• Buradasın

    4 b sözleşmeli personel ek ödeme alır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, 4/B sözleşmeli personel ek ödeme alabilir 2.
    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilen sözleşmeli personel, bu konuya ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı ve Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar kapsamında, belirli pozisyon unvanlarına karşılık gelen oranlarda ek ödeme almaya hak kazanır 125.
    Ancak, ek ödeme almayacak 4/B'li personel arasında, idarelerin yurt dışı teşkilatlarında istihdam edilenler, helikopter makinisti ve uçuş teknisyeni gibi belirli pozisyonlarda çalışanlar ile ayın veya haftanın belirli günlerinde kısmi zamanlı olarak istihdam edilenler bulunmaktadır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    4b sözleşmeli personel 3 yıl sonunda ne olur?

    4/B sözleşmeli personel, 3 yılını doldurduğunda bulunduğu ilde en az bir yıl hizmet süresi tamamlamışsa, talepte bulunarak aynı unvanda boş pozisyonun olduğu başka bir il veya bölgeye geçiş yapabilir. Ayrıca, 2022 yılında yapılan düzenlemeye göre, 3 yılını doldurmuş olan sözleşmeliler hemen aday memurluğa geçiş yapabilir. Sözleşmeli personelin statüsüyle ilgili değişiklikler olabileceğinden, güncel bilgiler için resmi kaynaklara başvurulması önerilir.

    4b sözleşmeli personel memur mu işçi mi?

    4/B sözleşmeli personel, memur statüsünde değildir; işçi statüsünde kabul edilir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B maddesi kapsamında istihdam edilen bu personel, yıllık sözleşmelerle çalışır ve kadrolu memurlardan farklı hak ve yükümlülüklere sahiptir.

    4/B sözleşmeli personel kadroya geçince hakları nelerdir?

    4/B sözleşmeli personelin kadroya geçmesi durumunda sahip olacağı bazı haklar şunlardır: Mali ve sosyal haklar: Kadroya geçen personel, göreve başladığı tarihi takip eden aybaşından itibaren yeni statüsüne göre mali ve sosyal haklara sahip olur. Unvan değişikliği: Sözleşmeli personel, unvan değişikliği sınavlarına girerek farklı bir pozisyona geçiş yapabilir. Yıllık izin: Hizmet süresi 1-10 yıl arası olanlar 20 gün, 10 yıl üzeri olanlar ise 30 gün yıllık izin kullanabilir. Kurumlar arası geçiş: Kadroya geçen personel, 4 yıllık sürenin sonunda kurumlar arası geçiş hakkı kazanır. Kadroya geçiş şartları arasında en az 3 yıl kesintisiz sözleşmeli olarak çalışmış olmak ve disiplin cezası almamış olmak gibi koşullar bulunmaktadır. Kadroya geçişle ilgili detaylar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre değişiklik gösterebilir.

    4/B sözleşmeli personel ne iş yapar?

    4/B sözleşmeli personel, genellikle belirli bir süreyle sınırlı olan sözleşmelerle kamu kurumlarında çalışır. 4/B sözleşmeli personelin yapabileceği bazı işler: Öğretmen, sağlık personeli, büro personeli ve destek personeli gibi pozisyonlarda görev yapmak; Proje hizmetleri, veri girişi, kayıt tutma ve benzeri büro işlerini yerine getirmek. 4/B sözleşmeli personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin B fıkrası kapsamında istihdam edilir.

    4B sözleşmeli personel hangi esaslara tabi?

    4B sözleşmeli personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin B fıkrası ve bu maddeye dayanarak çıkarılan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar Hakkında Kararname hükümlerine tabidir. Bu esaslar arasında: Ücret tespiti. Sözleşme süresi. Görev yeri. Kurum içi ve kurumlar arası yer değişikliği. İzin hakları. Ayrıca, 4B sözleşmeli personel, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında SGK'ya tabidir.

    Sözleşmeli personel memur maaşına eşitlendi mi?

    Evet, sözleşmeli personel memur maaşına eşitlendi. 950 bin sözleşmeli memuru ilgilendiren yasa teklifi ile 4B'li sözleşmeli personelin özlük hakları, 4A kadrolu memurlarla eşitlendi.

    4/B sözleşmeli memurlar hangi kanuna tabi?

    4/B sözleşmeli memurlar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin (B) fıkrasına tabidir. Bu personel, kamu idare, kurum ve kuruluşlarında mali yılla sınırlı olarak sözleşme ile çalıştırılan ve işçi sayılmayan kamu hizmeti görevlileridir. Sözleşmeli personelin hak ve hükümlülükleri, "Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar" başlıklı 6/6/1978 tarih ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile düzenlenmiştir.