• Buradasın

    Özel eğitimde hangi öğrenciler var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde yer alan öğrenciler, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerden oluşur 345.
    Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenci grupları:
    • Zihinsel yetersizlik 135;
    • İşitme yetersizliği 135;
    • Görme yetersizliği 135;
    • Bedensel yetersizlik 15;
    • Dil ve konuşma yetersizliği 135;
    • Öğrenme güçlüğü 135;
    • Otizm spektrum bozukluğu 135;
    • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu 15;
    • Özel yetenek 135.
    Ayrıca, sağlık problemleri nedeniyle örgün eğitim kurumlarından yararlanamayan öğrenciler için evde eğitim hizmeti de sunulmaktadır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim kurumlarında hangi dersler zorunlu?

    Özel eğitim kurumlarında zorunlu dersler, öğrencilerin engel türüne ve eğitim kademesine göre değişiklik gösterir. İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler için: Yabancı dil dersi zorunlu değildir. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği veya hafif düzeyde otizmi olan öğrenciler için: İlkokulda din kültürü ve ahlak bilgisi, ortaokulda ise din kültürü ve ahlak bilgisi, görsel sanatlar, müzik ve beden eğitimi dersleri ilgili alan öğretmenleri tarafından okutulur. Orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ile orta veya ağır düzeyde otizmi olan öğrenciler için: İlköğretim kademesinde özel eğitim uygulama okulu haftalık ders çizelgesi, ortaöğretim kademesinde ise özel eğitim uygulama okulu (III. kademe) haftalık ders çizelgesi uygulanır. Özel eğitim kurumlarında uygulanan dersler ve programlar, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne tabidir.

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki temel farklar şunlardır: Özel Eğitim: Gelişim alanları/özellikleri itibariyle normal yaşıtlarından olumlu veya olumsuz şekilde farklılık gösteren kişilere yönelik verilen eğitimi ifade eder. Zihinsel, bedensel, işitsel, görme veya öğrenme güçlüğü gibi alanlardaki eksiklikleri olan bireyler kadar üst düzey öğrenme kapasitesine sahip, dâhi çocuklar için verilen eğitimi kapsar. Özel eğitim faaliyetleri, devlete ait resmi okullar tarafından yürütülebildiği gibi Milli Eğitim Bakanlığının iznine bağlı olarak özel şahıslar tarafından kurulan ve işletilen kurum ve kuruluşlar tarafından da yürütülebilir. Özel Öğretim: Özel girişimciler tarafından açılarak işletilen çeşitli tür ve düzeylerdeki kurslar, dershaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel okullar, öğrenci etüt eğitim merkezleri ve benzeri kurumları kapsar. Bu kurumlar, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı olarak hizmetlerini yürütür.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitim okulundaki çocuklar ne yapar?

    Özel eğitim okulundaki çocuklar, bireysel ihtiyaçlarına göre hazırlanmış özel eğitim programları çerçevesinde çeşitli aktiviteler gerçekleştirir. Bu programlar, çocukların toplum içinde bağımsız yaşayabilme, işbirliği yapabilme ve üretken olma becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bazı etkinlikler: Akademik dersler: Okuma, yazma, matematik gibi disiplinlerde eğitim alırlar. Sosyal beceriler: İletişim, etkileşim ve sosyal uyum becerileri geliştirilir. Öz bakım becerileri: Günlük yaşam aktivitelerini bağımsız olarak yapabilme becerileri kazandırılır. Fiziki aktiviteler: Kaba ve ince motor becerilerini geliştirmeye yönelik aktiviteler yapılır. Bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP): Her çocuğun düzeyi ve ihtiyaçlarına göre bireysel eğitim programları uygulanır. Özel eğitim, çocukların farklı gelişim alanlarında yaşadıkları zorluklara yönelik özel olarak tasarlanmış programlar içerir.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, çeşitli yetersizlik veya farklılık türlerine göre farklı kategorilerde incelenebilir: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Bedensel yetersizlik. Dil ve konuşma yetersizliği. Öğrenme güçlüğü. Otizm spektrum bozukluğu. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Üstün yetenek. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, tek veya çoklu gereksinimlere sahip olarak da sınıflandırılabilir.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli kavramlar arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Özel gereksinimli: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireyleri ifade eder. Özel eğitim: Özel gereksinimli bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. Özel gereksinimli bireyler, özel eğitim hizmetlerinden yararlanırlar.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim, tipik olarak gelişen çocukların eğitim deneyimini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Özel eğitim ise, bilişsel, dil, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde yaşıtlarına göre farklı özellikler gösteren ve destek eğitime ihtiyacı olan bireyler için geliştirilmiş bir eğitim anlayışıdır. Özel eğitim alan öğrencilerin programları, "Parasız ve Uygun Halk Eğitimi" (FAPE) kapsamında değerlendirilir.