Ağ toplumu kuramı, toplumun dijital bilgi ve iletişim teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla birlikte geçirdiği sosyal, politik, ekonomik ve kültürel değişimleri açıklayan bir yaklaşımdır. Bu kuram, Manuel Castells tarafından ortaya atılmış ve daha sonra Jan Van Dijk tarafından geliştirilmiştir. Ağ toplumu kuramı, şu temel varsayımlara dayanır: Bilgi ekonomisi: Bilgi, ham madde olarak somut ürünlerin yerine geçer. Yeni iletişim biçimleri: Bilgi, zaman ve mekandan bağımsız olarak hızla yayılır. Toplumsal ilişkiler: Sosyal, ekonomik, politik ilişkiler ağlar üzerinden kurulur. Ağ toplumu, bireylerin dijital kimliklerle çevrimiçi ortamlarda etkileşim kurduğu, sosyal hareketlerin ve devrimlerin sosyal medya üzerinden organize edildiği bir yapıyı ifade eder.