• Buradasın

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler hangi yönetmelik kapsamında değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında değerlendirilir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireylerin özel eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve uygun destek sağlamak amacıyla yapılan bir süreçtir. Bu değerlendirme genellikle şu adımları içerir: 1. Görüşmeler ve Anamnez: Öğrencinin ailesi veya velisi ile yapılan görüşmelerde, öğrencinin gelişim öyküsü, aile geçmişi, öğrenme tarzı ve özel gereksinimleri hakkında bilgi toplanır. 2. Gözlem: Öğrencinin sınıf içi veya sosyal etkileşimlerindeki davranışları, öğrenme süreçleri ve etkileşim biçimleri gözlemlenir. 3. Standardize ve Norm Referanslı Testler: Öğrencinin bilişsel, dil, duyu, motor becerileri ve diğer yeteneklerini değerlendirmek için testler kullanılır. 4. Başkalarıyla İşbirliği: Psikologlar, özel eğitim uzmanları, dil terapistleri gibi farklı uzmanların işbirliği ile öğrencinin ihtiyaçları belirlenir. 5. Öğrencinin Portfolyosu: Öğrencinin öğrenme süreçlerini ve ilerlemesini izlemek için örnek çalışmaları, öğrenme hedefleri ve özel gereksinimlerini içeren bir portfolyo oluşturulur. 6. Gelişim Değerlendirmesi: Öğrencinin yaşına ve gelişim düzeyine uygun beklentileri değerlendirilir. 7. Aile Katılımı: Ailelerin çocuklarının gelişimi ve özel eğitim gereksinimleri konusundaki görüşleri ve katkıları dikkate alınır.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir.

    Kaynaştırma öğrencisi özel eğitim raporu yüzde kaç olmalı?

    Kaynaştırma öğrencisi için özel eğitim raporu, hafif düzeyde özel ihtiyaç olarak değerlendirilen %40-49 aralığında olmalıdır.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim ihtiyacı olan bireyler kaça ayrılır?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim ihtiyacı olan bireyler sekiz ana kategoriye ayrılır: 1. Otizm Spektrum Bozukluğu olan bireyler. 2. Zihinsel yetersizlik gösteren bireyler. 3. Bedensel yetersizlik (ortopedik bozukluklar) olan bireyler. 4. İşitme yetersizliği olan bireyler. 5. Görme yetersizliği olan bireyler. 6. Dil ve konuşma yetersizliği olan bireyler. 7. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli) olan bireyler. 8. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan bireyler.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin kapsamı şu hususları içerir: - Özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesi; - Özel yetenekli bireylere destek eğitim hizmetlerinin verilmesi; - Merkezî sistem sınavları ile protokolle yapılan sınavlarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için gerekli tedbirlerin alınması. Yönetmelik, 31 Mayıs 2006 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Özel eğitim gerektiren çocuklar hangi okula gider?

    Özel eğitim gerektiren çocuklar, durumlarına ve ihtiyaçlarına göre farklı okullara gidebilirler: 1. Özel Eğitim Okulları: Benzer yetersizlikleri olan akranları ile birlikte ayrı bir okulda eğitim görmeleri gereken çocuklar için açılır. 2. Kaynaştırma Sınıfları: Normal akranları ile birlikte eğitim görebilecek durumda olan çocuklar, resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında bu sınıflarda eğitim alırlar. 3. Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi: Bu dönemdeki çocuklar için evler ve kurumlar bünyesinde özel eğitim hizmetleri sunulur. 4. Hastane Sınıfları: Yatarak tedavi gören veya süreğen hastalığı olan çocuklar için sağlık kuruluşlarında açılır.

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu, aşağıdaki kişilerden oluşur: 1. RAM Müdürünün görevlendireceği Müdür Yardımcısı veya Bölüm Başkanı Başkanlığında. 2. Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanı. 3. Rehber Öğretmen. 4. Özel Eğitim Öğretmeni. 5. Bireyin Velisi. 6. Varsa Gezerek Özel Eğitim Görevi Yapan Öğretmen ve Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi. Ayrıca, gerektiğinde diğer meslek elemanlarından (eğitim programcısı, odyolog, psikolog vb.) da katılım sağlanabilir.