Buradasın
Müşteri ilişkileri yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), bir işletmenin müşterileriyle olan etkileşimlerini sistematik bir şekilde yönetmesini sağlayan strateji, teknoloji ve uygulamalar bütünüdür 2.
Temel amaçları:
- Müşteri memnuniyetini artırmak 23;
- Müşteri sadakatini güçlendirmek 23;
- Satışları artırmak 23;
- Operasyonel verimliliği iyileştirmek 2;
- Müşteri geri bildirimlerini değerlendirmek 2.
CRM süreçleri:
- Müşteri Seçimi: Hedef kitlenin belirlenmesi ve uygun çalışmaların yapılması 1.
- Müşteri Edinme: Müşterinin tanınması, bağlantıda kalınması ve nasıl etkileneceğinin planlanması 1.
- Müşteri Koruma: Var olan müşterilerin korunması ve yeni müşterilerin kazanılması 1.
- Müşteri Derinleştirme: Müşterinin sadakatinin ve kârlılığının uzun seneler boyunca korunması 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: