• Buradasın

    Maarif Modelini kimler eleştirdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli'ni eleştirenler arasında şunlar bulunmaktadır:
    • Eğitim sendikaları ve sivil toplum kuruluşları (STK) 14. Eğitim Sen, Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim Bir Sen) ve Veli-Der gibi kuruluşlar, modelin hazırlanış sürecini ve içeriğini eleştirmiştir 14.
    • Siyasi partiler ve milletvekilleri. DEM Parti İstanbul Milletvekili Özgül Saki, modelin imam hatip okullarına ve tarikat yurtlarına öğrenci kazandırmayı amaçladığını iddia etmiştir 1. HÜDA PAR'ın genel sekreteri Şahzade Demir ise modelin değerler eğitimi ile uyumlu olabileceğini belirtmiştir 1.
    • Danıştay'da görevli bazı hakimler. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nun üç üyesi, modelin yürütmesinin durdurulması talebine karşı çıkarak, "maarif" gibi kavramların eğitimi millilik ilkesinden uzaklaştırdığını ve laik, bilimsel eğitimi zayıflattığını savunmuştur 2.
    Ayrıca, Eğitim Reformu Girişimi (ERG) de modeli belirli kavramsal ve terminolojik tercihler üzerinden eleştirmiştir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli doğru mu?

    Maarif Modeli'nin doğruluğu konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Destekleyen görüşler: Yetkin ve erdemli birey yetiştirme: Model, yetkin ve erdemli bireyleri merkeze alan bir öğrenci profili oluşturmayı hedefler. Beceri temelli program: Teknoloji ve iletişim imkanlarına uygun olarak bilgiyi kullanma ve yorumlama becerilerini kazandırmayı amaçlar. Eleştirel görüşler: Karmaşık yapı: Modelin karmaşık, telkinci ve buyurgan bir yapıya sahip olduğu belirtilmiştir. Değerlerin işleniş biçimi: Değerlerin öğretiminde sadece ders anlatımıyla yetinilmesi ve değerlerin uygulanarak kazandırılmaması eleştirilmiştir. Otoriter yaklaşım: Modelin, siyasal iktidarın bakış açısıyla neo-liberal ve otoriter bir eğitim anlayışını yansıttığı ifade edilmiştir. Modelin etkinliği ve uygunluğu, uygulama sürecinde daha iyi değerlendirilecektir.

    Maarif Modelini kim değerlendirdi?

    Maarif Modeli'ni değerlendiren bazı kişiler ve kurumlar: Prof. Dr. Erkan Dinç. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin. Eğitimciler ve akademisyenler.

    Maarif Modelinin etkisi ne olacak?

    Maarif Modelinin eğitim sistemine ve topluma çeşitli etkileri olması beklenmektedir: Yetkin ve erdemli bireyler: Model, bilgi, beceri, eğilim ve değerleri bir arada bulunduran yetkin ve erdemli insanlar yetiştirmeyi hedefler. Bilimsel bakış açısı: Eleştirel düşünme, problem çözme ve analitik becerilerin geliştirilmesine katkı sağlar. Değerler eğitimi: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi değerlerin kazandırılmasını amaçlar. Yerli ve milli eğitim: Model, yerli ve milli bir eğitim sistemi kurmayı hedefler. Fırsat eşitliği: Dezavantajlı öğrencilerin eğitim sürecini iyileştirmeyi amaçlar. Ancak, bazı uzmanlar modeldeki bazı yaklaşımların uygulamada kafa karıştırıcı olabileceğini ve ders içeriklerinin sadeleştirilmesinin eğitim kalitesini düşürebileceğini belirtmektedir.

    Maarif modeli hangi modeli terk edip hangi eğitim modeline geçti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM), kök değer anlayışını terk ederek çatı değer anlayışına geçmiştir. Terk edilen model: Kök değer anlayışı. Geçilen model: Erdem-değer-eylem çerçevesi. Ayrıca, TYMM, beceri temelli bir eğitim yaklaşımı benimsemiştir.

    Maarif Modeli'nde hangi konular değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değişen bazı konular: Öğrenci Profili: Model, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı olanı yapmayı ideal edinen nesiller yetiştirmeyi hedefler. Beceriler: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri tanımlanmıştır. Eğitim Yaklaşımı: Bütüncül eğitim yaklaşımı benimsenmiş, insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimi hedeflenmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: Performansa dayalı değerlendirme modeli getirilmiştir. Ders İçerikleri: Türkçe: Okuma, yazma ve dil bilgisi becerileri geliştirilmiştir. Fen Bilimleri: Deneysel öğrenme ve bilimsel düşünme becerileri teşvik edilmiştir. Sosyal Bilgiler: Sosyal sorumluluk bilinci geliştirilmiştir. Matematik: Analitik düşünme ve problem çözme becerileri ön planda tutulmuştur. Yabancı Dil: Konuşma, dil bilgisi, okuma becerileri ve kültürel farkındalık üzerinde durulmuştur.

    Maarif ne anlama gelir?

    Maarif kelimesi, Arapça kökenli olup "bilgi, kültür, eğitim ve öğretim sistemi" anlamlarına gelir. Ayrıca, "maarifçi" eğitimci anlamına gelirken, "maarifçilik" ise aydınlanma ve herhangi bir konu üzerinden bilgilenerek bu doğrultuda aydınlanma anlamlarında kullanılır. Osmanlı döneminde ise "maarif" kelimesi, Millî Eğitim Bakanlığı'nın karşılığı olan "Maarif Nezareti" şeklinde devletin eğitimle ilgili kurumlarını ifade etmek için kullanılırdı.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı değerler: Çatı değerler: Saygı, sorumluluk, adalet. İnsan alanında yer alan değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam, çalışkanlık. Aile ve toplum alanında yer alan değerler: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, aile bütünlüğü. Çevre alanında yer alan değerler: Duyarlılık, estetik, merhamet, temizlik. Modelde değerler, "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum" ve "yaşanabilir çevre" olmak üzere üç ana boyutta sınıflandırılmıştır.