• Buradasın

    Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde aşağıdaki görevleri yerine getirir:
    1. Öğretmen Nitelikleri ve Yeterlikleri: Öğretmenlerin niteliklerinin ve yeterliklerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi için politikalar oluşturur 13.
    2. Meslek Öncesi ve Meslek İçi Eğitim: Bakanlık öğretmenleri ve talepleri halinde özel öğretim kurumları eğitim personeline yönelik meslek öncesi ve meslek içi eğitim verir veya verdirir 13.
    3. İnceleme ve Araştırmalar: Öğretmenlere yönelik eğitime ilişkin konularda inceleme ve araştırmalar yapar 13.
    4. İşbirlikleri: Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak ortak çalışma, araştırma ve eğitim programları düzenler 13.
    5. Diğer Görevler: Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yerine getirir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme hangi dönemde başlamıştır?

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme, 16 Mart 1848 tarihinde Darülmuallimin adıyla İstanbul'da kurulan öğretmen okulu ile Cumhuriyet öncesi dönemde başlamıştır. Öğretmen yetiştirme konusu, cumhuriyetin başlangıç yıllarından beri hükümetler tarafından eğitim sisteminin en öncelikli konularından biri olarak algılanmıştır.

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemi nasıl gelişti?

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemi şu şekilde gelişmiştir: Tanzimat Dönemi Öncesi: Öğretmenlik mesleği için yalnızca medreselerde eğitim almış bireyler tercih edilmiştir. Tanzimat Dönemi: Öğretmen yetiştirmek amacıyla resmi okullar açılmaya başlanmıştır. Cumhuriyet Dönemi: 1923-1981 döneminde ilkokullara öğretmen yetiştirmenin temel kaynakları ilköğretmen okulları, köy enstitüleri ve iki yıllık eğitim enstitüleriydi. Günümüzdeki Durum: 1994-1998 yılları arasında YÖK ve Dünya Bankası işbirliğiyle "Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Projesi" gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla yedek subay öğretmenler, mektupla öğretmen yetiştirme ve hızlandırılmış programlarla öğretmen yetiştirme gibi uygulamalar da yapılmıştır.

    Öğretmen Yetiştirmede hangi genel müdürlüğe bağlıdır?

    Öğretmen yetiştirme konusunda Millî Eğitim Akademisi Başkanlığı, 28 Aralık 2024 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan kararname ile kurulan yeni yapıdır. Daha önce ise bu alanda Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü görev yapmaktaydı.

    Öğretmen eğitiminde hangi yaklaşımlar vardır?

    Öğretmen eğitiminde dört ana yaklaşım bulunmaktadır: davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve hümanistik. 1. Davranışçı Yaklaşım: Öğretmenin bilgiyi transfer ederek davranışta kalıcı değişiklik oluşturduğu, öğretmenin bilginin ilk kaynağı olduğu bir yaklaşımdır. 2. Bilişsel Yaklaşım: Öğrencilerin bilişsel yapılandırma aracılığıyla yeni bilgi öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlar, öğretmen aktif bir rehber rolünde öğrencilerin kendi öğrenme stratejilerini kullanmalarına yardımcı olur. 3. Yapılandırmacı Yaklaşım: Öğrenme için fırsatlar yaratmayı ve öğrencilere rehberlik ederek onların grup içindeki çalışmalarını kolaylaştırmayı hedefler, öğretmen kaynak bakımından zengin bir öğrenme ortamı hazırlar. 4. Hümanistik Yaklaşım: Öğretmenin kolaylaştırıcı, demokratik ve rehber özellikleri yanında öğrencilerden biri olduğu, öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olduğu bir yaklaşımdır.

    MEB'de kaç çeşit öğretmen yetiştirme programı var?

    MEB'de çeşitli öğretmen yetiştirme programları bulunmaktadır. Bunlar arasında öne çıkanlar şunlardır: 1. Aday Öğretmen Yetiştirme Programı: Aday öğretmenlerin mesleğe hazırlanması amacıyla düzenlenen program. 2. Seminerler ve Atölye Çalışmaları: Öğretmenlerin belirli konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak için düzenlenen kısa süreli eğitimler. 3. Uzaktan Eğitim Programları: Öğretmenlerin online olarak erişebileceği eğitimler. 4. Mentörlük Programları: Deneyimli öğretmenlerin, yeni veya gelişim aşamasındaki öğretmenlere rehberlik etmesi. 5. Öğretmen Akademileri: Öğretmenlerin kişisel, sosyal ve kültürel gelişimlerini desteklemek için açılan akademiler. Bu programlar, öğretmenlerin mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutmayı ve yenilikçi eğitim yaklaşımlarını benimsemelerini sağlamayı hedeflemektedir.

    Öğretmen Akademisi ve Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü aynı mı?

    Hayır, Öğretmen Akademisi ve Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü aynı değildir. 28 Aralık 2024 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü lağvedilmiş ve yerine Millî Eğitim Akademisi Başkanlığı kurulmuştur. Millî Eğitim Akademisi, öğretmenlerin mesleki ve akademik gelişimini desteklemek amacıyla faaliyet göstermektedir.

    Öğretmen niteliğinin kaynakları nelerdir?

    Öğretmen niteliğinin kaynakları şunlardır: Hizmet öncesi eğitim. Mesleki gelişim. Hizmet içi eğitim. Ayrıca, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'na göre, öğretmenlik mesleğine hazırlık; genel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon ile sağlanır.