• Buradasın

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler hangi yönetmelik kapsamında değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında değerlendirilir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim, fiziksel, zihinsel, iletişimsel, sosyal ve duygusal gelişimlerindeki özellikler nedeniyle normal gelişimden farklılık gösteren ve normal eğitim-öğretimden yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı hâlde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireyler için sunulan eğitimdir. Kaynaştırma eğitimi ise özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı, engelli çocuklarla normal yaşıtlarını eğitsel ve sosyal yönden bütünleştirebilmek, birbirinden etkileşim yoluyla edinebilecekleri olumlu davranış geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği eğitim bölgesi nedir?

    Eğitim bölgesi, özel eğitim ve rehberlik hizmetleri bağlamında, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitsel değerlendirme ve tanılama işlemlerinin yapıldığı bölgeleri ifade eder. Okula kayıtlı öğrenciler için bu işlemler, öğrencinin bulunduğu bölgedeki Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) tarafından yapılır. Herhangi bir okula kayıtlı olmayan bireyler için ise ikamet adresi veya bakım ve barınma hizmetinden yararlandığı kurumun bulunduğu bölgedeki RAM tarafından işlemler yürütülür.

    Özel eğitim kurumları standartları nelerdir?

    Özel eğitim kurumları standartları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi ile düzenlenmiştir. Bu standartlar, aşağıdaki ana başlıkları içermektedir: 1. Fiziksel Alan ve Donanım: Dersliklerde bir öğrenciye ayrılması gereken minimum kullanım alanı, kurum bahçelerinde öğrenci başına düşen açık alan oranı gibi fiziki mekân standartları. 2. Sosyal ve Hijyen Alanları: Tuvalet ve lavabo alanları, sosyal dinlenme ve etkileşim alanları ile ilgili ölçütler ve mimari düzenlemeler. 3. Personel Standartları: Yeni düzenlemelerle birlikte "öğrenci etkinlik merkezleri", "dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri" ve "rehberlik ve psikolojik danışma merkezleri" gibi yeni kurum türlerinde görev yapacak personelin nitelikleri ve kurumsal altyapıya dair gereksinimler. 4. Öğretim Programları: Özel eğitim okullarında ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulanacak öğretim programları ve ders çizelgeleri.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitim kurumları yönetmeliği değişti mi?

    Evet, Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği değişmiştir. 14 Haziran 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile bazı değişiklikler yapılmıştır. Ayrıca, 3 Ocak 2025 tarihli yönetmelik değişikliğiyle birlikte Millî Eğitim Bakanlığı, özel öğretim sektörüne yönelik öğrenci etkinlik merkezleri, psikolojik danışma merkezleri ve dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri gibi yeni kurum türlerini belirlemiştir. Son olarak, 12 Temmuz 2025 tarihinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde biyometrik kimlik doğrulama sistemi kullanılmasını zorunlu kılan bir düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. Yönetmelik değişikliklerinin tam metnine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: resmigazete.gov.tr; kipcak.av.tr; sozcu.com.tr.

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu, aşağıdaki kişilerden oluşur: Başkan: RAM müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı veya bölüm başkanı. Üyeler: Özel eğitim hizmetleri bölüm başkanı; Psikolojik ölçme araçlarını kullanabilen rehber öğretmen; Görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenlerinden bir öğretmen; Bulunması hâlinde gezerek özel eğitim görevi yapan bir öğretmen; Bireyin velisi; Gerekirse, eğitim programcısı, odyolog, psikolog, psikometrist, sosyal çalışmacı, dil ve konuşma terapisti, fizyoterapist, uzman hekim gibi diğer meslek elemanlarından birer kişi; Çıraklık ve yaygın eğitime gidecekler için ilgili kurum temsilcisi; Özel eğitime ihtiyacı olan bireyin çalıştığı kurumdaki iş yeri temsilcisi. Ayrıca, ilgili bireyin sınıf ve alan öğretmeni, sınıf rehber öğretmeni, kayıtlı olduğu okulun veya kurumun müdürü de bilgilerine başvurulmak üzere kurula çağrılabilir.

    Özel eğitim ilkokuluna kimler başvurabilir?

    Özel eğitim ilkokuluna başvuru yapabilecek kişiler: Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler. Şehit ve gazi çocukları. Devlet korumasındaki çocuklar. Başvuruların genellikle öğrencinin kayıtlı bulunduğu okuldan yapılması ve belirli tarihler arasında (örneğin, 5-14 Ağustos 2025) gerçekleştirilmesi gerekmektedir.