• Buradasın

    Anahtar müşteriler nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Anahtar müşterilerin belirlenmesinde aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurulabilir:
    • Hacim 1.
    • Karlılık 14.
    • Hizmet maliyetleri 1.
    • Yer 1.
    • Kanal tasarımı 1.
    • Kaynakların ulaşılabilirliği 1.
    • Kredi programı 1.
    • İlişki gücü 1.
    • Rekabet avantajları 1.
    • İşlem maliyetleri 1.
    Anahtar müşteri belirleme sürecinde ayrıca, müşterilerin işletmeye olan katkılarına, yatırım geri dönüş oranlarına ve kurulan ilişkinin kalitesine göre gruplandırılması da yapılabilir 4.
    Anahtar müşteri yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanmak için eğitim programlarına katılmak faydalı olabilir 35.
    Anahtar müşteri yönetimi ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • inovakademi.com 2;
    • digitalvizyon.net 3;
    • berjournal.com 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Anahtar müşteri yönetimi nedir?

    Anahtar müşteri yönetimi (Key Account Management - KAM), işletmeler için stratejik olarak önemli müşterileri etkin bir şekilde yönetmeyi ve bu müşterilerle derin, uzun vadeli ilişkiler kurmayı hedefleyen bir yaklaşımdır. Anahtar müşteri yönetiminin bazı amaçları: Müşterinin ticari hayatına dahil olmak. Müşterinin karlılığını artıracak veya giderlerini azaltacak çözüm ve proje önerileri geliştirmek. Firmanın amaçlarına ulaşmasına anlamlı katkılar yapabilecek müşterilerle etkin bir iş ilişkisi kurmak. Anahtar müşteri yönetiminin bazı faydaları: Mevcut müşterilerin elde tutulması, pazarda rekabet avantajı kazanma ve bu avantajı koruma. Alıcı-satıcı ilişkisinden ayrılmanın karşı taraf için zorlaşması. Özelleştirilmiş ürün ve hizmet sunumuyla müşteri memnuniyetinin artması. Anahtar müşteri yöneticisi, hedef müşterilerin stratejik önemini ve satış potansiyelini değerlendirerek müşteri stratejisi oluşturur ve uygular.

    Müşteri yönetimi ve anahtar müşteri arasındaki fark nedir?

    Müşteri yönetimi ve anahtar müşteri kavramları farklı anlamlar taşır: 1. Müşteri Yönetimi: Müşteri odaklı bir stratejiyle iş süreçlerini entegre ederek müşteri memnuniyetini artırmayı, müşteri sadakatini güçlendirmeyi ve uzun vadeli müşteri ilişkileri oluşturmayı amaçlar. Bu, satış öncesi ve sonrası tüm müşteri etkileşimlerini kapsar. 2. Anahtar Müşteri: İşletmenin en değerli ve en kârlı müşteri segmentini ifade eder.