1. Süresi ve bütçesi değişiklik gösterse de seyahat, öncelikler arasında yer almaya devam eder
Rusça bilen turistlerin çoğu 35-44 yaş aralığında, gezmeye öncelik veren, düzenli gelire sahip bir kesimdir.
Bu kesimin önemli bir kısmı (%41,7) 18.700- 36.000 TL (520-1.000$)* arasında gelir elde etmektedir ki bu da bütçe yönetimi konusunda ne kadar dikkatli olduklarını gözler önüne seriyor. Kalanların %21,6'sı 56.000 TL’ye (1.560$) kadar kazanç elde ederken, %18,5'i ise daha yüksek kazanç gruplarında yer almaktadır.
Katılımcıların büyük çoğunluğu yılda bir veya iki kez seyahate çıkarken, yüksek gelire sahip gezginler (72.000 TL+ (2.000$)) daha sık seyahat etmekte ve %13,2'si beşten fazla yolculuk yapmaktadır.
Seyahat sürelerinde de bir çeşitlilik olduğunu görmekteyiz:
Bu bilgiler sizin için ne ifade ediyor?
Seyahat bütçeleri farklılık gösterdiğinden, reklam stratejinizi buna göre şekillendirmelisiniz. Reklamlarınızı gruplara ayırın.
18.700 TL- 56.000 TL (520-1.560$)* aralığında kazanan tutumlu tatilciler her şey dahil fırsatlar ve fiyat performans dengesine dikkat ederken, 72.000 TL (2.000$) üstü kazananlar lüks konaklamalara, business-class uçuşlara ve VIP hizmetlere önem verir.
Sürekli seyahat edenler oldukça değerli bir kitledir. Bu yüzden onları tekrar rezervasyon yapmaya teşvik edecek sadakat programları, referans indirimleri ve yeniden hedefleme kampanyaları düzenleyin.
Çoğu turist yılda bir veya en fazla iki kere seyahat ettiği için planlarını dikkatli ve yavaş şekilde yapar. Erken rezervasyon indirimleri ve sınırlı süreli teklifler sunarak daha erken rezervasyon yapmalarını sağlayabilirsiniz.
Kısa süreli turları hızlı, zahmetsiz bir kaçamak olarak pazarlarken, daha uzun süreli turlar ise kapsamlı geziler, ilgi çekici yemekler ve kapsamlı hizmet paketleri içermelidir.
* 11 Şubat 2025, 09:49 GMT itibariyle döviz kuru.
2. Türkiye, Rusça konuşan seyahat severlerin en çok tercih ettiği ülke
Rusça konuşan turistlerin tam %52,3'ü için Türkiye en popüler turizm noktası olmaya devam ediyor. Ülke, hem uygun fiyatlı ve bilindik bir deneyim yaşamak isteyen, bütçesini düşünen gezginlerin hem de konforlu ve oldukça kaliteli bir tatil arayışında olan yüksek gelirli turistlerin ilgisini çekiyor.
Ziyaretçilerin Türkiye'yi tercih etmesinin en büyük sebepleri arasında her şey dahil tatil yerleri, kültürel alanları ve sıcak iklimi yer alıyor. Ülke, özellikle aileler ve turla tatile çıkanlar için popüler. Çünkü planlaması kolay ve oldukça ekonomik. Birçok kişi, her yıl ülkeyi tekrar tercih ediyor. Çünkü burası bilindik, rahat ve her bütçeye uygun bir yer.
Bu bilgiler sizin için ne ifade ediyor?
Her şey dahil tatil ve aile dostu paketlerini öne çıkarın. Birçok seyahat sever rezervasyon kolaylığı sebebiyle Türkiye'yi tercih eder. Bu yüzden uçuş, yemek ve konaklamanın bir arada sunulduğu zahmetsiz tatil paketlerini tanıtın. Ayrıca daha seçkin misafirler için premium deneyimler (lüks tatil yerleri, özel tekne turları ve VIP hizmetler) sunmalısınız.
Tatil yerleri popüler olsa da birçok turist kültürel geziler, yemek ve doğa turları istiyor; bu nedenle tanıtımlarınızda sadece plajları değil, farklı deneyimleri de öne çıkarmaya özen gösterin.
3. Gidilecek yer seçilirken iklim ve maliyet çok önemli
Birçok tatilci için sıcak hava, uygun fiyat ve kolay yolculuk en önemli kriterler arasında yer alır.
Katılımcıların %58,6'sı gideceği yeri iklime göre seçiyor; bu da deniz tatillerinin neden bu kadar popüler olduğunu açıklıyor. %44'ü ise maliyet ve konforu da hesaba katıyor. Bununla birlikte, çoğu turistin tatil başına 1.000-1.560 dolar harcaması, Rusça bilen turist için maliyet gidilecek yer seçiminde önemli bir belirleyici olsa da iyi bir deneyime para harcamaya istekli olduklarını gösteriyor.
Uçuş kolaylığı da nereye gideceklerini belirlemede büyük rol oynuyor. %32,6'sı uzun aktarmalar ya da karmaşık rotalar yerine direkt uçuşların olduğu yerleri tercih ediyor.
Bu bilgiler sizin için ne ifade ediyor?
Denize sıfır otellerin, güneșin ve stressiz tatilin cazibesine kapılın.
Fiyatları büyük oranda düşürmeyin. Bu şüphe uyandırabilir. Elbette fiyatlar önemlidir ancak tatilciler sadece en düşük fiyatı değil, sunduğu hizmeti de önemser. Yalnızca indirim yapmak yerine, ücretsiz iyileştirmeler, iptal esnekliği ve fırsatları daha da iyi hale getiren özel avantajlar gibi unsurları öne çıkarın.
Ücretsiz havaalanı transfer hizmeti sunan dört yıldızlı bir otelin sınırlı süreli bu teklifi, basit bir fiyat indiriminden daha caziptir. Direkt uçuşlar önemli bir faktör olduğundan, bunları kampanyanızın bir parçası haline getirin. Doğrudan uçuş yoksa, tereddütleri ortadan kaldırmak için hızlı aktarmayı, kolay ulaşımı veya premium havaalanı hizmetlerinizi vurgulayın.
4. Turistlerin büyük bir çoğunluğu aileleriyle, diğerleri ise eşleri veya arkadaşlarıyla birlikte seyahat ediyor
İnsanlar nadiren tek başlarına seyahate çıkarlar. Katılımcıların %61,9'u aileleriyle seyahat ediyor ve bu da çocuk dostu oteller ve rahat bir tatil planlama arayışında oldukları anlamına geliyor. %30,9'u çift olarak seyahat ediyor ve genellikle özel deneyimleri tercih ediyorlar. %15'lik bir grup ise arkadaşlarıyla tatile çıkıyor ve bu katılımcılar daha çok; gruplar için ideal otelleri, gece hayatını veya macera turlarını tercih ediyor.
Bir de katılımcıların %11,6'sını oluşturan yalnız seyahat edenler var. Küçük bir kesimi oluşturan bu grup; güvenlik, rahatlık ve sosyal fırsatlara öncelik veriyor.
Bu bilgiler sizin için ne ifade ediyor?
Aileler çiftlerden veya yalnız seyahat edenlerden farklı noktalara göre seçim yaparlar. Bu yüzden sunacağınız teklifler her grubun özel ihtiyaçlarını karşılayabilecek şekilde belirlenmelidir.
Aileler, tatillerinde kolaylık aradıkları için çocuk dostu otelleri, her şey dahil paketleri ve hızlı rezervasyon seçeneklerini ön plana çıkarabilirsiniz.
Çiftler ise daha fazla mahremiyet ve özel deneyim tercih ederler. Bu gruba hitap ederken romantik paketler, özel akşam yemekleri veya kişiye özel spa deneyimi gibi seçenekler sunabilirsiniz.
Ayrıca Z ve Y kuşağına yönelik grup reklamları da oluşturmalısınız. Bu tür reklamlarda, ortak deneyimlere vurgu yaparak villalar, geniş süit odalar, özel tekne turları ve rehber eşliğinde şehir turu gibi etkinlikleri tanıtabilirsiniz.
Yalnız seyahat edenler ise güvenlik ve yeni arkadaşlıklara odaklanırlar. Bu grup için reklamlarınızda yürünebilir mesafede bulunan, yüksek puanlı oteller ve rehberli turlar gibi seçenekleri vurgulayabilirsiniz.
5. Harcamalarda en büyük payı uçuşlar ve konaklama oluşturuyor
Seyahat edenlerin çoğu konforlu ve rahat bir seyahat için harcama yapmaya istekli olsa da maliyet ve kaliteyi dengelemeyi tercih ederler. Standart bir seyahat bütçesi 1.000 ila 1.560 dolar arasında değişirken, lüks tatilciler premium otellere ve direkt uçuşlara öncelik vererek 2.000 doların üzerinde harcama yaparlar.
Harcama bütçesinin büyük bir çoğunluğunu uçuşlar oluşturur. Katılımcıların %50,8'i ulaşım için 210-620 dolar harcarken, diğerleri daha konforlu seyahat için 1.000 dolara kadar ödeme yapabilirler. Konaklama da benzer bir eğilim sergilemektedir; turistlerin çoğu konaklama başına 210-620 dolar harcarken, %7,1'i 1.000 doların üstündeki lüks otelleri tercih etmektedir.
Bu bilgiler sizin için ne ifade ediyor?
Seyahat tutkunları en ucuz seçeneği değil, bütçeleri için en uygun hizmeti ararlar. Bu yüzden sizi kalite, rahatlık ve güvenilirlik kriterlerine göre değerlendirirler.
Bu yüzden fiyatlar, teklifinizi belirlemede rehberlik etmeli ancak tek başına tanımlayıcı olmamalıdır. Çoğunluk, karşılığını alırsa daha fazla ödemeye razıdır. Daha uygun fiyatların yanı sıra spa hizmetleri, leziz yemekler, zarif dekorasyon, havaalanı transferleri veya esnek rezervasyon seçenekleri gibi avantajlar içeren paketler sunun.
Müşterilerin bütçelerine uygun deneyimi seçebilmeleri için kademeli fiyatlandırma (Standart, Premium, VIP) imkanı sağlayın. Orta gelir düzeyindeki pek çok gezgin de önlerine doğru teklif geldiğinde yüksek ücretler ödeyebilirler. Bu yüzden premium seçenekleri yalnızca büyük meblağlar harcayacak kişilere özel olarak sunmamalısınız. Orta sınıfa hitap eden tatil paketinizde de VIP seçenekler, direkt uçuşlar gibi seçeneklere yer ayırın.
Rezervasyon yaparken güven de büyük bir role sahiptir: tatilcilerin %57,8'i değerlendirmelere önem verir. Bu yüzden sonraki tatillerde indirim veya sadakat avantajları sunarak önceki konuklarınızı yorum yapmaya teşvik edin.
6. Rezervasyon tarihleri gelire ve mevsimlere göre değişir
Daha önce de belirttiğimiz gibi, Doğu Avrupa ve BDT ülkelerinden gelen turistler seyahat planlarını son ana bırakmıyor. Çoğu, tatilden 2-3 ay önce rezervasyon yapıyor. Bu nedenle talebi karşılayabilmek için reklam kampanyalarının erken başlaması gerekiyor.
Tatilciler seyahat edecekleri zamanı gelirlerine göre de belirleyebiliyorlar.
Genel olarak, tüm tatilcilerin %50,4'ü yoğunluğun en fazla olduğu yaz dönemini tercih ediyor. İlkbahar (%41,8) ve sonbahar (%41,2) da popülerken, yıl boyunca seyahat eden yüksek gelirli turistler dışında kış aylarında daha az kişi (%28,6) seyahat ediyor.
Daha düşük gelirli kişiler, özellikle de 520 dolardan daha az kazananlar, okul ve iş tatillerinin denk geldiği yaz aylarında seyahat etme eğilimi gösteriyor. Hava durumu da seyahat zamanlamasında önemli bir rol oynuyor.
