• Buradasın

    6111'den yararlanan işçi başka kuruma atanabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, 6111 sayılı Kanun'dan yararlanan bir işçi, ihtiyaç fazlası olarak başka bir kuruma atanabilir 1.
    6111 sayılı Kanun, il özel idaresi ve belediyelerin sürekli işçi kadrolarındaki ihtiyaç fazlası işçilerin diğer kurumlara naklini kapsar 1. Bu kapsamda, işçilerin atanacağı kurumlar arasında Milli Eğitim Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, mahalli idareler ve diğer kamu kurum ve kuruluşları bulunur 1. Atama işlemi, işçilerin muvafakati ve kurumların talebi doğrultusunda gerçekleştirilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6111 sayılı kanun işçi geçişi nasıl yapılır?

    6111 sayılı kanun kapsamında işçi geçişi yapmak için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır: Sigortalı Şartları: 01.03.2011 ila 31.12.2020 tarihleri arasında işe alınmış olmalıdır. Kadın sigortalılar 18 yaşından büyük olmalıdır. Erkek sigortalılarda 18-29 yaş aralığında olmalıdır. İşe alındığı tarihten önceki 6 aylık dönemde işsiz olmalıdır. Ortalama sigortalı sayısına ilave olarak çalıştırılmalıdır. İşveren Şartları: Kamuya bağlı ihale kapsamında olmamalıdır. Aylık prim ve hizmet belgesi yasal süresinde verilmelidir. SGK primleri yasal süresi içinde ödenmelidir. Kayıt dışı sigortalı çalıştırılmamalıdır. Borçlu işverenler, borçlarını yapılandırmış veya taksitlendirmiş olmalıdır. Teşvikten yararlanmak için, 6111 kanun kodlu aylık prim hizmet belgesinin yasal sürede e-sigorta üzerinden SGK'ya verilmesi ve teşvik kapsamında İŞKUR ve hazinece karşılanacak tutarlar dışında kalan primlerin de yasal sürede ödenmesi gereklidir. Sosyal Güvenlik Kurumu, 18.03.2015 tarihinde yayımladığı genelgeyle, daha önce yararlanılan bir teşvik türünden vazgeçilerek 6111 sayılı ilave istihdam teşvikinden geriye dönük faydalanmayı kapatmıştır.

    6111 sayılı kanun 166 madde ile belediye işçisi başka kuruma tayin olabilir mi?

    Evet, 6111 sayılı kanunun 166. maddesi ile belediye işçileri başka kurumlara tayin olabilirler. Bu maddeye göre, belediyelerin sürekli işçi kadrolarındaki ihtiyaç fazlası işçiler, Milli Eğitim Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, diğer mahalli idareler ve ildeki diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanabilirler. Tayin işlemi için, işçilerin muvafakatı ve kurumların talebi gereklidir.

    6111 sayılı kanun kapsamında çalışan işten çıkarılabilir mi?

    Evet, 6111 sayılı kanun kapsamında çalışan işten çıkarılabilir. İşten çıkarma, "04 - belirsiz süreli iş sözleşmesinin işveren tarafından haklı sebep bildirilmeden feshi" kodu ile yapılırsa, işveren destek tutarlarının iadesini sağlamak zorunda kalabilir. İşten çıkarma sırasında dikkat edilmesi gereken bazı şartlar şunlardır: Aylık prim ve hizmet belgesinin yasal süresinde verilmesi. Primlerin yasal süresi içinde ödenmesi. Kayıt dışı sigortalı çalıştırılmaması. Borçların yapılandırılmış veya taksitlendirilmiş olması. Prim, idari para cezası ve bunlara ilişkin gecikme zammı ve cezası borcunun bulunmaması.

    4D'li işçiler başka kuruma geçebilir mi?

    4D'li işçilerin başka bir kuruma geçmesi, belirli koşullar altında mümkündür, ancak bu süreç oldukça sınırlıdır. Sınav ve Atama: 4D'li bir işçi, başka bir kuruma geçmek için sınav kazanabilir ve o kuruma atanabilir. Becayiş: Üniversite hastanelerinde çalışan işçilerin kurum değiştirme yolu kapalıdır, ancak Türkiye genelinde işletmeleri olan bakanlıklardaki işçiler, becayiş yoluyla yer değiştirebilir. Kurum Onayı: İşçinin geçiş yapabilmesi için hem mevcut kurumunun hem de geçiş yapmak istediği kurumun onayı gereklidir. Genel olarak, 4D'li işçilerin tayin ya da nakil yoluyla başka bir kuruma geçmesi, özel bir durum veya can güvenliği gibi büyük bir gerekçe olmadıkça mümkün değildir.

    Çalışma Bakanlığı atama ve yer değiştirme yönetmeliği nedir?

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Personelinin Yer Değiştirme Suretiyle Atanma Esaslarına Dair Yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi olarak çalışan personelin, hizmet gerekleri doğrultusunda kurum içinde yer değiştirme suretiyle atanmalarını düzenler. Bazı temel hükümler: Hizmet Bölgeleri: Türkiye, sosyal, kültürel, ulaşım ve ekonomik şartlara göre dört hizmet bölgesine ayrılmıştır. Zorunlu Çalışma Süresi: Her hizmet bölgesinde tamamlanması gereken sürelerdir. Atama Dönemi: Her yıl Haziran-Eylül döneminde yapılır, ancak iş mevsimi gerektiren hizmetler için Mart ve Ekim ayları esas alınır. İstisnai Durumlar: Adli veya idari soruşturma, iki defa üst üste olumsuz sicil alma gibi durumlarda süre şartı aranmadan atama yapılabilir. Yönetmeliğin tamamına resmigazete.gov.tr ve mevzuat.gov.tr sitelerinden ulaşılabilir.

    Daimi işçi başka kuruma tayin isteyebilir mi?

    4D daimi sürekli işçi statüsündeki çalışanlar, Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile kadroya geçtikleri için başka bir kuruma tayin isteyemezler. Bu işçiler, çalıştıkları pozisyonda, emekliliğe hak kazandıkları tarihe kadar mevcut statüleriyle çalışmaya devam ederler. Ancak, olağanüstü hal durumları, örneğin sel veya deprem gibi doğal afetler söz konusu olduğunda, devlet geçici olarak tayin hakkı tanıyabilir. Tayin hakkı ile ilgili yasal değişiklikler için sendikaların çalışmaları ve yetkililerin açıklamaları takip edilmelidir.

    Mazeret olursa işçi başka kuruma geçebilir mi?

    Mazeret izni, işçinin başka bir kuruma geçmesine doğrudan olanak sağlamaz. Mazeret izni, iş hukuku kapsamında belirli kişisel veya ailevi durumlar için çalışanlara verilen ücretli bir izin türüdür. İşçinin başka bir kuruma geçmesi için genellikle iş sözleşmesi ve işveren onayı gereklidir. Mazeret izni, bu süreçte doğrudan bir hak sağlamaz. Ancak, mazeret izni sırasında işçi, mevcut iş yerinde çalışmaya devam eder ve bu süre yıllık izin hak edişini etkilemez.