Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Klinik denetim modeli, öğretmenlere öğretim hizmetlerini iyileştirmelerinde yardımcı olmak amacıyla geliştirilen bir denetim yaklaşımıdır 12. Bu model, Morris J. Cogan ve Robert Goldhammer tarafından 1960'larda Harvard Üniversitesi'nde ortaya konmuştur 12.
Klinik denetim modelinin temel özellikleri:
- Yüz yüze ilişki: Öğretmen ve denetmen arasındaki doğrudan etkileşimi vurgular 15.
- Gözlem ve geri bildirim: Öğretmenin sınıf içi performansını gözlemlemeyi ve bu gözlemlere dayalı geri bildirim sağlamayı içerir 13.
- Sistematik döngü: Planlama, gözlem, analiz ve değerlendirme aşamalarının sürekli ve birikimli bir döngü olarak sürdürülmesini öngörür 13.
Aşamaları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: