• Buradasın

    Maarif Modeli Veli Eğitimi Nasıl İzlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli kapsamında veli eğitimi şu şekillerde izlenebilir:
    1. Veli Toplantıları: Okulların düzenlediği veli toplantılarına katılarak eğitim süreçleri hakkında bilgi sahibi olunabilir 1. Bu toplantılarda, öğrencilerin akademik gelişimi, ders programı ve değerlendirme yöntemleri gibi konular ele alınır 1.
    2. Ebeveyn Okulu Kursları: Millî Eğitim Bakanlığı, "Maarif Modeli Ebeveyn Okulu" kursları düzenlemektedir 34. Bu kurslar, halk eğitimi merkezlerinde yüz yüze olarak gerçekleştirilir ve 32 ders saati sürer 34. Kurslara "e-yaygin.meb.gov.tr" adresinden veya halk eğitimi merkezlerine şahsen başvuru yaparak katılabilirsiniz 34.
    3. Eğitim Portalları ve Kaynaklar: Okulun eğitim portalı üzerinden öğretmenler ve veliler için sağlanan kaynaklara erişim sağlanabilir 1. Bu kaynaklar arasında ders programları, notlar ve etkinlikler hakkında bilgiler yer alır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Ksdm maarif modeli nedir?

    KSDM Maarif Modeli olarak belirtilen bir eğitim modeli bulunmamaktadır. Ancak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli adlı bir eğitim reformu bilinmektedir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2021 yılında ortaya koyulan ve 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan bir eğitim modelidir. Bu modelin temel ilkeleri şunlardır: - Milli ve manevi değerlere bağlılık. - Bütüncül gelişim. - Teknolojiyle entegrasyon. Model, müfredatta güncellemeler, yeni dersler, uygulama ve proje tabanlı öğrenme gibi yenilikleri içermektedir.

    Maarif modeli ebeveyn okulu nedir?

    Maarif Modeli Ebeveyn Okulu, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ailelerin eğitim sürecine daha fazla katılımını sağlamak ve çocukların gelişiminde ebeveyn rolünün önemini vurgulamak amacıyla hayata geçirilen bir projedir. Kursların içeriği: - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. - Türk sosyal hayatında aile. - Ailece nitelikli zaman. - Ailede kültürel zenginlik. - Çocuğun başarısında aile. - Sosyal etkinliklere katılım ve çevre bilinci. - Hane içi dijital eğitim. - Akran ve arkadaşlık ilişkileri. Kursların özellikleri: - Halk eğitimi merkezlerinde ücretsiz olarak sunulur. - 32 ders saatinden oluşur. - Uzman formatörler tarafından yüz yüze verilir. Başvuru: Kurslara katılmak isteyen veliler, e-yaygin.meb.gov.tr adresi üzerinden veya halk eğitimi merkezlerine şahsen başvurarak kayıt yaptırabilirler.

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değerler eğitimi, "erdem-değer-eylem" çerçevesinde şekillenecektir. Bu kapsamda: 1. Değerlerin Tanıtılması: Öğrenciler, yaşadıkları bölgede kabul görmüş ve değerler eğitimi açısından rol model olabilecek şahsiyetleri tanıyacaklardır. 2. Yerel Hikayelerin Kullanımı: Kök değerler, yerel hikayeler, masallar ve diğer anlatılar aracılığıyla öğrencilere aktarılacaktır. 3. Hikaye Yazma ve Canlandırma: Öğrenciler, kök değerlerle ilgili hikayeler yazacak ve bu hikayeleri drama ve canlandırma çalışmaları ile sahneleyeceklerdir. 4. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Değerler, öğretim programlarının diğer ögeleriyle, becerilerle ve alan içeriğiyle ilişkilendirilerek programa kaynaşık bir şekilde işlenecektir.

    Maarif modeli çalışma programı nasıl yapılır?

    Maarif Modeli çalışma programı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Öğretim Programlarını İncelemek: Yeni öğretim programının ortak metni ve fen bilimleri dersi öğretim programı dokümanı tüm öğretmenler tarafından incelenmeli ve tartışılmalıdır. 2. Planlamaya Vakit Ayırmak: Öğrenme-öğretme süreçlerinin planlanması için yeterli zaman ayrılmalıdır. 3. Öğretmenler Arası İşbirliği: Farklı öğretmenlerin deneyimlerinden yararlanmak, iş yükünü dengelemek ve bütüncül anlayışı sağlamak için öğretmenler arasında işbirliği yapılmalıdır. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç ve durum temelli ölçme ve değerlendirme yaklaşımları benimsenmeli, öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak öz, akran ve grup değerlendirme formları kullanılmalıdır. 5. Dijital Kaynaklardan Yararlanmak: Öğretim materyallerinin çeşitlendirilmesinde dijital kaynaklar kullanılmalıdır.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Maarif Modeli'nde değerler, öğrencilerin çok yönlü gelişimini hedefleyen bütüncül bir yaklaşımı içerir ve şu şekilde sıralanabilir: 1. Adalet: Öğrencilere hakkaniyetli davranma ve haksızlıkların düzeltilmesi konusunda kararlı olma değeri kazandırılır. 2. Dürüstlük: Doğru sözlü olma, güvenilir olma ve yalan söylememe değerleri vurgulanır. 3. Yardımlaşma: Başkalarına yardım etme ve dayanışma içinde olma önemi vurgulanır. 4. Sorumluluk: Kendi eylemlerinin sonuçlarını üstlenme ve topluma karşı sorumluluk taşıma değerleri işlenir. 5. Çevre Bilinci: Doğaya saygı gösterme ve çevreyi koruma bilinci kazandırılır. 6. Aile ve Toplum: Aile bütünlüğüne önem verme, vatanseverlik ve yardımseverlik değerleri de bu kapsamda yer alır.

    Maarif modeli ile uyumlu eğitim yönetim sistemi nedir?

    Maarif Modeli ile uyumlu eğitim yönetim sistemi, aşağıdaki unsurları içeren bir yaklaşım benimsemelidir: 1. Fırsat Eşitliği: Her öğrencinin kaliteli eğitime eşit erişimini sağlamak. 2. Dijital Dönüşüm: Eğitimde dijitalleşme ve teknoloji entegrasyonu, uzaktan eğitim ve e-öğrenme platformlarının kullanımı. 3. Öğrenci Odaklı Eğitim: Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre şekillenen eğitim programları ve kişiselleştirilmiş öğrenme. 4. Öğretmen Yetiştirme: Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yatırım yaparak, onlara daha iyi eğitim materyalleri ve fırsatlar sunma. 5. Ulusal ve Uluslararası İşbirlikleri: Uluslararası eğitim standartlarına uygun bir sistem geliştirme ve dünya çapında işbirlikleri yapma. Bu unsurlar, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileriyle donatılmasını ve toplumsal sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmelerini hedefler.

    Maarif modeli aile katılımı nedir?

    Maarif Modeli'nde aile katılımı, çocukların eğitim sürecine aktif olarak ebeveynlerin ve aile üyelerinin dahil edilmesi anlamına gelir. Maarif Modeli'nde aile katılımının bazı unsurları: Değerler eğitimi: Ailelere, çocuklarına adalet, dürüstlük, yardımlaşma, sorumluluk gibi evrensel değerleri kazandırma konusunda rehberlik edilir. Oyun tabanlı öğrenme: Oyunlar, çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini geliştirmek için kullanılır. Dijital araçlar: Ailelerin, çocuklarının sınıf içi etkinliklerini takip edebilmeleri ve öğretmenlerle iletişim kurabilmeleri için dijital araçlar kullanılır. Toplumsal projeler: Ailelerin ve çocukların katılabileceği çevre temizliği kampanyaları, geri dönüşüm etkinlikleri gibi toplumsal projeler önerilir.