• Buradasın

    Öğretmen niteliğinin kaynakları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen niteliğinin kaynakları şunlardır:
    • Hizmet öncesi eğitim 5. Öğretmen adayları, öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarında genel kültür, özel alan bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi kazanmak amacıyla çeşitli dersler alır ve uygulamalı çalışmalar yaparlar 4.
    • Mesleki gelişim 5. Öğretmenler, meslek hayatları boyunca kendilerini sürekli geliştirmeye devam ederler 5. Bu süreçte, mesleği ile ilgili yayınları takip eder, yeni eğitim araçları ve yöntemlerini araştırır, geliştirir ve uygularlar 5.
    • Hizmet içi eğitim 5. Öğretmenler, hizmet içi eğitimlerle de niteliklerini artırabilirler 5.
    Ayrıca, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'na göre, öğretmenlik mesleğine hazırlık; genel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon ile sağlanır 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Etkili öğretmenlik modeli nedir?

    Etkili öğretmenlik modeli, öğrencilerin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmak için belirlenmiş stratejiler bütünüdür. Etkili öğretmenlik modelinin temel unsurları: 1. Öğretim Niteliği: Müfredatın ve ders içeriklerinin, öğrencilerin kolayca anlayabilecekleri bir temele dayanması. 2. Öğretim Düzeyini Uygun Hale Getirme: Farklı öğrenme düzeyine sahip öğrenciler için konuların anlamlı bir bütün haline getirilmesi. 3. Teşvik Etme (Güdüleme): Öğrencilerin öğrenmek için harekete geçirilmesi veya öğretmenler tarafından teşvik edilmesi. 4. Zaman Yönetimi: Öğretim sürecinin zamanının verimli kullanılması. Ayrıca, etkili öğretmenler iletişim becerileri, empati, yaratıcılık ve teknoloji kullanımı gibi özelliklere de sahip olmalıdır.

    Öğretmenlik Meslek Kanunu'na göre öğretmenliğe atanma şartları nelerdir?

    Öğretmenlik Meslek Kanunu'na göre öğretmenliğe atanma şartları: Genel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon/öğretmenlik meslek bilgisi bakımından aranan niteliklerin Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmesi. Öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarından veya denk yurt dışı yükseköğretim kurumlarından mezun olmak. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan sınavlardan, alanlara göre Bakanlıkça belirlenecek sınav puanına sahip olmak. Sağlık durumunun, öğretmenlik görevini yapmaya engel olmaması. 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nun 53. maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile, devletin güvenliğine karşı suçlar, anayasal düzene karşı suçlar gibi suçlardan mahkum olmamak. Askerlikle ilgili bir durumun bulunmaması; muvazzaf askerlik hizmetini yapmış veya ertelenmiş ya da yedek sınıfa geçirilmiş olmak. Kamu haklarından mahrum bulunmamak. Devlet memurluğundan çıkarılmamış veya öğretmenlik görevinin sona ermemiş olması.

    Öğretmen ve öğretmenlik nedir?

    Öğretmen, eğitim kurumlarında önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda öğretim etkinliklerini planlı ve programlı bir biçimde düzenleyerek yürüten uzman eğitmendir. Öğretmenlik, bir bilim dalını, bir sanatı, bir tekniği veya belli bilgileri öğretmeyi kendisine meslek edinmiş kişilerin yaptığı iştir. Öğretmenlerin bazı görevleri şunlardır: Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapmak; Öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve başarıyı artırıcı önlemler almak; Kendi alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmek; Öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. Öğretmenler, milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda, özel kolejlerde, Türk Silahlı Kuvvetlerinde, özel dershanelerde çalışabilirler.

    Öğretmen eğitimi neden önemlidir?

    Öğretmen eğitimi önemlidir çünkü: Eğitim kalitesini artırır. Güncel teknolojilere ve yöntemlere uyumu sağlar. Öğretmenlerin mesleki gelişimini destekler. Öğrenci çeşitliliğine uygun stratejiler geliştirmeyi mümkün kılar. Toplumun gelişimine katkı sağlar.

    Öğretmenlik mesleğini nasıl tanımlarsınız?

    Öğretmenlik mesleği, bireylere eğitim ve öğretim sürecinde rehberlik etmek amacıyla yapılan bir meslektir. Öğretmenlerin görevleri arasında: - Öğrencilere bilgi aktarmak ve onları yönlendirmek, - Sınıf ortamında disiplini sağlamak ve öğrencileri teşvik etmek, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve başarıyı artırıcı önlemler almak, - Eğitim materyallerini hazırlamak ve ödevleri değerlendirmek yer alır. Öğretmenler, milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda, özel kolejlerde, Türk Silahlı Kuvvetlerinde ve özel dershanelerde çalışabilirler.

    Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan araştırmalar nelerdir?

    Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan bazı araştırmalar şunlardır: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: MEB tarafından 2004 ve 2017 yıllarında yayınlanan yeterlikler, "mesleki bilgi", "mesleki beceri", "tutum ve değerler" olmak üzere üç ana alanı kapsar. Öğretmen Öz-yeterlikleri: Bandura'nın öz-yeterlik kavramına dayanan araştırmalar, öğretmenlerin belirli bir performansı başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitesine olan inançlarını inceler. Öğretmen Yeterliklerinin Bibliyometrik Analizi: Öğretmen yeterlikleri üzerine yapılan araştırmaların tematik yoğunlaşmalarını ve entelektüel yapısını belirlemek için bibliyometrik analizler gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlik Nitelikleri ve Öğrenci Başarısı: Öğretmen niteliklerinin öğrenci akademik başarısıyla ilişkisi üzerine çalışmalar yapılmıştır. 21. Yüzyıl Öğretmen Yeterlilikleri: Yüksek Öğretim Kurulu tarafından, 21. yüzyıl için belirlenen yeterlilikler; alan hakimiyeti, öğretme-öğrenme süreci yeterliliği, öğrenci kişilik hizmetleri ve kişisel/mesleki özellikler gibi ana başlıklarda toplanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin kişisel ve mesleki niteliklerini, öğrenci ilişkileri, öğretim becerileri ve sınıf yönetimi gibi boyutlar çerçevesinde inceleyen araştırmalar da bulunmaktadır.

    Yapılandırmacılıkta öğretmenin rolü nedir?

    Yapılandırmacılıkta öğretmenin rolleri şunlardır: Çevre ve ortam hazırlama: Öğretmen, öğrenmeyi kolaylaştırır ve yönlendirir. Öğrenci girişimciliğini kabul etme: Öğretmen, öğrencilerin dersi yönlendirmelerine izin verir. Temel kavramların anlaşılmasını sağlama: Öğretmen, öğrencilerin kavramları doğru anlamalarını sağlar. Birlikte öğrenme: Öğretmen, öğrencilerle birlikte öğrenir. Soru sorma: Öğretmen, öğrencileri düşündürür ve onlara düşünme süresi verir. Zengin öğrenme yaşantıları sağlama: Öğretmen, sınıf içi etkinliklerle öğrencilere çeşitli öğrenme deneyimleri sunar. Arabuluculuk: Öğretmen, öğrenciyi bilgiyle buluşturan bir arabulucu rolündedir. Yapılandırmacılıkta öğretmen, bilgi aktaran değil, uygun öğrenme yaşantılarını sağlayan ve öğrenenlerin birlikte öğrenmelerine rehberlik eden bir konumdadır.