Ders içi performans değerlendirme ölçeği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Amacın Belirlenmesi: Performans değerlendirmenin sürecinin mi, sonucun mu yoksa her ikisinin birlikte mi değerlendirileceğine karar verilmelidir. 2. Performans Ölçütlerinin Belirlenmesi: Performansın ölçütleri, bireyin bir etkinliği tam ve doğru bir şekilde yapması için göstermesi gereken davranışları tanımlar. 3. Ölçme Araçlarının Seçimi: Performans değerlendirme için kontrol listesi, derecelendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarı (rubrik) gibi araçlar kullanılabilir. 4. Puanlama Stratejisinin Belirlenmesi: Puanlama analitik veya bütünsel biçimde olabilir. 5. Ölçeğin Uygulanması: Öğretmen gözlemi, öğrenci anketi veya görüşmesi gibi yöntemlerle ölçek uygulanabilir. Bu süreçte, ölçütlerin açık ve anlaşılır olması, soruların öğrenci seviyesine uygun olması ve uygulamanın kolay ve güvenilir olması önemlidir.