Yandex reklam teknolojileri haberleri
Yeni sürümün özelliklerini ve nasıl kullanılacağını anlatıyoruz.
“Gelir” ve “Dönüşüm Değeri” metrikleri işletme göstergelerini dikkate alarak promosyon sonuçlarını takip etmeyi sağlar. Tanıtım faaliyetlerinin kazancı nasıl etkilediğini gösterirler. Metriklerin nasıl ayarlanıp hesaplandığını ve promosyon etkinliği analizinde nasıl kullanıldığını inceleyelim.
Rusça konuşan turistler seyahatlerini erkenden planlıyor: %50,4'ü 2-3 ay öncesinden hazırlıklara başlıyor. Bu da yaz tatili için rezervasyonların şimdiden yapılmaya başlandığı anlamına geliyor. Eğer hala reklamlarınızı yayınlamadıysanız, müşterilerinizi rakiplerinize kaptırıyor olabilirsiniz.
Üstelik işin ucunda büyük paralar da var. Rus turistler 2023 yılında yurtdışında yaptıkları gezilerde 33 milyar dolar harcayarak dünyanın en çok para harcayan gezginleri arasında 9. sırada yer aldı.
Bu alana büyük bir talep olduğu aşikâr. Peki, işletmeniz pastadan payını nasıl alacak?
Yandex Ads, bu konuda size yardımcı olmak için Rusça bilen 768 turist ile bir anket gerçekleştirdi. Ankette, turistlerin seyahat tercihleri, tatil yapacakları yeri seçerken nelere dikkat ettikleri gibi konular ele alındı.
Bu makale, elde edilen verilerden önemli çıkarımlar yaparak müşterilere nasıl ulaşabileceğinizi, en iyi sonuç veren kampanyaların neler olduğunu ve büyük etki yaratmak için reklamlarınızı nerelerde paylaşmanız gerektiğini ortaya koymaktadır.
Artiks Ajans, Türkiye’de tatil olanakları ve Aeroflot’un sunduğu yeni hizmetler hakkında bir dizi makale yayınladı. Rakamlarla hangi metinlerin daha fazla müşteri çektiğini inceleyelim.
Yandex Geoservices ile müşterilerinize ulaşmanın yeni bir yolu var! Öncelikli Yerleştirme, işletmenizin Yandex Navi ve Yandex Maps arama sonuçlarında öne çıkmasına ve yakındaki kullanıcılara tanıtılmasına yardımcı olmak için beta versiyonuyla kullanıma açıldı. İlk deneyenlerden biri olabilirsiniz!
Birçok otel için kış, boş odalar ve düşen fiyatlar anlamına geliyor. Peki, kış sezonunun en az diğer sezonlar kadar kârlı olması gerçekten mümkün değil mi? Rusya’daki seyahat eğilimlerini anlamak, birçok otelin kaçırdığı fırsatı sizin yakalamanızı sağlayabilir çünkü milyonlarca Rus, birincil seyahatlerini kışın planlar. Gelin neden böyle olduğunu ve otelinizin bu benzersiz seyahat dönemlerinden nasıl yararlanabileceğini inceleyelim.
Navigasyon uygulamaları Türkiye’deki reklam verenler için göründüğünden çok daha fazlası olabilir. Günlük yaşamın bir parçası olan bu uygulamalar insanların rota oluşturmalarına, yer arayıp bulmalarına ve alışveriş yapmalarına yardımcı oluyor. İşletmeler açısından bu uygulamalar, kullanıcılara etkileşime en hazır olduklarında ulaşma fırsatı sunuyor.
Bu fırsattan en iyi şekilde yararlanabilmek için hedef kitlenizi tanımanızda fayda var. Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor? Neleri önemsiyorlar? Seçimlerini neler belirliyor?
Yandex Navi kullanıcılarıyla yaptığımız en son IPSOS anketi insanların Yandex Navi ile ne sıklıkta etkileşime geçtiği, günlük alışkanlıkları ve daha kapsamlı tercihleri hakkında çok değerli bilgiler sağladı. Bu yazıda bulgularımızdan bahsedeceğiz ve kampanyalarınızı hedef kitlenizin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlamak için bunlardan nasıl yararlanabileceğinizi göstereceğiz.
Yandex Coğrafi Servisler’de artık daha fazla reklam gösterim seçeneği sunulacak: Bundan böyle, tüm Yandex Navi formatları aynı zamanda Yandex Maps’te de kullanılabilir olacak. Her iki servisteki toplam kullanıcı sayısının 4,5 milyon kişi olması, reklamlarınızın kapsamının da bu ölçüde artacağı anlamına geliyor.
12 Eylül’de Feriye’de Reklam ajanslarından ve şirketlerden 100 değerli konuğumuzla bir araya gelerek, pazarlamanın yükselen mecrası olan navigasyon uygulamalarını keşfettik.
Yandex, 29 Mayıs'ta reklam sektöründeki profesyonellere özel düzenlediği yemekte, akıllı telefonlara reklam yerleştirmede çığır açan Yandex Navi'yi tanıttı. Yandex Navi'nin benzersiz avantajlar sağlayan konum bazlı reklamlarından hem çevrimiçi hem de çevrimdışı çalışan işletmeler yararlanabiliyor.
Türkiye'de Yandex Coğrafi Servislerinde reklam gösterimine yönelik yeni Premium Reklam Formatlarını kullanıma sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu özel formatlar, kullanıcı etkileşimini artırarak ve mevcut reklam formatı yelpazesini tamamlayarak markanıza günümüz dijital dünyasında rekabetçi bir avantaj sunmak üzere tasarlandı.
Artık Yandex.Direct'te reklam yatırımlarını daha etkili bir şekilde yönetmeye yardımcı olacak bir strateji var.
Yandex.Metrica'nın yeni hedef türü ile tanışın: "Butona tıklama". Geliştiricilerin yardımı olmadan, sitedeki herhangi bir tıklanabilir öğeye hızlı bir şekilde bir hedef ekleyebilirsiniz.
10 Şubat'tan itibaren, Yandex Reklam Ağı'nda, Yandex ana sayfası dışındaki tüm siteler için reklam gösterimleri devre dışı bırakılabilecek.
Look-alike teknolojisi ilgi alanlarına veya davranışlarına göre sitedeki müşterilerinize benzeyenler arasında potansiyel müşterileri bulur. Artık Yandex'te basit ayarlar yaparak reklamları, çok az veriniz olsa dahi müşterilerinize benzeyen diğer kullanıcılara göstermek mümkün.
Reklamı işletme için önemli olan birkaç hedefe göre ayarlayan herkes için iyi bir haberimiz var. Yandex.Direct'te bu görevi tamamlamak üzere otomatik strateji yönetimi için Yandex.Metrica'nın toplam hedeflere göre optimizasyon ve anahtar hedefe göre optimizasyon olmak üzere iki yeni yöntem var.
Hepimizin içinde bulunduğumuz zorlu ekonomik durumda mevcut reklam bütçesini etkili bir şekilde kullanmak çok önemli. Bu nedenle harcamaları özelikle önemli hedeflere yönelten yeni "Dönüşümler için Ödeme" ayarının beta testini başlatıyoruz. Bu yeni özelliği ilk siz deneyip sonuçlarını bizimle paylaşabilirsiniz.
Verimlilik, kullanışlılık ve kullanıcıların tercihleri açısından araçlar arasında rekabeti kazanan otomatik hedefleme yakında Yandex.Direct'te anahtar sözcük seçiminde zaman tasarrufu sağlayan lider araç pozisyonunu alacak. Benzer ayarların listesini yeniden gözden geçirdikten sonra kampanya yönetimini daha kolay ve şeffaf hale getirmek için ilgili ek sözcük gruplarını kaldırmayı planlıyoruz.
Reklam verenler bir yıldan uzun bir süredir, yapılan araştırmalar sonucu arama satırı ipuçlarının üstünde yerleştirilen banner ile kullanıcılara tekliflerini hemen iletme olanağı yakalıyor. Kısa bir süre önce bu tür banner'lar herkese açık hale getirildi; artık bu tür banner'ların işleyişindeki avantajları ve bunların sonuçlarını konuşabiliriz.
Yandex.Direct'te reklamlarıyla kullanıcıların sitenize geri dönüşünü sağlamak artık daha kolay. Belirli bir kitleyi hedeflemek için Yandex.Metrica'yı kullanın: Bu servis istediğiniz kullanıcıları otomatik olarak toplar; reklamlarınızı Yandex.Direct'te bu kullanıcılara yöneltmekse size kalır. Sitenizi daha önce ziyaret etmiş kullanıcıları satın almaya yönlendirme ve yeni müşteriler kazanma konusunda ipuçları verelim.