Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş etkisi metrikleri, şirketlerin insan kaynakları (İK) süreçlerini ve genel iş performansını ölçmek için kullandığı önemli göstergelerdir 14. İşte bazı temel iş etkisi metrikleri:
- Çalışan Bağlılığı (Employee Engagement): Çalışanların işlerine ve şirketlerine olan bağlılıklarını ve motivasyonlarını gösterir 12.
- Çalışan Devir Oranı (Employee Turnover Rate): Belirli bir dönemde şirketten ayrılan çalışanların yüzdesini ölçer 12.
- Eğitim ve Gelişim (Training and Development): Çalışanların aldığı eğitim saatlerini, eğitimlerin etkinliğini ve bu eğitimlerin iş performansına etkisini değerlendirir 12.
- İşe Alım ve Yerleştirme Süresi (Time to Hire): Bir pozisyonun ilan edilmesinden işe alım sürecinin tamamlanmasına kadar geçen süreyi ölçer 1.
- Performans Yönetimi: Çalışan performansını düzenli olarak değerlendirmek, gelişim alanlarını belirlemek ve yüksek performansı ödüllendirmek için önemlidir 1.
- Çalışan Memnuniyeti: Çalışanların iş yerindeki deneyimleri hakkında geri bildirim toplar ve memnuniyetsizlik nedenlerini belirlemeye yardımcı olur 12.
- İş Gücü Çeşitliliği: Farklı bakış açıları ve yenilikçi çözümler getirmek için cinsiyet, yaş, etnik köken gibi demografik özellikleri analiz eder 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: