• Buradasın

    Katılımcı eğitim yaklaşımı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Katılımcı eğitim yaklaşımı, eğitim sürecine katılımcıların aktif katılımını teşvik eden ve onların ihtiyaçlarına, ilgi alanlarına uygun bir eğitim deneyimi sunmayı hedefleyen bir yöntemdir 25.
    Bu yaklaşımda, eğitim programları katılımcıların önceden belirlenen hedeflere ulaşmalarına yardımcı olacak şekilde tasarlanır ve uygulanır 5.
    Katılımcı eğitim yaklaşımında kullanılan bazı eğitim teknikleri şunlardır:
    • Soru-cevap tekniği 14.
    • Küçük grup çalışmaları 14.
    • Grup tartışması 14.
    • Vaka çalışması 14.
    • Oyunlaştırma (role-play) 14.
    • Beyin fırtınası (brain storming) 14.
    • Gösterim (demonstrasyon) 14.
    • Yetiştiricilik (koçluk) 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Katılımcı ve katılımcı olmayan nedir?

    Katılımcı ve katılımcı olmayan terimleri farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşıyabilir. Katılımcı terimi, sosyal bilimler araştırmalarında bir grubu yalnızca gözlem yoluyla değil, aynı zamanda faaliyetlerine katılarak da inceleyen araştırmacıları tanımlamak için kullanılır. Katılımcı olmayan terimi ise, araştırmacının popülasyonla veya çalışma alanıyla temas halinde olmadığı bir gözlem tarzını ifade eder. Ayrıca, katılımcı kelimesi, bir projeye veya sürece fikirlerine, görüşlerine veya çabalarına katkıda bulunmayan kişileri tanımlamak için de kullanılabilir.

    Eğitim yönetiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Eğitim yönetiminin temel ilkeleri şunlardır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Fırsat ve imkân eşitliği. Süreklilik. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Demokrasi eğitimi. Laiklik. Bilimsellik.

    Etkin katılım ilkesi nedir?

    Etkin katılım ilkesi, eğitim ve spor alanlarında farklı anlamlar taşır: Eğitim alanında: Öğrencilerin pasif alıcı olmaktan çıkıp aktif, araştırmacı, tartışan ve yapan bireyler olmasını ifade eder. Spor alanında: Antrenör ve sporcunun amaçlar doğrultusunda görevlerini bilinçli bir şekilde üstlenmesini gerektirir.

    Eğitim değerlendirme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme yöntemleri şunlardır: Sınavlar ve testler. Performans değerlendirmeleri. Portfolyo değerlendirmesi. Gözlem. Anketler ve soru formları. Kendi kendini değerlendirme. Nesne değerlendirmesi. Dönem projesi ve araştırma raporları.

    Eğitim ve geliştirme süreci nasıl yapılır?

    Eğitim ve geliştirme süreci şu aşamalardan oluşur: 1. Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Bu aşamada: Organizasyon yapısı analiz edilir. İş analizleri yapılır. Kişi analizleri gerçekleştirilir. 2. Eğitimin planlanması. Bu süreçte: Eğitimin amacı belirlenir. Eğitimciler ve eğitime katılacak çalışanlar tespit edilir. Eğitimin süresi, yeri ve yöntemi kararlaştırılır. 3. Eğitim sürecinin uygulanması. 4. Eğitimin değerlendirilmesi. Eğitim ve geliştirme sürecinde dikkat edilmesi gereken bazı ilkeler: Eğitimin yararlılığı. Eğitimin sürekliliği. Fırsat eşitliği. Planlı olma. Çalışanların etkin katılımı.

    Katılımcılık nedir?

    Katılımcılık, karar alma süreçlerinde halkın çeşitli düzeylerde etkin olarak yer almasıdır. Katılımcılığın bazı temel unsurları şunlardır: Yoksulluğu sona erdirmek. İstihdam ve sürdürülebilir geçimlilik yaratmak. Çevreyi korumak ve ıslah etmek. Kadının gelişimini teşvik etmek. Kalkınma çalışmalarında katılımcılığı sağlamak. Örgütlenmeyi sağlamak. Katılımcılık, farklı şekillerde uygulanabilir: Yaygın katılımcılık: Dezavantajlı grupların proje kararlarını etkileme veya kontrol etmede gönüllü katılımı. Çıkar grubu katılımcılığı: Proje uygulamasından dolaylı olarak etkilenen grupların katılımı. Katılımcılık, aynı zamanda sivil toplum örgütlerinin karar alma mekanizmalarına paydaşlarının katılımını sağlama sürecini de ifade eder.

    Katılımla öğretim nedir?

    Katılımla öğretim, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak dahil olmalarını teşvik eden bir eğitim yaklaşımıdır. Katılımla öğretimin temel unsurları: - Etkin katılım: Öğrencilerin derslerde tartışmalara katılmaları, grup çalışmaları yapmaları ve projeler geliştirmeleri. - Sosyal beceriler: Öğrencilerin grup çalışmaları ve sosyal etkinlikler aracılığıyla sosyal becerilerini geliştirmeleri. - Anlamlı öğrenme: Öğrencilerin yeni bilgileri mevcut bilgilerine bağlamaları ve bu bilgileri gerçek hayat durumlarına uygulamaları.