Bu bilgiler sizin için ne ifade ediyor?
Reklamlarınızı çok geç yayınlarsanız, henüz nereye gideceklerine karar vermemiş turistleri kaçırabilirsiniz. Yaz rezervasyonları sezon başladıktan sonra değil, aylar öncesinden planlanmalıdır. Geç kalırsanız, son dakika plan yapanlarla rekabet etmeniz gerekir ve daha yüksek reklam maliyetleriyle karşı karşıya kalırsınız.
Planlama yapılırken gelir düzeyi de dikkate alınmalıdır. Tutumlu turistler daha düşük fiyatlar yakalamak için erken rezervasyon yaptırırken, yüksek gelirli tatilciler yıl boyunca daha esnek planlama yapabilirler. Her iki grup için de uygun tatil seçenekleriyle yıl boyunca devam eden bir reklam stratejisi oluşturun. Erken plan yapanlar indirim ve promosyonlara odaklanırken, spontane hareket eden gezginler son dakika fırsatlarına daha çok ilgi gösterir.
İş saatleri ve hava durumu da rezervasyonları etkiler. Bir seyahati soğuklardan kaçış fırsatı veya kısa iş tatilini en iyi şekilde değerlendirme şansı olarak sunan reklamlar, standart reklamlardan çok daha etkili olacaktır.
Yalnızca son dakika kampanyalarına güvenmeyin. Her ne kadar son dakika tatilcileri olsa da, bunlar küçük bir grubu oluşturuyor.
7. Turistler seyahatlerini planlarken reklamlara, arama motorlarına ve tavsiyelere güveniyor
İpucu: Reklamlarınızın olması gereken yer tam da burası
İnsanlar seyahatlerini sezgileriyle yapmaz. Nereye gideceklerine karar verirken reklamlara, arama motorlarına ve tavsiyelere bakarlar. Rezervasyon yaparken ise en kolay yöntemi tercih ederler. Bazıları bütün işi profesyonellere bırakırken bazıları da kontrolü tamamen ellerinde tutmayı tercih eder.
Rezervasyon yöntemleri değişiklik gösterir:
Bu bilgiler sizin için ne ifade ediyor?
Arama sonuçlarında görünürlük önemlidir. İşletmeniz arama motorlarında, seyahat bloglarında veya karşılaştırma sitelerinde görünmezse, tatilciler başka bir işletmeyle bağlantı kuracaktır. SEO ve güçlü içerik ortaklıkları, markanızı potansiyel müşterilerin önüne çıkarmanıza yardımcı olur.
Şunu unutmamalısınız; organik sıralamalar zaman alır. Bu nedenle, işletmenizi üst sıralarda ve potansiyel müşterilerin önüne çıkarmak için arama motoru reklamları kullanın.
Rastgele bir reklam stratejisi oluşturmayın. Bu durum reklam harcamalarınızın getirisinin (ROAS) düşük olmasına neden olabilir.
Bunun yerine, kampanyalarınızın doğru şekilde oluşturulması ve reklamlarınızın doğru yerlerde gösterilmesi için bir ajansla çalışın. Yandex olarak, işletmeleri turizm reklamcılığı konusunda uzmanlaşmış güvenilir ajanslarla bir araya getiriyoruz. Bu reklam ajansları kampanyalarınızı oluşturmanıza, yönetmenize ve daha iyi sonuçlar için optimize etmenize yardımcı olur.
Erişim ağınızı Telegram'a genişletin. Turistlerin %21'i seyahat önerileri için Telegram'a güveniyor. İlgili kanallarda reklamlar ve özel teklifler yayınlamak ilgilerini çekmenize yardımcı olabilir.
Henüz rezervasyon yaptırmamış turistlere ulaşmak için yeniden hedefleme reklamlarını kullanmayı unutmayın. Bu kişilere kampanyanızı hatırlatın ve sınırlı süreli birkaç fırsat sunun.
8. Dijital Reklamlar en büyük etkiyi özellikle yüksek gelir grubunda yaratıyor
Doğru teklif, yanlış yerdeyse hiçbir işe yaramaz. Seyahat edenler artık kararlarını internet üzerinden veriyor ve reklamlar da bu karar süreçlerinde önemli bir rol oynuyor. En fazla etkiyi sosyal medya, arama motoru reklamları ve influencer pazarlama yaratırken, geleneksel yöntemler arasında yer alan basılı reklamlar ve bannerlar etkisini yitiriyor.
Bu bilgiler sizin için ne ifade ediyor?
Reklamlarınız tatilcilerin bakacağı yerlerde değilse tatilciler onları göremezler. Bu yüzden hedef kitleniz henüz kendilerine uygun yeri ararken onlara doğrudan hitap eden dijital odaklı bir yaklaşım benimsemeniz gerekir.
Nerede reklam vereceğinizi ve turistlerin markanızı nasıl bulacağını 7. bölümde ele almıştık. Şimdi, doğal görünen, doğru kitlenin ilgisini çeken ve harekete geçmeye teşvik eden reklamların nasıl oluşturulacağına odaklanacağız.
Bilmeniz gereken ilk şey, video reklamların özellikle ziyaret edilecek yerleri, oteldeki hizmetleri veya özel fırsatları vurguladıkları zaman hareketsiz görsellerden daha fazla dikkat çektiğidir. Kaydırılabilir görseller, oyunlaştırılmış reklamlar ve interaktif haritalar gibi etkileşimli formatlar, ziyaretçilerin rezervasyon sürecine hareketsiz görsellerden daha fazla dahil olmalarını sağlar.
Seyahat araştırmalarının büyük bir kısmı akıllı telefonlarda yapıldığından, potansiyel müşterileri kaybetmemek için reklamlar, açılış sayfaları ve rezervasyon süreçleri mobil cihazlara uyumlu şekilde çalışmalıdır.
Gezginler daha önce orada bulunmuş kişilerin tavsiyelerine güvendiğinden, influencer pazarlama konusunu göz ardı etmeyin. Seyahat içeriği alanında (ilgili bir kitleye sahip) mikro influencer'larla iş ortaklığı kurun.
Reklamlar rahatsız edici olmamalıdır. Kullanıcı deneyimine uyum sağlamalı ve doğal görünmelidir.
BDT gezginleriyle rakiplerinizden önce bağlantı kurun
Artık BDT ve Doğu Avrupa' daki Rusça bilen turistlerin nereye seyahat ettiklerini, nasıl plan yaptıklarını ve kararlarını neye göre verdiklerini biliyorsunuz. Şimdi sıra reklamlarınızın onlara zamanında ulaşmasını sağlamaya geldi.
Yandex olarak, markanızı doğrudan hedef kitlenizin karşısına çıkarıyoruz.
Platformumuz 100 milyondan fazla aktif kullanıcıya erişerek sizi güvenilir seyahat platformları, rezervasyon hizmetleri ve hedef kitlenizin kullandığı popüler uygulamalarla bir araya getiriyor.
Yandex ile şunlara erişebilirsiniz:
- Yüksek potansiyelli turistler de dahil olmak üzere 100 milyondan fazla aktif kullanıcı.
- En geniş erişim imkanı ile güvenilir iş ortaklarından oluşan bir ağ.
- Arama motoru, sosyal medya ve premium alanlarda birden fazla reklam biçimi.
- Konum, araştırma davranışı ve amaca göre kitlelere ulaşabileceğiniz coğrafi hedefleme araçları.
- Kampanyalarınızı gerçek müşteri davranışlarına göre iyileştirmek için akıllı kitle iç görüleri.
Yandex olarak, markalar ve reklam verenleri, uzman yöneticiler ve deneyimli ajanslarla buluşturuyoruz. Böylece, reklamlarınızı doğru şekilde kurabilir, hedeflemelerinizi optimize edebilir ve performansınızı artırabilirsiniz.
Bütün bu süreci tek başınıza yürütmek zorunda değilsiniz. Güvenilir reklam ajansları listemizi inceleyin veya bir Yandex uzmanıyla iletişime geçip kampanyanızı oluşturmak için formu doldurun.