• Buradasın

    657 4/B-5 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Kanunun 4/B-5 maddesi, sözleşmeli personelin dışarıda kazanç getirici başka bir iş yapamayacağını düzenler 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi olan personelin farkları şunlardır: 1. İstihdam Şekli: 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye (KHK) tabi personel, kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında sözleşmeli statüde çalışırken, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa (DMK) tabi personel genel memur kadrolarında istihdam edilir. 2. Ücret ve Sosyal İmkanlar: 399 sayılı KHK'ya tabi personelin ücretleri genellikle daha yüksektir ve sosyal imkanları daha iyidir. 3. Nakil Durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, başka bir KİT'e geçebilirken, 657 sayılı DMK'ya tabi personel diğer kamu kurumlarındaki memur kadrolarına nakil isteyebilir. 4. Atama ve Görevde Yükselme: 657 sayılı DMK'ya tabi personelin atama ve görevde yükselmeleri, ilgili yönetmelik hükümlerine göre yapılırken, 399 sayılı KHK'ya tabi personel için bu süreçler yönetim kurulu kararıyla gerçekleştirilir.

    657 4B ikincil mevzuat nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4B maddesi ile ilgili ikincil mevzuat, kanun ve yönetmeliklerden oluşmaktadır. Bu kanunun temel ilkeleri arasında yer alan sınıflandırma ve liyakat gibi konular, çeşitli yönetmeliklerle detaylandırılmıştır.

    657 ve 696 KHK arasındaki fark nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) arasındaki temel farklar şunlardır: 1. İstihdam Şekli: 657 sayılı Kanun, kamu hizmetlerini memurlar, sözleşmeli personel ve işçiler eliyle yürütülmesini düzenler. 2. Yasal Düzenleme: 696 KHK, 375 sayılı KHK'ya eklenen geçici 23. madde ile yürürlüğe girmiştir. 3. Hak ve Sorumluluklar: 696 KHK'lı işçiler, 657 sayılı Kanun hükümlerine tabi değildir ve bu nedenle memurlarla aynı hak ve sorumluluklara sahip değillerdir.

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 1. İstihdam Türü: 4924 sayılı kanun, eleman temininde güçlük çekilen yerlerde sözleşmeli sağlık personelinin çalıştırılmasını düzenlerken, 657 sayılı kanun genel olarak devlet memurlarının istihdamını kapsar. 2. Atama ve Yerleştirme: 4924 sayılı kanuna göre sözleşmeli personel atamaları, merkezi yerleştirme veya kura ile yapılırken, 657 sayılı kanuna göre atamalar genellikle sınav sonucuna göre gerçekleştirilir. 3. Sosyal Güvenlik ve Haklar: 4924 sayılı kanuna tabi personel, belirli sosyal güvenlik haklarından yararlanır ve aylıkları, pozisyon unvanına, hizmet süresine ve görev yerinin özelliklerine göre belirlenir.

    657 sayılı kanunun 4-B maddesi nedir?

    657 sayılı Kanunun 4/B maddesi, sözleşmeli personel istihdamını düzenler. Bu maddeye göre sözleşmeli personel; Özel bir meslek bilgisine ve ihtisasına ihtiyaç duyulan geçici işlerde çalıştırılır. Bakanlar Kurulu tarafından belirlenen esas ve usuller çerçevesinde, kurumun teklifi ve Devlet Personel Başkanlığının görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca vizelenen pozisyonlarda görev yapar. Mali yılla sınırlı olarak sözleşme ile çalıştırılır. Sözleşmeli personelin hakları ve çalışma koşulları, Devlet Personel Başkanlığının görüşü ve Maliye Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu tarafından belirlenir.

    657 DMK kaç maddeden oluşur?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (DMK), 120 maddeden oluşmaktadır.

    657 sayılı kanun nedir?

    657 sayılı kanun, Devlet Memurları Kanunu olarak bilinir ve kamu personeli olarak çalışan kişileri ilgilendirir. Bu kanun, kamu personelinin hizmet şartlarını, atanma ve yetiştirilmelerini, niteliklerini, hakları ve sorumluluklarını düzenler. Kanunun temel ilkeleri üç başlık altında toplanmıştır: 1. Sınıflandırma: Devlet kamu hizmetleri görevlerini ve bu görevlerde çalışan memurları, görevlerin gerektirdiği niteliklere ve mesleklere göre sınıflara ayırma. 2. Kariyer: Memurlara, yaptıkları hizmetler için gerekli bilgilere ve yetişme şartlarına uygun şekilde, sınıflar içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkanı sağlama. 3. Liyakat: Kamu hizmetlerine girmeyi, sınıflar içinde ilerleme ve yükselmeyi, görevin sona erdirilmesini liyakat sistemine dayandırma.