeliklere göre iki yöntemle gerçekleştirilebilir: merkezi yerleştirme veya idare tarafından yapılacak sınav. Merkezi yerleştirme yoluyla atama için: 1. Boş kadroların unvanı, sınıfı ve sayıları belirtilmek suretiyle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığından izin alınır. 2. Kadrolara, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre yerleştirme yapılır. 3. Atama yapılan kadrolara ilişkin bilgiler, göreve başlama tarihinden itibaren 15 gün içerisinde ilgili bakanlığa bildirilir. İdare tarafından sınav yoluyla atama için: 1. Atama yapılacak kadro sayıları ve diğer hususlar, son başvuru tarihinden en az 30 gün önce Resmî Gazete ve idarenin internet sitesinde duyurulur. 2. İdare, KPSS puanlarına göre adayları sıralayarak, en yüksek puanlı adaydan başlamak üzere atama yapılacak boş kadro sayısının beş katı oranında adayı sınava çağırır. 3. Sınav sonuçlarına göre başarılı olanlar arasından, başarı sıralamasına göre boş kadrolara atama yapılır.

    Sözleşmeli personel şef olabilir mi?

    Sözleşmeli personel, şef olarak görevlendirilebilir, ancak bu durum bazı yasal düzenlemelere aykırıdır. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, memur ve amir arasında hiyerarşi bulunması gerekmektedir ve sözleşmeli personel, memurun amiri olamaz. Bu nedenle, şef kadrosunun kadroya dayalı olarak çalışan devlet memurları arasından doldurulması daha uygundur.

    Memur unvanları nasıl belirlenir?

    Memur unvanları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili diğer mevzuatlara göre belirlenir. Unvanların belirlenmesinde dikkate alınan bazı faktörler şunlardır: Eğitim düzeyi: Memurların mezun oldukları okul ve bölüm, unvanlarını etkiler. Görev yeri ve kurum içi düzenlemeler: Her kurumun kendi teşkilat yapısı ve iç mevzuatı, unvanların hiyerarşik sıralamasını belirler. Görev ve sorumluluklar: Memurların yerine getirdikleri görevler ve bu görevlerin gerektirdiği yetkiler, unvanlarının belirlenmesinde rol oynar. Ayrıca, bazı unvanlara atanabilmek için özel sınavlar ve yeterlilikler de gerekebilir.

    657 devlet memurlarının yer değiştirme suretiyle atanmalarına ilişkin yönetmelik nedir?

    657 sayılı Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik, 19 Nisan 1983 tarihinde Bakanlar Kurulu tarafından kararlaştırılmış ve 25 Haziran 1983 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Amaç ve Kapsam: Amaç: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi olarak çalışan devlet memurlarının, aynı kurum içinde yer değiştirme suretiyle atanmalarını sağlamak. Kapsam: Genel ve Katma Bütçeli Kurumlar ile bunlara bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlar ve Beden Terbiyesi Bölge Müdürlüklerinde çalışan memurları kapsar. Temel İlkeler: Yer değiştirme atamalarında kadro imkanları göz önünde bulundurulur. Atamalar, ekonomik, sosyal, kültürel ve ulaşım şartları yönünden benzerlik gösteren bölgeler arasında yapılır. Memurların bölgeler arasında adil ve dengeli dağılması sağlanır. Yönetmeliğin tamamına mevzuat.gov.tr veya kamusen.org.tr sitelerinden ulaşılabilir.

    657 sayılı devlet memurları kanununda kaç hizmet sınıfı vardır?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda on iki hizmet sınıfı bulunmaktadır. Bu sınıflar şunlardır: 1. Genel İdare Hizmetleri Sınıfı. 2. Teknik Hizmetler Sınıfı. 3. Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı. 4. Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı. 5. Avukatlık Hizmetleri Sınıfı. 6. Din Hizmetleri Sınıfı. 7. Emniyet Hizmetleri Sınıfı. 8. Jandarma Hizmetleri Sınıfı. 9. Sahil Güvenlik Hizmetleri Sınıfı. 10. Yardımcı Hizmetler Sınıfı. 11. Mülki İdare Amirliği Hizmetler Sınıfı. 12. Millî İstihbarat Hizmetleri Sınıfı.

    Memur kadro dereceleri nelerdir?

    Memur kadro dereceleri, dört farklı sisteme göre belirlenir: 1. Kadro Derecesi: Memurun atanmış veya işgal ettiği kadronun derecesidir. 2. Kazanılmış Hak Aylık Derecesi: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, memurların hizmet süresi ve öğrenim durumlarına göre belirlenen derecedir. 3. Emekli Keseneğine Esas Aylık Derecesi: Memurların emeklilik primleri üzerinden hesaplanan ve her yıl için bir kademe ilerlemesi, her üç yıl için bir derece yükselmesinin öngörüldüğü derecedir. 4. Ödemeye Esas Derece: Mevzuatta tanımı olmayan, ancak 657 sayılı Kanun'un 68/B maddesinde belirtilen ve belirli hizmet sürelerine sahip memurlar için geçerli olan bir derecedir.