• Buradasın

    Özel öğrenci yönergesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel öğrenci yönergesi, bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencilerin, farklı bir yükseköğretim kurumunda eğitim alabilmeleri için belirlenen usul ve esasları düzenleyen belgedir 124.
    Bu yönergeler genellikle aşağıdaki konuları kapsar:
    • Başvuru ve kabul şartları 12. Öğrencilerin özel öğrenci statüsünde ders alabilmeleri için gerekli koşullar 12.
    • Özel öğrencilik süresi 13. Bir öğrencinin özel öğrenci statüsünde geçirebileceği maksimum süre 13.
    • Ders yükü ve başarı değerlendirmesi 34. Özel öğrencilerin alması gereken dersler ve başarı değerlendirme yöntemleri 34.
    • Haklar ve yükümlülükler 24. Özel öğrencilerin sahip olduğu haklar ve diğer yükseköğretim kurumlarındaki öğrencilik statüleri 24.
    Özel öğrenci yönergeleri, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'na ve ilgili yönetmeliklere dayanarak hazırlanır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kanunla özel hak tanınan öğrenci ne demek?

    Kanunla özel hak tanınan öğrenci, aşağıdaki kanunlarla belirtilen kapsamlara giren öğrencileri ifade eder: 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu; 3/7/2005 tarihli ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu; 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu; 3/11/1980 tarihli ve 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun; 23/4/1981 tarihli ve 2453 sayılı Yurt Dışında Görevli Personele Nakdi Tazminat Verilmesi ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun; 18/12/1981 tarihli ve 2566 sayılı Bazı Kamu Görevlilerine Nakdi Tazminat Verilmesi ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun; 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu’nun mülga 45’inci, 56’ncı, mülga 64’üncü maddeleri ve 65’inci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi; 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 47’nci maddesi. Bu kapsama giren öğrenciler, “Kanunlarla Özel Hak Tanınan Öğrenciler” kontenjanından bursluluk sınavına başvurabilirler.

    Yönerge alma ve yönerge takibi nedir?

    Yönerge alma, üst makamlardan veya örgütlerden alt makamlara verilen sözlü ya da yazılı emir ve talimatları ifade eder. Yönerge takibi ise, verilen yönergelerin doğru bir şekilde anlaşılıp uygulanması becerisidir. Yönerge takip becerisi, özellikle özel gereksinimli bireylerde kritik bir öneme sahiptir. Ayrıca, bilgisayarlar da verilen yönergeleri takip ederek çalışır; her işlem detaylı yönergelerle tanımlanmış adımları içerir.

    Yönerge nedir?

    Yönerge, herhangi bir konuda tutulacak yol için üst makamlardan alt makamlara ve kuruluşlara veya üst aşamadakilerden astlara belli bir esasa dayanarak verilen buyruk, talimat, direktif anlamına gelir. Ayrıca, yönergenin şu anlamları da vardır: Bu buyrukların yazılı olduğu belge; Yönetmeliklerde değinilmeyen konulara açıklık getirmek için düzenlenen resmî belge.

    Özel eğitimde hangi öğrenciler var?

    Özel eğitimde yer alan öğrenciler, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerden oluşur. Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenci grupları: Zihinsel yetersizlik; İşitme yetersizliği; Görme yetersizliği; Bedensel yetersizlik; Dil ve konuşma yetersizliği; Öğrenme güçlüğü; Otizm spektrum bozukluğu; Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu; Özel yetenek. Ayrıca, sağlık problemleri nedeniyle örgün eğitim kurumlarından yararlanamayan öğrenciler için evde eğitim hizmeti de sunulmaktadır.

    MEB özel yetenekli öğrenci programı nedir?

    MEB özel yetenekli öğrenci programları, yüksek akademik başarı, yaratıcılık, liderlik gibi alanlarda kendilerini gösteren çocukların eğitimi ve desteklenmesi için çeşitli programları kapsar. Bu programlar şunlardır: 1. Yetenek Taraması: Okul öncesi ve ilkokul düzeyinde öğrenciler arasında yetenek taraması yapılır ve özel yetenekli çocuklar tespit edilir. 2. Bireysel Eğitim Programları: Çocukların yeteneklerine uygun olarak hazırlanan programlar, potansiyellerini geliştirmelerine yardımcı olur. 3. Yetenekli Öğrenci Programları: Matematik, fen, sanat gibi alanlarda eğitim programları sunulur ve yarışmalara katılım desteklenir. 4. Danışmanlık Hizmetleri: Psikolojik ve aile danışmanlığı gibi destekler sağlanır. Ayrıca, BİLSEM (Bilim ve Sanat Merkezleri), özel yetenekli öğrencilerin eğitim aldığı ve desteklendiği önemli bir kurumdur.

    Özel öğretim kurumları standartlar yönergesinde hangi bölümler var?

    Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi'nde aşağıdaki bölümler yer almaktadır: 1. Öğrenci Etkinlik Merkezleri: İlkokul çağındaki çocukların sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerini desteklemek için kurulmuştur. 2. Dil, Konuşma ve Ergoterapi Merkezleri: Bireylerin iletişim becerilerini geliştirmek, konuşma akıcılığını sağlamak ve toplumsal uyumu artırmak amacıyla hizmet verir. 3. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Merkezleri: Bireylerin kendini tanıması, karar verme ve problem çözme becerilerini geliştirmesi için profesyonel psikolojik destek sunar. Ayrıca, yönergede bu kurumların fiziki yapısı, gerekli araç gereçler ve personel standartları da detaylı olarak belirtilmiştir.

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler hangi yönetmelik kapsamında değerlendirilir?

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında değerlendirilir.