Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satış hacmi, belirli bir zaman dilimi içinde bir işletmenin sattığı ürün veya hizmetlerin toplam miktarını ifade eder 2.
Hesaplama yöntemi, işletmenin faaliyet alanına göre farklılık gösterebilir:
- Perakende sektörü: Satılan tişört adedi, satılan telefon sayısı gibi 2.
- Üretim sektörü: Üretilip pazarlanan otomobil sayısı, üretilen tonaj demir gibi 2.
- Hizmet sektörü: Verilen danışmanlık hizmeti sayısı, tamamlanan proje sayısı 2.
- Dijital ürünler: İndirilen yazılım lisansı sayısı, abone sayısı 2.
Satış hacmi, kampanya süresince yapılan toplam satışların adedi hesaplanarak da belirlenebilir 5. Örneğin, bir kampanya sürecinde toplamda 1000 adet ürün satıldıysa, bu kampanyanın satış hacmi 1000 olarak hesaplanır 5.
Satış hacmi hesaplanırken, hangi birimin işletme performansı için en anlamlı olduğunu belirlemek önemlidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: