Buradasın
Müşteri ve ilişki yönetimi arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri Yönetimi ve İlişki Yönetimi kavramları, birbirleriyle ilişkili olsa da farklı anlamlar taşır:
- Müşteri Yönetimi: İşletmelerin müşterilerini daha iyi anlamak, onların ihtiyaçlarını karşılamak ve müşteri sadakatini artırmak için kullandıkları stratejiler, süreçler ve teknolojiler bütünüdür 13. Bu, müşteri verilerinin toplanması, analiz edilmesi ve satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri süreçlerinin optimize edilmesini içerir 15.
- İlişki Yönetimi: Müşteriler ve potansiyel müşterilerle kurulan iletişimin, daha yüksek farkındalık ve daha iyi sonuçlar elde etmek amacıyla yönetilmesi sürecidir 2. Bu, müşterilerle uzun vadeli bağlar kurmayı, onların beklentilerini anlamayı ve doğru zamanda doğru teklifler sunmayı içerir 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: