Yandex reklam teknolojileri haberleri
Birçok otel için kış, boş odalar ve düşen fiyatlar anlamına geliyor. Peki, kış sezonunun en az diğer sezonlar kadar kârlı olması gerçekten mümkün değil mi? Rusya’daki seyahat eğilimlerini anlamak, birçok otelin kaçırdığı fırsatı sizin yakalamanızı sağlayabilir çünkü milyonlarca Rus, birincil seyahatlerini kışın planlar. Gelin neden böyle olduğunu ve otelinizin bu benzersiz seyahat dönemlerinden nasıl yararlanabileceğini inceleyelim.
Navigasyon uygulamaları Türkiye’deki reklam verenler için göründüğünden çok daha fazlası olabilir. Günlük yaşamın bir parçası olan bu uygulamalar insanların rota oluşturmalarına, yer arayıp bulmalarına ve alışveriş yapmalarına yardımcı oluyor. İşletmeler açısından bu uygulamalar, kullanıcılara etkileşime en hazır olduklarında ulaşma fırsatı sunuyor.
Bu fırsattan en iyi şekilde yararlanabilmek için hedef kitlenizi tanımanızda fayda var. Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor? Neleri önemsiyorlar? Seçimlerini neler belirliyor?
Yandex Navi kullanıcılarıyla yaptığımız en son IPSOS anketi insanların Yandex Navi ile ne sıklıkta etkileşime geçtiği, günlük alışkanlıkları ve daha kapsamlı tercihleri hakkında çok değerli bilgiler sağladı. Bu yazıda bulgularımızdan bahsedeceğiz ve kampanyalarınızı hedef kitlenizin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlamak için bunlardan nasıl yararlanabileceğinizi göstereceğiz.
Yandex Coğrafi Servisler’de artık daha fazla reklam gösterim seçeneği sunulacak: Bundan böyle, tüm Yandex Navi formatları aynı zamanda Yandex Maps’te de kullanılabilir olacak. Her iki servisteki toplam kullanıcı sayısının 4,5 milyon kişi olması, reklamlarınızın kapsamının da bu ölçüde artacağı anlamına geliyor.
12 Eylül’de Feriye’de Reklam ajanslarından ve şirketlerden 100 değerli konuğumuzla bir araya gelerek, pazarlamanın yükselen mecrası olan navigasyon uygulamalarını keşfettik.
Yandex, 29 Mayıs'ta reklam sektöründeki profesyonellere özel düzenlediği yemekte, akıllı telefonlara reklam yerleştirmede çığır açan Yandex Navi'yi tanıttı. Yandex Navi'nin benzersiz avantajlar sağlayan konum bazlı reklamlarından hem çevrimiçi hem de çevrimdışı çalışan işletmeler yararlanabiliyor.
Türkiye'de Yandex Coğrafi Servislerinde reklam gösterimine yönelik yeni Premium Reklam Formatlarını kullanıma sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu özel formatlar, kullanıcı etkileşimini artırarak ve mevcut reklam formatı yelpazesini tamamlayarak markanıza günümüz dijital dünyasında rekabetçi bir avantaj sunmak üzere tasarlandı.
Artık Yandex.Direct'te reklam yatırımlarını daha etkili bir şekilde yönetmeye yardımcı olacak bir strateji var.
Yandex.Metrica'nın yeni hedef türü ile tanışın: "Butona tıklama". Geliştiricilerin yardımı olmadan, sitedeki herhangi bir tıklanabilir öğeye hızlı bir şekilde bir hedef ekleyebilirsiniz.
10 Şubat'tan itibaren, Yandex Reklam Ağı'nda, Yandex ana sayfası dışındaki tüm siteler için reklam gösterimleri devre dışı bırakılabilecek.
Look-alike teknolojisi ilgi alanlarına veya davranışlarına göre sitedeki müşterilerinize benzeyenler arasında potansiyel müşterileri bulur. Artık Yandex'te basit ayarlar yaparak reklamları, çok az veriniz olsa dahi müşterilerinize benzeyen diğer kullanıcılara göstermek mümkün.
Reklamı işletme için önemli olan birkaç hedefe göre ayarlayan herkes için iyi bir haberimiz var. Yandex.Direct'te bu görevi tamamlamak üzere otomatik strateji yönetimi için Yandex.Metrica'nın toplam hedeflere göre optimizasyon ve anahtar hedefe göre optimizasyon olmak üzere iki yeni yöntem var.
Hepimizin içinde bulunduğumuz zorlu ekonomik durumda mevcut reklam bütçesini etkili bir şekilde kullanmak çok önemli. Bu nedenle harcamaları özelikle önemli hedeflere yönelten yeni "Dönüşümler için Ödeme" ayarının beta testini başlatıyoruz. Bu yeni özelliği ilk siz deneyip sonuçlarını bizimle paylaşabilirsiniz.
Verimlilik, kullanışlılık ve kullanıcıların tercihleri açısından araçlar arasında rekabeti kazanan otomatik hedefleme yakında Yandex.Direct'te anahtar sözcük seçiminde zaman tasarrufu sağlayan lider araç pozisyonunu alacak. Benzer ayarların listesini yeniden gözden geçirdikten sonra kampanya yönetimini daha kolay ve şeffaf hale getirmek için ilgili ek sözcük gruplarını kaldırmayı planlıyoruz.
Reklam verenler bir yıldan uzun bir süredir, yapılan araştırmalar sonucu arama satırı ipuçlarının üstünde yerleştirilen banner ile kullanıcılara tekliflerini hemen iletme olanağı yakalıyor. Kısa bir süre önce bu tür banner'lar herkese açık hale getirildi; artık bu tür banner'ların işleyişindeki avantajları ve bunların sonuçlarını konuşabiliriz.
Yandex.Direct'te reklamlarıyla kullanıcıların sitenize geri dönüşünü sağlamak artık daha kolay. Belirli bir kitleyi hedeflemek için Yandex.Metrica'yı kullanın: Bu servis istediğiniz kullanıcıları otomatik olarak toplar; reklamlarınızı Yandex.Direct'te bu kullanıcılara yöneltmekse size kalır. Sitenizi daha önce ziyaret etmiş kullanıcıları satın almaya yönlendirme ve yeni müşteriler kazanma konusunda ipuçları verelim.
Yandex.Direct'te kampanya listesinin yeni sürümü 1 yıldan uzun süredir uygulamada. Kullanıcıların alışma döneminde yeni sürüm eskisiyle birlikte kullanılabiliyordu. Artık yeni arayüzde tüm ana özellikler (ve çok daha fazlası) var. Eski sayfayı yenisiyle değiştirmeye hazırız.
Yandex.Direct üzerinden reklam veren kullanıcılar, sihirbazı kullanarak ücretsiz olarak Turbo siteler oluşturabilir ve sayfaları reklam kampanyalarında kullanabilir.
Mart ayından itibaren Yandex.Direct'te, ağlardaki gösterimler için site engelleme kuralları değişiyor. Biraz daha ayrıntı verelim.
Yandex.Direct'teki içerik bazlı kampanyalarda, hedeflenmiş mobil trafik satın alımları için artık daha esnek düzenlemeler yapmak mümkün.
Yandex.Direct'teki medya kampanyalarında bütçe tutarının, CPM sınırlamasının ve yayınlama süresinin yönetimi artık çok daha kolay. Yayınlama süresi önceden belirtilmiş otomatik stratejilerde bu parametreleri, çalışmakta olan stratejiyi durdurmadan ve yeniden başlatmadan ayarlayabilirsiniz.