Buradasın
Anahtar müşteri yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Anahtar müşteri yönetimi (Key Account Management - KAM), işletmeler için stratejik olarak önemli müşterileri etkin bir şekilde yönetmeyi ve bu müşterilerle derin, uzun vadeli ilişkiler kurmayı hedefleyen bir yaklaşımdır 24.
Anahtar müşteri yönetiminin bazı amaçları:
- Müşterinin ticari hayatına dahil olmak 5. İş ve değer süreçlerine vakıf olmak 5.
- Müşterinin karlılığını artıracak veya giderlerini azaltacak çözüm ve proje önerileri geliştirmek 5.
- Firmanın amaçlarına ulaşmasına anlamlı katkılar yapabilecek müşterilerle etkin bir iş ilişkisi kurmak 25.
Anahtar müşteri yönetiminin bazı faydaları:
- Mevcut müşterilerin elde tutulması, pazarda rekabet avantajı kazanma ve bu avantajı koruma 2.
- Alıcı-satıcı ilişkisinden ayrılmanın karşı taraf için zorlaşması 2.
- Özelleştirilmiş ürün ve hizmet sunumuyla müşteri memnuniyetinin artması 4.
Anahtar müşteri yöneticisi, hedef müşterilerin stratejik önemini ve satış potansiyelini değerlendirerek müşteri stratejisi oluşturur ve uygular 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: