Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yapılandırmacı yaklaşım, bireylerin bilgiyi pasif bir şekilde almak yerine, aktif bir şekilde kendi deneyim ve etkileşimleri aracılığıyla oluşturmasını savunan bir öğrenme kuramıdır 134. Bu yaklaşımda, öğretmen rehberlik eden bir rol oynar ve öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini yönetmelerine yardımcı olur 14.
İşbirlikçi yaklaşım ise, öğrencilerin grup çalışmaları ve tartışmalar aracılığıyla bilgiyi paylaştığı ve geliştirdiği bir öğrenme yöntemidir 14. Bu yöntem, sosyal etkileşimlerin öğrenme sürecinde önemli bir rol oynadığını gösterir 4.
Yapılandırmacı yaklaşımın bazı çeşitleri:
- Bilişsel yapılandırmacılık: Bilgi, bireyin bilişsel yapıları üzerine işlenerek yapılandırılır 2.
- Sosyal yapılandırmacılık: Öğrenme, sosyal bir süreç olarak görülür ve kültürel çevre ile toplumsal etkileşimlere dayanır 12.
- Radikal yapılandırmacılık: Öğrenenin gerçek dünya bilgisini kurması zorunlu değildir, geçmiş yaşantılar yeni yaşantıların oluşmasına yardımcı olur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: