Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satışçı prim hesaplaması, genellikle belirli bir satış kotasını veya hedefini tutturma durumuna göre yapılır 24. Prim, satışın parasal tutarının belirli bir yüzdesi olarak ödenir 24.
Prim hesaplaması için bazı yöntemler:
- Belirli bir aydaki satışlara göre: Excel'de EĞER ve AY işlevleri kullanılarak, belirli bir ayda gerçekleşen satışlar için otomatik prim hesaplamaları yapılabilir 3.
- Hedefe ulaşma oranına göre: Satışçı, belirlenen hedefleri aştığında prim alır 4. Bu prim, ya hedefe ulaşıldığında kesin olarak belirlenen bir miktar olabilir ya da başarıya ulaşım oranıyla orantılı olabilir 4.
Prim yüzdeleri, ürüne, bölgeye, kıdeme veya satıcıya göre değişiklik gösterebilir 4. Ayrıca, finans departmanı güçlü değilse ve tahsilat da satışın görevleri arasındaysa, tahsilattan da prim verilebilir 5.
Prim hesaplaması, şirket politikaları veya işveren ile çalışan arasındaki anlaşmaya göre değişebilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: