• Buradasın

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme hangi dönemde başlamıştır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme, 16 Mart 1848 tarihinde Darülmuallimin adıyla İstanbul'da kurulan öğretmen okulu ile Cumhuriyet öncesi dönemde başlamıştır 235.
    Öğretmen yetiştirme konusu, cumhuriyetin başlangıç yıllarından beri hükümetler tarafından eğitim sisteminin en öncelikli konularından biri olarak algılanmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmen yetiştirme tarihi kaça ayrılır?

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme tarihi, üç ana döneme ayrılır: 1. Cumhuriyet Öncesi Dönem. 2. Erken Cumhuriyet Dönemi. 3. Güncel Dönem. Güncel dönem, kendi içinde şu alt başlıklara ayrılabilir: 1994-1998 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) ve Dünya Bankası işbirliğiyle gerçekleştirilen yenilikler; 1982 yılından itibaren öğretmen yetiştirme görevinin üniversitelere verilmesi.

    MEB öğretmen yetiştirme nasıl yapılır?

    MEB'de öğretmen yetiştirme ve geliştirme hizmetleri şu şekilde yapılır: Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri: Öğretmenlerin ve okul/kurum yöneticilerinin mesleki gelişimlerine yönelik yıllık faaliyet planları hazırlanır ve uygulanır. Standart Eğitim Programları: Bakanlıkça onaylanan standart eğitim programları kullanılır, ihtiyaç halinde yeni program taslakları hazırlanır. İş Birliği: Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapılır. Mesleki Gelişim Projeleri: Ulusal ve uluslararası gelişmeler takip edilir, mahalli araştırma ve projeler yapılır. Kariyer Basamakları: Öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin iş ve işlemler yürütülür. Aday Öğretmen Yetiştirme: Aday öğretmenlerin yetiştirme süreci, performans değerlendirmesi ve sınavlara ilişkin iş ve işlemler yürütülür. 24 Kasım Öğretmenler Günü: 24 Kasım Öğretmenler Günü ile ilgili iş ve işlemler yürütülür. Bilimsel, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler: Öğretmen ve okul/kurum yöneticilerinin ulusal, uluslararası düzeydeki faaliyetlerine yönelik iş ve işlemler yürütülür.

    Öğretmen yetiştirme programı ne zaman güncellendi?

    Öğretmen yetiştirme programları, 2024 yılı içerisinde güncellenmiştir. 21 Aralık 2024 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanan "Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği" ile aday öğretmen yetiştirme süreci yeniden düzenlenmiştir. 8 Mayıs 2025 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı, aday öğretmenler için hazırlanan adaylık eğitim programlarının 12 Mayıs 2025 itibarıyla Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden açılacağını duyurmuştur.

    2000 yılında öğretmen yetiştirme nasıldı?

    2000 yılında Türkiye'de öğretmen yetiştirme, YÖK/Dünya Bankası Hizmet Öncesi Öğretmen Yetiştirme Projesi kapsamında yeniden yapılandırılmıştır. Bu proje ile eğitim fakültelerinde şu düzenlemeler yapılmıştır: Öğretmen ihtiyacının karşılanması: Ülkenin kısa ve uzun vadeli öğretmen ihtiyacı dikkate alınarak fakültelerin bu ihtiyacı karşılaması hedeflenmiştir. Bölüm yapılanmasının düzenlenmesi: Eğitim sistemindeki okul yapılanmasına paralel bölüm ve programlar oluşturulmuştur. Uygulama programlarının başlatılması: Öğretmen adaylarının okulu daha yakından tanımaları için "okul deneyimi" programı uygulamaya konmuştur. Yüksek lisans düzeyinde eğitim: İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin farklı düzeylerde yetiştirilmesi kararlaştırılmıştır. Ayrıca, 2000'li yıllardan itibaren öğretmenlerin istihdamı; kadrolu, sözleşmeli ve geçici vekil öğretmen olarak, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonuçlarına göre yapılmaktadır.

    Türkiye'de eğitim ne zaman değişti?

    Türkiye'de eğitim sisteminde önemli değişiklikler, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır. Bu değişiklikler kapsamında: Müfredat. Ders süreleri. Yabancı dil ve güzel sanatlar dersleri. Seçmeli dersler. Telefon yasağı. Ayrıca, 2025-2026 eğitim öğretim yılı için de yeni bir takvim belirlenmiştir.

    Öğretmen yetiştirme sistemi ne zaman yeniden şekillendirildi?

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemi, 4 Kasım 1997 tarihinde Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yeniden şekillendirilmiştir. Bu yeniden yapılanma, ABD'de "Carnegie Forum"un 1986'da yayımladığı "Bir ulus hazırlanıyor: 21. yüzyıl için öğretmenler" adlı rapordaki önerilere dayanmaktadır. Ayrıca, 2024 yılında Türkiye'de Milli Eğitim Akademisi (MEA) modeli yürürlüğe girerek öğretmen yetiştirme süreçlerinde yeni bir düzenleme getirilmiştir.

    Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme nasıl olmuştur?

    Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme süreci, Türkiye'de çeşitli dönemlerde önemli değişiklikler göstermiştir: 1. Cumhuriyet Öncesi Dönem: Öğretmen yetiştirme, "Öğretmen Okulları" ve "Yüksek Öğretmen Okulu" gibi kurumlarla başlamıştır. 2. Cumhuriyet Dönemi (1923-1946): Bu dönemde öğretmen yetiştirme alanında büyük başarılar elde edilmiş, ortaokullara öğretmen yetiştirmek üzere "Gazi Eğitim Enstitüsü" kurulmuştur. 3. 1946 Sonrası: 1953 yılına kadar sayıları 21'i bulan Köy Enstitüleri, lise seviyesindeki 3 yıllık Öğretmen Okulları ile birlikte ilkokulların öğretmen ihtiyacını karşılayan en önemli iki kurum olmuştur. 4. 1997 ve Sonrası: Öğretmen yetiştirme, eğitim fakültelerine verilmiş ve bu fakültelerde ilköğretime öğretmen yetiştiren bölüm ve programlar öne çıkarılmıştır. Ayrıca, belirli dönemlerde öğretmen ihtiyacını karşılamak için hızlandırılmış programlar, yedek subay öğretmenlik gibi farklı uygulamalar da hayata geçirilmiştir.