Gelir
Şirketin ürün veya hizmet tanıtımı sonucunda elde ettiği para Gelir sayılır.
Seçili hedeflerin listesini manuel olarak düzenlerseniz, bu hedeflere ilişkin önceki dönemlere ait gelirler de yeni yaklaşıma göre hesaplanacaktır.
Gelirin hesaplanması için yalnızca Yandex Metrica’dan veya mobil izleyicilerden gelir verileri veya çevrimdışı dönüşüm bilgileri aktarılan hedefler dikkate alınır. “E-ticaret: Satın alma” hedefi veya Metrica’dan gelir bilgilerinin aktarıldığı JavaScript eylemi türünde bir hedef bunun örneklerindendir. Metrica’dan hedef geliri bilgilerinin aktarımıyla ilgili ayrıntılı bilgi için bu yazıyı okuyun.
Gelir hesaplaması için hedefler nasıl seçilir?
Verilerin toplanacağı hedefleri belirtin. Bunun için “Dönüşümler” bölümündeki “Gelir” metriği ayarlarına gidin.
Sayfada varsayılan olarak “E-ticaret: Satın alma”, uygulama üzerinden ödeme veya CRM’den ödenmiş sipariş olmak üzere, gelir bilgilerinin aktarılacağı uygun hedefler seçilidir. Bu seçenekleri düzenleyebilirsiniz. İşinizi kolaylaştırmak için, her hedef seçeneğine gelir aktarımı yapılıp yapılmadığını belirten bir ipucu ekledik.
Ayrıca sayfada, “Sadece gelir bilgilerinin aktarıldığı hedefleri göster” filtresi varsayılan olarak etkindir.
Seçilen hedefler için gelir hesaplaması nasıl yapılır?
Seçtiğiniz hedefler için gelir ve ayrıca “Yayın Başına Harcama Payı”, “ROI” ve “Kâr” gibi “Gelir"den türetilen metrikler de hesaplanır.
Gelir bilgileri aktarılmayan bir hedef seçerseniz, ilgili veriler gelmeye başlayana kadar bu hedef hesaba katılmaz.
Birden fazla hedef seçerseniz gelir değeri, “Gelir metriği ayarları” sayfasında seçili olan tüm hedeflerin toplamı olarak hesaplanır. Bunlar Metrica’dan veya mobil izleyicilerden verileri aktarılan hedefler veya çevrimdışı dönüşümler olabilir.
Dönüşüm değeri
Dönüşüm değeri, hedeflere ulaşılması durumunda elde edeceğiniz ekonomik yararları değerlendirmenizi sağlar. Dönüşüm değeri, strateji ayarlarında manuel olarak ayarlanabilir veya Yandex Metrica, mobil izleyiciler veya çevrimdışı dönüşümler yardımıyla aktarılabilir. Yandex Direct raporlarında ayrıca değere göre Reklam Harcaması Payı (RHP), değere göre Yatırım Getirisi (ROI) ve değere göre Kâr gibi türev metrikleri de bulabilirsiniz.
Dönüşüm değeri bilgilerinin yararlı olacağı durumlar:
- Kampanya birden fazla hedef için YBHP’na göre optimize edildiğinde. Gelir verileri hedeflerin bir kısmı için Metrica’dan aktarıldığında, bir kısmı için strateji ayarlarında manuel olarak belirlendiğinde.
Örneğin, bir kampanyanın dinamik değerli “E-ticaret: Satın Alma” hedefi ve değeri manuel olarak belirtilen “E-ticaret: Sepete Ekleme” hedefi olduğunu düşünelim. - Kampanya performansının Metrica’dan aktarılan verilere göre değil, manuel olarak belirlenen hedef değerine göre değerlendirilmesi gereken durum.
Örneğin, “Sepete Ekleme” hedefi için Metrica’dan gönderilen gelir değerinin, sepetteki ürünlerin toplam bedeli kadar olduğunu düşünelim. Bu durumda işletme, strateji ayarlarında “Sepete Ekleme” hedefinin değerini manuel olarak belirleyebilir. - Hedefle ilgili gelir verilerinin Direct’e aktarılmadığı, kampanya strateji ayarlarında hedef değeri olarak manuel ayarlandığı durum.
Örneğin, kampanyada “Form gönderme” hedefinin belirlendiğini ve bu hedef için Metrica’dan gelir aktarımının yapılmadığını varsayalım. İşletme bu durumda hedef değerini strateji ayarlarında kendisi belirleyebilir. - Birkaç önemli iş hedefi için gelir verilerinin ayrı ayrı analiz edilmesi gereken durum. Örneğin, bir çevrimiçi mağazanın “Gelir” metriğinin hesaplanması için “Çevrimdışı Satın Alma” ve “Çevrimiçi Satın Alma” hedefleri seçilmişse.
Dönüşüm değeri nasıl hesaplanır?
Kampanya stratejisi ayarlarında manuel olarak belirlenen değer öncelikli dikkate alınır. Hedefe ulaşma değeri belirtilmemişse Metrica’dan, mobil izleyicilerden veya çevrimdışı dönüşümlerden elde edilen gelir verileri bazında hesaplanır.
Bir örnek inceleyelim
İşletme: Kozmetik ürünleri satan bir internet mağazası.
Gelir verilerinin aktarım şekli: Metrica’da e-ticaret yoluyla.
“Gelir” metriği ayarı: Sadece “E-ticaret: Satın Alma”.
Kampanya hedefleri: Dinamik değere sahip “E-ticaret: Satın Alma” hedefi ve 100 ₽ olarak manuel belirtilmiş “E-ticaret: Sepete Ekleme” hedefi.
Dönem içerisinde toplam 300.000 ₽ tutarında 65 adet alım işlemi yapılmış, sepete 100 kez ürün eklenmiş.
Yeni Rapor Sihirbazı şu verileri gösterir:
Gelir | Dönüşüm değeri |
---|---|
300.000 ₽ | 310.000 ₽ |
Gelir, “Gelir” metriğinin ayarlarında seçilen hedefe göre hesaplanır: “E-ticaret: Satın Alma”, 300.000 ₽.
Dönüşüm değeri, kampanya stratejisinde belirlenen hedeflere göre belirlenir:
- 300.000 ₽ olan dinamik değerli “E-ticaret: Satın Alma”,
- 100 ₽ olarak manuel belirtilen “E-ticaret: Sepete Ekleme” değeri.
Bu durumda, dönüşüm değeri şöyle olur:
300.000 ₽ + 100 ₽ × Sepete eklenen 100 ürün = 310.000 ₽
Direct raporlarında gelir ve dönüşüm değeri
Yeni Rapor Sihirbazı gelir ve dönüşüm değeri verilerini sağlar. Rapor Sihirbazı’nın eski sürümünde ise sadece dönüşüm değeri verileri vardı.
“Gelir” ve “Dönüşüm Değeri” metriklerinin gösterildiği raporlar:
Gelir | Dönüşüm değeri | |
---|---|---|
Yeni Rapor Sihirbazı | Evet | Evet |
Rapor Sihirbazı | Hayır | Evet |
Kampanyalar sayfası | Evet | Hayır |
Ürün Kampanyası sayfası, Pazar Yerlerinde Satış sayfası | Evet | Hayır |
"Özet" sayfasında "Hesap Özeti" raporu | Evet | Evet |
"Özet" sayfasında "Aramada Dinamik Reklam Yerleri" raporu | Evet | Hayır |
Paket stratejiler kitaplığı | Evet | Hayır |
Direct API’sini istatistik toplamak için kullanıyorsanız, mevcut tüm alanlar eski formatta çalışmaya devam edecek, gelir bilgilerine ise “Reports” servisindeki yeni alanlardan erişebileceksiniz. Daha fazla bilgi.
“Gelir” ve “Dönüşüm Değeri” metrikleri hakkında daha fazla bilgi için Yardım sayfasına gidin.