Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yapılandırmacı eğitim yaklaşımı, öğrencilerin bilgiyi pasif bir şekilde almak yerine, aktif olarak kendi deneyim ve etkileşimleri aracılığıyla oluşturmalarını amaçlayan bir öğrenme kuramıdır 12.
Temel özellikleri:
- Aktif öğrenme: Öğrenciler, bilgiyi araştırır, keşfeder ve yapılandırır 13.
- Sosyal etkileşim: Öğrenme, grup çalışmaları ve tartışmalar aracılığıyla sosyal bir süreç olarak görülür 13.
- Öz-düzenleme: Öğrenciler, kendi öğrenme süreçlerini planlama, izleme ve değerlendirme sorumluluğunu alır 1.
- Gerçek yaşam bağlantıları: Öğrenme materyalleri ve aktiviteleri, öğrencilerin gerçek yaşamla bağlantı kurmasına olanak tanır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: