Lise performans değerlendirme ölçeği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Amacın Belirlenmesi: Performans değerlendirmenin süreci mi, sonucu mu yoksa her ikisini birlikte mi değerlendireceğine karar verilmelidir. 2. Performans Ölçütlerinin Belirlenmesi: Performansın özellikleri tanımlanmalı ve 10-15 arasında gözlenebilir davranış veya ortaya çıkacak ürün şeklinde açık ifadelerle belirtilen ölçütler oluşturulmalıdır. 3. Gözlem Ortamının Oluşturulması: Bireyin performansını doğru ve güvenilir biçimde değerlendirmek için gözlemlerin birden fazla tekrarlanması gerekmektedir. 4. Puanlama Yöntemi Seçimi: Puanlama analitik veya bütünsel biçimde yapılabilir. 5. Ölçeğin Hazırlanması: Ölçek, 5'li Likert tipi gibi yapılandırılabilir ve ters puanlanması gereken maddeler içermemelidir. Performans değerlendirme ölçeğinde kullanılabilecek bazı araçlar şunlardır: - Kontrol Listeleri: Performansın belirlenen ölçütlere ne derece uyumlu olduğunu değerlendirmek için kullanılır. - Derecelendirme Ölçekleri: Performansın çeşitli düzeylerini tanımlamak için kullanılır. - Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrik): Öğrenci başarısını numara ile ifadeden ziyade sözlü olarak tanımlayan bir değerlendirme aracıdır.