Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ders içi performans ölçeği oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Amacın Belirlenmesi: Performans değerlendirmenin amacı, sürecin mi, sonucun mu yoksa her ikisinin birlikte mi değerlendirileceği belirlenmelidir 1.
- Performans Ölçütlerinin Belirlenmesi: Performansın ölçütleri, bireyin bir etkinliği tam ve doğru bir şekilde yapması için göstermesi gereken davranışlar olarak tanımlanır 1. Bu ölçütlerin sayısı 10-15 arasında olmalı ve açık ifadelerle belirtilmelidir 1.
- Gözlem Ortamının Oluşturulması: Performansın doğru ve güvenilir bir şekilde değerlendirilmesi için gözlemlerin birden fazla tekrarlanması gerekmektedir 1.
- Puanlama Stratejisi: Puanlama, analitik veya bütünsel biçimde yapılabilir 1. Hangi stratejinin kullanılacağına değerlendirmenin amacına göre karar verilmelidir 1.
- Ölçeğin Hazırlanması: Ölçek, kontrol listeleri, derecelendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarı (rubrik) kullanılarak hazırlanabilir 15.
Ayrıca, ders içi etkinliklere katılım ölçeği gibi hazır şablonlar da kullanılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: