Rus seyahat takvimi, diğerlerinden benzersiz bir şekilde ayrışıyor. Milyonlarca Rus, birincil olarak gördükleri tatillerini kış mevsiminde, özellikle de yeni yıl kutlamaları ve civarındaki günlerde geçiriyor. Bu tatilcilerin tek derdi elbette soğuktan kaçmak değil; bu kişiler aynı zamanda, yılın en çok değer verdikleri bu tatil döneminde yüksek kaliteli bir deneyim yaşamak istiyor. Kış sezonunun Rusya pazarı için neden bu kadar önemli olduğuna bir göz atalım:
1. Yeni yıl tatil sezonu, seyahatleri artırıyor
29 Aralık 2024 — 8 Ocak 2025 tarihleri arasındaki uzun kış tatili, birçok Rus turistin daha sıcak yerlere yöneldiği bir dönem. Mısır, Tayland ve BAE en popüler seçimler olsa da Türkiye kış seyahatlerinde hâlâ önemli bir alternatif konumunda. Şu anda Türkiye, paket tur satışlarında beşinci sırada ve toplam satışların %4,8’ini oluşturuyor.
Okul çağındaki çocukları olan aileler için bu tarihler ideal çünkü normal şartlarda kış tatilleri, çocukların okullarıyla çakışıyor. Yaz aylarında ise, okulların zaten tatil olması nedeniyle böyle bir sorun yaşanmıyor.
Ortodoks Noeli (7 Ocak) ve Rusya’da Eski Yeni Yıl (13 Ocak) olarak adlandırılan tatil günleri, seyahat sezonunu ocak ayının ortalarına kadar çekiyor. Bu nedenle kasım ve aralık ayları, ocak ayındaki iki haftalık tatile yönelik paketlerinizi tanıtmak için bir fırsat sunuyor.
İpucu: İnsanların sevdiklerine otelinizde konaklama hediye etmelerini kolaylaştırın
- Kış konaklamalarında geçerli dijital hediye kartları oluşturun
- Yeni yıl için hediye paketleri tanıtın
- Hediye kartı sahiplerine özel avantajlar sunun (oda yükseltme, SPA kullanımı)
2. Hava faktörü
Kışın Moskova’da yaşadığınızı hayal edin. Şanslıysanız, sıradan bir ocak gününde güneş ışığını yalnızca 30 dakika görebilirsiniz. Kasımdan marta kadar sıcaklık nadiren sıfırın üzerine çıkar. Şimdi ise, Türkiye’ye inen konuklarınızın yaşayacağı mutluluğu düşünün: Her gün 6-7 saat parlak Akdeniz güneşi ve 15-20°C civarında püfür püfür bir hava.
İşte bu dev fark, Ruslar için kış seyahatlerini özellikle anlamlı kılıyor. Burada mesele yalnızca soğuktan kaçmak değil, yılın en karanlık aylarını güneşli ve ılık havada geçirmek. Memleketlerindeki gri gökyüzüyle boğuşan bu insanlar birden tatil köyünüzün aydınlığından, açık hava aktivitelerinden ve dinlenme fırsatlarından yararlanabiliyor olacak.
Rusya şehirleri ile Türkiye’deki popüler tatil beldelerinin kış sıcaklığı ve güneş görme süresi farkını gösteren grafik
3. Kolay seyahat olanağı
Rus turistler vizeye gerek duymadan istedikleri zaman Türkiye’yi ziyaret edebiliyor ve 60 güne kadar kalabiliyor. Rusya’nın büyük şehirlerinden Türkiye’ye yıl boyu düzenli direkt uçuşlar bulunuyor. Bu durum, Türkiye’yi kış tatili için kolay bir seçenek haline getiriyor.
Pek çok konuk, iyi bir fırsat gördüklerinde veya aniden bastıran soğuk hava nedeniyle son dakika rezervasyonları yapıyor. Avrupa’daki tatil noktalarının aksine, Türkiye daima basit ve ulaşılabilir olmasıyla öne çıkıyor ve uzun vize süreçleri veya karmaşık aktarmalı uçuşlarla zaman kaybettirmiyor.
4. Kış fiyatları ile kaliteli konaklama
Yaz tatilleri yüksek fiyatlar ve kalabalığı beraberinde getirirken, kışın daha kaliteli seçenekleri daha uygun fiyatlara almak mümkün olabiliyor. Yazın, genellikle daha uygun fiyatla konaklamayı tercih eden turistler, düşük sezonda daha üst segment otel ve hizmetlere yönelebiliyor. Bu, Türkiye için oldukça geçerli bir durum. Rus misafirler, yazdan aşina oldukları tatil noktalarına kışın konfor ve lüks için geri dönebiliyor.
Kış aylarının misafir profili farklı. Yazın gelen turistler, yüksek sezonda genelde düşük bütçeli seçeneklere öncelik verirken, kışın gelenler daha çok konfor ve kaliteye odaklanıyor. SuperJob.ru portalının 1600 Rus çalışanla yaptığı ankete göre, her beş kişiden birinin en çok istediği yeni yıl hediyesi bir seyahat paketi. Bu, kaliteli kış seyahatlerine olan güçlü ilgiyi ortaya koyuyor.
İpucu: Düşük sezonda lüks hizmetler sunan yükseltme paketleri oluşturun
5. Çok sayıda kış etkinliği
Yıl boyu cazibe
Konuklarınız, mayolarını bir kenara bırakıp kış maceralarına atılabilir. Müze turlarının ardından sıcacık geleneksel hamamlar, akşamları folklor gösterileri, antik kentlerde sakin yürüyüşler... Üstelik yaz kalabalığına maruz kalmadan! Kış turizmi, ziyaretçilerin her yerde daha kişisel bir deneyim elde etmelerini sağlıyor.
Alışveriş cenneti
Pazarlama çabalarınızda güçlü bir koz: Rusların %61’i artık ülkelerinde olmayan H&M ve Zara gibi sevdikleri uluslararası markalara özlem duyuyor. Otelinizin bir alışveriş merkezine yakın olması, alışverişe hasret bu ziyaretçiler için büyük bir artı olabilir.
Kayak pistlerini SPA günleriyle harmanlayın
Soçi’nin kalabalık kayak merkezleri yerine, Rus misafirleriniz Kayseri’deki sakin pistlerde gündüzleri kayak yapıp akşamları otelinizin SPA olanaklarından yararlanabilir. Kapadokya’yı da unutmadık! Kış demek, sıcak hava balonu manzaralı o meşhur fotoğraf çekimleri için daha az kalabalık demek.
İpucu: Kış tatili pazarlarken, tesisinizin iç mekanındaki olanakları ve yakın çevredeki cazibe merkezlerini öne çıkarın.
Rus turistlere nasıl ulaşılır?
Kış sezonu, Rusya genelinde seyahat planlamasında büyük bir artışa sahne olur. Rakamlara bakalım: Her ay 23.400’den fazla kişi, Yandex’te, “Türkiye’ye bilet” sorgusu ile arama yapıyor. Bu, seyahatle ilgili arama sorgularının pek çoğundan yalnızca biri.
Otelinizin, bu hevesli tatilcilerin radarına girmesini sağlamak düşündüğünüzden daha kolay. Yandex Direct, potansiyel misafirleriniz tatillerini planlarken, otelinizi onların önüne çıkarmanıza yardımcı oluyor. Bunu, müstakbel misafiriniz bir kış kaçamağı hayal ederken, yani tam da doğru zamanda, onunla sohbet etmeye başlamışsınız gibi düşünün.
Platform, ideal misafirlerinize ulaşmanız için birkaç yöntem kullanır. Kullanıcılar, kış tatilleri veya Türkiye’deki oteller hakkında arama yaptığında reklamınız doğrudan arama sonuçlarında görünür. Daha önce web sitenizi ziyaret etmişlerse, başka sitelere göz atarken onlara otelinizi hatırlatabilirsiniz. Ayrıca reklamlarınız, Yandex’in iş ortağı olan ve 55.000’den fazla siteyi kapsayan reklam ağında da görüntülenebilir. Bu ağ Rus tatilcilerin seyahat planlamak için sıkça uğradığı bütün siteleri kapsar.
Bu sayede potansiyel misafirlerinizle, onların tüm kış seyahati planlama süreçleri boyunca, ilk arama sorgularından rezervasyon yapacakları ana kadar bağlantıda kalırsınız.
İpucu: Rusça olacak şekilde yeniden pazarlamayı kullanarak, yazın tesisinizi ziyaret etmiş olan eski misafirlerinizi kış fırsatlarınızla hedefleyebilirsiniz
Kış kampanyanızı başlatın
Acele edin! Rus tatilciler kış tatillerini planlamaya başladı bile. Bugün tanıtıma başlayarak otelinizi bu tatilcilerin kış destinasyonuna dönüştürün.