• Buradasın

    Özel öğrenci yönergesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel öğrenci yönergesi, bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrencilerin, farklı bir yükseköğretim ortamında eğitim alabilmek için izleyecekleri usul ve esasları düzenleyen belgedir 12.
    Bu yönergeler genellikle aşağıdaki konuları kapsar:
    • Derslerin Denkliği: Özel öğrencinin almak istediği derslerin, kendi programındaki derslerle içerik ve kredi bakımından denk olması gerekliliği 13.
    • Başvuru ve Kabul Şartları: Özel öğrenci olabilmek için gerekli belgeler ve başvuru süreçleri 23.
    • Katkı Payı ve Öğrenim Ücreti: Özel öğrencilerin, ders aldıkları üniversiteye katkı payı veya öğrenim ücreti ödeme yükümlülükleri 13.
    • Hak ve Sorumluluklar: Özel öğrencilerin, eğitim aldıkları kurumun öğrencilik haklarından yararlanma ve kurallara uyma sorumlulukları 13.
    • Özel Durumlar: Sağlık sorunları, milli sporculuk gibi özel mazeretler nedeniyle özel öğrenci olma imkanları 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel öğrenci barınma yönetmeliği ortaokul için geçerli mi?

    Evet, Özel Öğrenci Barınma Hizmetleri Yönetmeliği ortaokullar için geçerlidir. Bu yönetmelik, ortaokul öğrencilerine öğrenim dönemlerinde barınma hizmetleri sunmak amacıyla açılan öğrenci yurdu ve öğrenci pansiyonlarının açılması, işletilmesi ve denetimine ilişkin usul ve esasları düzenler.

    Özel okullarda hangi standartlar var?

    Özel okullarda bulunması gereken bazı standartlar şunlardır: 1. Fiziksel Mekân ve Donanım: Dersliklerde öğrenci başına en az 1.2 metrekare kullanım alanı, derslik kapılarının en az 90 cm genişliğinde olması, merdivenlerde korkuluk bulunması gibi. 2. Sosyal ve Hijyen Alanları: Tuvalet ve lavaboların her 30 öğrenci için bir adet olacak şekilde düzenlenmesi, sosyal dinlenme ve etkileşim alanlarının bulunması. 3. Eğitim Alanları: Bilişim teknolojileri ve yazılım dersliği, uygulama atölyeleri, meslek edinme atölyesi ve beceri uygulama alanları gibi. 4. Yeni Kurum Türleri: Öğrenci etkinlik merkezi, dil, konuşma ve ergoterapi merkezi, rehberlik ve psikolojik danışma merkezi gibi yeni kurum türlerinin tanımlanması. 5. Engelli Erişimi: Engelli rampaları ve dikey engelli lifti gibi erişim imkânlarının bulunması.

    Özel eğitimde kaç çeşit öğrenci var?

    Özel eğitimde iki ana çeşit öğrenci grubu bulunmaktadır: 1. Tek gereksinimi olan öğrenciler: Zihin yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, ortopedik yetersizlik, dil ve konuşma güçlüğü gibi tek bir alanda yetersizliği olan öğrenciler. 2. Çoklu gereksinimi olan öğrenciler: Birden fazla yetersizliği olan öğrenciler, örneğin zihinsel yetersizlik ve ortopedik yetersizlik, görme ve işitmeye eşlik eden zihinsel yetersizlik gibi.

    Özel eğitimde hangi öğrenciler var?

    Özel eğitimde yer alan öğrenciler, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerden oluşur. Bu öğrenciler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizliği olan öğrenciler. Görme veya işitme yetersizliği olan öğrenciler. Ortopedik yetersizliği olan öğrenciler. Dil ve konuşma güçlüğü yaşayan öğrenciler. Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler. Otistik öğrenciler. Üstün yetenekli öğrenciler. Ayrıca, sağlık sorunları nedeniyle özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler de bu kapsama dahildir.

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel öğretim kavramları farklı anlamlar taşır: 1. Özel Eğitim: Bireysel farklılıkları ve öğrenme güçlüklerini göz önünde bulundurarak, öğrencinin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış bir eğitim sürecidir. 2. Özel Öğretim: Genel müfredata dayalı, her birey için aynı standartlarda uygulanan eğitim sürecidir.

    Yönerge alma ve yönerge takibi nedir?

    Yönerge alma ve yönerge takibi kavramları, belirli bir işin nasıl yapılması gerektiğini gösteren talimatların izlenmesi sürecini ifade eder. Yönerge alma, bir çalışanın veya organizasyonun, üstlerinden veya ilgili belgelerden aldığı talimatları anlama ve kabul etme sürecidir. Yönerge takibi ise, bu alınan yönergelerin sistematik olarak izlenmesi ve uygulanması anlamına gelir. Bu süreç şunları içerir: 1. Yönergelerin oluşturulması: İş süreçlerini düzenleyen belgelerin hazırlanması. 2. Yayınlama ve iletişim: Yönergelerin ilgili tüm taraflarla paylaşılması ve doğru bir şekilde iletilmesi. 3. Uygulama: Yönergelerin kurum içinde hayata geçirilmesi ve çalışanların bu yönergelere uyduğunun takip edilmesi. 4. Değerlendirme ve geri bildirim: Yönergelerin etkinliğinin düzenli olarak değerlendirilmesi ve gerekli iyileştirmelerin yapılması. 5. Revizyon ve güncelleme: Yönergelerin, değişen ihtiyaçlar veya yasal düzenlemeler doğrultusunda güncellenmesi.

    MEB özel yetenekli öğrenci programı nedir?

    MEB özel yetenekli öğrenci programları, yüksek akademik başarı, yaratıcılık, liderlik gibi alanlarda kendilerini gösteren çocukların eğitimi ve desteklenmesi için çeşitli programları kapsar. Bu programlar şunlardır: 1. Yetenek Taraması: Okul öncesi ve ilkokul düzeyinde öğrenciler arasında yetenek taraması yapılır ve özel yetenekli çocuklar tespit edilir. 2. Bireysel Eğitim Programları: Çocukların yeteneklerine uygun olarak hazırlanan programlar, potansiyellerini geliştirmelerine yardımcı olur. 3. Yetenekli Öğrenci Programları: Matematik, fen, sanat gibi alanlarda eğitim programları sunulur ve yarışmalara katılım desteklenir. 4. Danışmanlık Hizmetleri: Psikolojik ve aile danışmanlığı gibi destekler sağlanır. Ayrıca, BİLSEM (Bilim ve Sanat Merkezleri), özel yetenekli öğrencilerin eğitim aldığı ve desteklendiği önemli bir kurumdur.