• Buradasın

    MEB'de kaç çeşit öğretmen yetiştirme programı var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB'de çeşitli öğretmen yetiştirme programları bulunmaktadır. Bunlar arasında öne çıkanlar şunlardır:
    1. Aday Öğretmen Yetiştirme Programı: Aday öğretmenlerin mesleğe hazırlanması amacıyla düzenlenen program 23.
    2. Seminerler ve Atölye Çalışmaları: Öğretmenlerin belirli konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak için düzenlenen kısa süreli eğitimler 1.
    3. Uzaktan Eğitim Programları: Öğretmenlerin online olarak erişebileceği eğitimler 1.
    4. Mentörlük Programları: Deneyimli öğretmenlerin, yeni veya gelişim aşamasındaki öğretmenlere rehberlik etmesi 1.
    5. Öğretmen Akademileri: Öğretmenlerin kişisel, sosyal ve kültürel gelişimlerini desteklemek için açılan akademiler 4.
    Bu programlar, öğretmenlerin mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutmayı ve yenilikçi eğitim yaklaşımlarını benimsemelerini sağlamayı hedeflemektedir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB öğretmen yetiştirme nasıl yapılır?

    MEB tarafından öğretmen yetiştirme süreci şu şekilde gerçekleştirilmektedir: 1. Üniversitelerle İş Birliği: Eğitim fakülteleri, öğretmen adaylarının pedagojik formasyon kazanmalarını sağlar. 2. Mesleki Eğitim Programları: MEB, çeşitli mesleki eğitim programları ve seminerler düzenleyerek öğretmenlerin bilgi ve becerilerini günceller. 3. Staj ve Gözlem Etkinlikleri: Öğretmen adayları, staj programları ve gözlem etkinlikleri aracılığıyla gerçek sınıf ortamında deneyim kazanır. 4. Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci: Aday öğretmenler, adaylıklarının ilk altı ayında yetiştirme sürecine tabi tutulur. 5. Performans Değerlendirmesi: Öğretmenlerin performansı, belirlenen ölçütlere göre değerlendirilir ve bu değerlendirmeler, mesleki gelişim planlarının oluşturulmasında kullanılır.

    Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü ne iş yapar?

    Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Öğretmen Nitelikleri ve Yeterlikleri: Öğretmenlerin niteliklerinin ve yeterliklerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi için politikalar oluşturur. 2. Meslek Öncesi ve Meslek İçi Eğitim: Bakanlık öğretmenleri ve talepleri halinde özel öğretim kurumları eğitim personeline yönelik meslek öncesi ve meslek içi eğitim verir veya verdirir. 3. İnceleme ve Araştırmalar: Öğretmenlere yönelik eğitime ilişkin konularda inceleme ve araştırmalar yapar. 4. İşbirlikleri: Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak ortak çalışma, araştırma ve eğitim programları düzenler. 5. Diğer Görevler: Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yerine getirir.

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemi nasıl gelişti?

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemi tarihsel süreç içerisinde çeşitli evrelerden geçerek gelişmiştir: 1. 1848 Dar-ül Muallimin: Öğretmen yetiştirme süreci, bu okulun kurulmasıyla resmiyet kazanmıştır. 2. Cumhuriyet Dönemi: 1923'ten itibaren öğretmen yetiştirme, Öğretim Birliği Yasası'na göre yeniden yapılandırılmıştır. 3. Köy Enstitüleri: 1940'ta Köy Enstitüleri kurulmuş, bu okullar köylere faydalı öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamıştır. 4. 1982 Üniversite Bünyesine Alma: Öğretmen yetiştiren kurumlar, 2547 sayılı Yükseköğretim Yasası ile üniversite yapısına dahil edilmiştir. 5. 1997 Yeniden Yapılanma: Yükseköğretim Kurulu tarafından başlatılan çalışmayla, öğretmen yetiştirme tamamen eğitim fakültelerine verilmiş ve öğretmenlik mesleği "öğretim teknisyenliği" olarak yeniden yapılandırılmıştır. 6. Güncel Durum: 2018'de öğretmen yetiştirme lisans programları güncellenmiş, 2022'de ise Öğretmenlik Meslek Kanunu ile Millî Eğitim Akademisi'nin kurulması kararlaştırılmıştır.

    Öğretmen yetiştirme programı ne zaman güncellendi?

    Öğretmen yetiştirme programı, 1 Eylül 2025 tarihinde güncellendi.

    Öğretmen yetiştirme tarihi kaça ayrılır?

    Öğretmen yetiştirme tarihi, üç ana döneme ayrılır: 1. 1923-1950 yılları arası dönem: Bu dönemde pragmatist, iş pedagojisine dayalı ve pozitivist felsefeler etkili olmuştur. 2. 1950-1980 yılları arası dönem: Sezgici, muhafazakâr ve Türk-İslam Sentezi'ne dayalı akımlar bu dönemde öne çıkmıştır. 3. 1980 sonrası dönem: Neo-liberal politikalar ve küreselleşmenin etkisiyle öğretmen yetiştirme sisteminde bu eğilimler etkili olmuştur.