Buradasın
Satış performans hesaplama nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satış performansını hesaplamak için aşağıdaki göstergeler kullanılabilir:
- Satış Hacmi: Belirli bir dönemde yapılan toplam satış miktarını ifade eder 1.
- Brüt Kâr: Satışlardan elde edilen toplam gelirden maliyetlerin çıkarılmasıyla elde edilir 1.
- Müşteri Kazanım Oranı: Yeni müşteri kazanma yüzdesini gösterir 1.
- Satış Dönüşüm Oranı: Potansiyel müşterilerin ne kadarının satışa dönüştüğünü belirtir 15.
- Müşteri Memnuniyeti Endeksi: Müşterilerin işletmeden ne kadar memnun olduğunu ölçer 1.
- Ortalama Satış Değeri: Her bir satıştan elde edilen ortalama geliri ifade eder 1.
- Müşteri Sadakati: Mevcut müşterilerin elde tutulma oranını gösterir 1.
Satış performansını hesaplamak için ayrıca Sell-Through Rate, UPT (Units Per Transaction), ARP (Average Retail Price) gibi metrikler de kullanılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: