Buradasın
Kalite yönetim sistemi KPI'ları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kalite yönetim sistemi KPI'larından (Anahtar Performans Göstergeleri) bazıları şunlardır:
- Net Tavsiye Skoru (NPS) 14. Ürün veya hizmetin genel algısını gösterir 4.
- Dönem başına düşen şikâyet sayısı 14. İşletme sistemlerindeki sorunların anlaşılmasına ve düzeltilmesine yardımcı olur 4.
- Müşteri elde tutma oranı 1. Sadık müşterilerin, toplam müşterilere oranını gösterir 1.
- Ortalama çözüm süresi 1. Bir şikâyetin çözüm için geçen ortalama süreyi ifade eder 1.
- Düşük kalite maliyeti (COPQ) 14. Düşük kalitenin etkisini anlamak için kullanılır 4.
- Milyon başına hata (DPM) 1. Her milyonda üretilen toplam parçalar arasında kusurlu parça sayısını gösterir 1.
- Hurda oranı 1.
- Tam zamanında teslimat (OTD) 1.
- Mükemmel sipariş metriği (POM) 1.
- Çalışan başına ortalama eğitim saati 1.
KPI'lar belirlenirken organizasyonun hedefleri, veri toplama ve analiz süreçleri, KPI'ların izlenmesi ve değerlendirilmesi gibi adımlar dikkate alınmalıdır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: