Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
KPI (Key Performance Indicator), bir şirketin uzun vadeli veya belirli bir eylemdeki performansını ölçmek için kullanılan göstergelerdir 14.
KPI'nın işe yaradığı bazı alanlar:
- Şirket yönetimi: KPI, veri üreterek yönetimi kolaylaştırır ve daha doğru kararlar almayı sağlar 12.
- Çalışan motivasyonu: Çalışanların belirli bir amaç için çalışmasını sağlar ve performansını artırır 12.
- Yenilik ve eğitim: İşletmenin ihtiyaç duyduğu yenilikler ve çalışanların alması gereken eğitimleri belirler 1.
- İletişim: Ekip ruhu ile çalışma ortamı hazırlayarak şirket içi iletişimi artırır 1.
- Stratejik planlama: Geçmişte verilen kararların doğruluğunu karşılaştırarak gelecek için yapılacak planların yönünü belirler 15.
KPI'lar, stratejik hedeflere ulaşmak için somut bir zemin hazırlar ve veriye dayalı karar alma süreçlerini destekler 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: