Yapılandırmacı öğrenme, bireylerin bilgiyi dışarıdan doğrudan ve pasif bir şekilde almadığı, aksine önceki deneyimlerini, algılarını ve sosyal etkileşimlerini kullanarak bilgiyi aktif olarak yapılandırdığı bir öğrenme kuramıdır. Bu yaklaşıma göre öğrenme süreci, sadece dışarıdan gelen bilgi aktarımıyla değil, bireyin zihinsel olarak bu bilgiyi anlamlandırmasıyla gerçekleşir. Yapılandırmacı öğrenmenin temel ilkeleri: - Öğrenci, öğrenme sürecinin merkezinde yer alan, aktif ve anlam kurucu bir özne olarak görülür. - Öğretmen, bilgiyi doğrudan aktaran bir otorite değil, öğrenme sürecini yönlendiren bir kolaylaştırıcıdır. - Öğrenme, problem çözme, proje tabanlı ve iş birliğine dayalı etkinliklerle desteklenir. - Öğrenme süreci, bireysel farklılıklara, geçmiş deneyimlere ve öğrencinin aktif katılımına bağlıdır.