“Yandex Navigasyon Buluşması: Müşterilerinize Rota Çizin” temalı etkinliğimiz, reklam verenler için Yandex Navigasyon platformunda sunulan en yeni fırsatları detaylıca ele aldı.
Otomotiv sektörünün deneyimli isimlerinden, EVO ve Autocar dergilerinin editörlerinden Doğan Kabak etkinliğimizin özel konuğuydu..Kendi Yandex Navi deneyimini paylaşarak, direksiyon başında geçirdiği uzun saatler boyunca yüksek kaliteli bir navigasyon uygulamasının sağladığı kolaylıklara vurgu yaptı.
Yandex Navi’deki reklam formatları
Etkinliğimiz, Navi’de kullanılabilecek zengin reklam formatlarının ayrıntılı sunumuyla başladı. Konuşmacılarımız, her bir formatın sunduğu avantajları ve işletmelerin bu formatlardan nasıl etkin bir şekilde faydalanarak müşterilerine ulaşabileceklerini detaylıca anlattı. Özellikle Influencer Formatının etkileşimli yapısı ve yeni Öncelikli Yerleştirme çözümümüz büyük ilgi topladı.
Örneğin, Influencer Formatı rota üzerindeki kullanıcılara interaktif bir obje olarak sunuluyor . Web view, constructor sayfası, hikayeler ve tam ekran olmak üzere dört farklı interaktif seçeneği mevcut . Bu format sayesinde kullanıcılarla trafikte etkileşim kurma imkanı sunuluyor; yemek teslimatı, yeni ürün tanıtımları, etkinlik duyuruları gibi mesajlar bu sayede iletilebiliyor.
Ekim ayında devreye girecek olan Öncelikli Yerleştirme özelliği ise işletmenizin Navigasyon arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına imkan tanıyor. Örneğin, kullanıcı yakındaki bir kafe aradığında, sizin kafeniz sonuçların en üstünde görünebilir.
Türkiye’de Yandex Navi araştırma sonuçları
IPSOS, Türkiye’deki navigasyon kullanıcılarıyla yaptığı anketin sonuçlarını paylaştı. IPSOS’un Türkiye genelinde yaptığı anket sonuçlarına göre, Yandex Navi, akıllı telefonlardan aylık 81 milyon rota oluşturma oranıyla, %44 pazar payına sahip olarak Google Maps’in ardından en çok tercih edilen ikinci navigasyon uygulaması oldu.
Anket, Yandex Navi kullanıcılarının medeni durum, eğitim seviyesi, gelir düzeyive harcama alışkanlıkları gibi genel profil ve alışkanlıklarına ışık tuttu. Sonuçlar, Yandex Navi kullanıcılarının maddi durumlarının ortalamanın üzerinde olduğunu ortaya koydu: Navi kullanıcılarının gelir seviyesi genel kullanıcılara kıyasla daha yüksek. Ayrıca, bu kullanıcılar daha sık seyahat etmekte olup, çoğunlukla Türkiye içinde seyahat etmeyi tercih ediyorlar. Kullanıcıların %84’ü son seyahatlerini Türkiye sınırlarında gerçekleştirmiş. En çok tercih edilen tatil aktiviteleri ise deniz tatili, şehir turları ve alışveriş olarak öne çıkıyor.
Anket sayesinde, navigasyon kullanıcılarının birçok farklı özelliğini keşfettik. Yandex Navi’nin Türk markaları tarafından daha fazla keşfedilip, çok daha güçlü bir reklam platformu haline geleceğinden hiç şüphemiz yok.
Sıra sizde
Konum bazlı reklamcılığa olan inancımız tam: Mesajınızı iletmenin yanı sıra, kullanıcı etkileşimini ve satışları artıracak yepyeni fırsatlar sunuyor.