Rapor Sihirbazı, kampanyalarınızın verimlilik analizini yapmanızı ve ayrıntılı performans göstergeleri elde etmenizi sağlayan bir istatistik görüntüleme aracıdır.
Yeni Rapor Sihirbazı’nda alışık olduğunuz metrikleri topladık ve ayrıca bazı yeni özellikler ekledik:
- Raporların indirilmesini hızlandırdık
- Ana metrikleri kolay anlaşılır bir şekilde yeniden gruplandırdık
- Boyutları ve metrikleri ön ayarlama olanağını getirdik
- Rapor yönetimi artık daha esnek: Verileri sütunlarda mutlak değer veya yüzde olarak görebilir, sütunları taşıyabilir veya silebilirsiniz
Yeni Rapor Sihirbazı’na Direct Pro arayüzündeki “İstatistikler” menüsünden erişebilirsiniz:
Rapor ayarları
Eski sürümde olduğu gibi, yeni Rapor Sihirbazı da hedefe bağlı olarak farklı veri kesitlerinin ve göstergelerin çeşitli kombinasyonlarını kullanarak özel raporlar oluşturmanızı sağlıyor. Bu kombinasyonları rapor ayarları menüsünde seçebilirsiniz.
Kullanılabilen ayarlar:
- Dönem
Raporun sol üst köşesinde, raporlama dönemini seçebilirsiniz: Size gerekli olan zaman aralığını kendiniz belirleyebilir veya hazır seçenekleri kullanabilirsiniz.
Ayrıca, yeni “Bugünü hesaba kat” ayarını ekledik. Şöyle çalışıyor: 10 Nisan’da bugünü de kapsayan son 7 günlük verileri isterseniz, 4 — 10 Nisan dönemine ait bir rapor oluşturulur. Bugünü hesaba katmazsak, 3 — 9 Nisan dönemindeki 7 günlük süreye ait bir rapor oluşturulur. - Boyutlar ve Metrikler
Boyutlarda, rapor oluşturmak istediğiniz verileri, metriklerde ise gerekli istatistiksel göstergeleri seçebilirsiniz.
Yeni Rapor Sihirbazı’nda bazı yeni kesitler mevcut. Örneğin hedeflemelerde “Arama Sorguları” raporunu oluşturmak için gerekli kesitleri bulabilirsiniz. Böylece, gerekli kesitleri elde etmek için artık ayrı bir rapora ihtiyacınız olmaz.Tüm metrikler gelen trafik analizi (gösterimler, tıklamalar, CTR, kapsam vb.), verimlilik analizi (dönüşümler, CR, CPA, RHP vb.) ve erişim reklamı analizi (SOV, görüntülemeler, görünürlük vb.) olmak üzere üç gruba ayrılır. Özellikle belirli bir amaca yönelik verileri görmenizi sağlayacak metrikleri seçebilirsiniz.
- Hedefler
İstatistiklerin gösterileceği hedefleri ve ilişkilendirme modelini bu blokta seçebilirsiniz. Hedef sayısı birden fazlaysa, artık görüntüleme ayarlarında bunlara ilişkin verilerin görüntülenme şeklini (hepsi için bütün olarak veya her biri için ayrı ayrı) belirleyebilirsiniz. - Filtreler
Filtreler gereksiz verileri hariç tutarak önemli verilere odaklanmanızı sağlar. Filtreleri ayarlayabileceğiniz göstergeler kolay anlaşılır gruplar halinde toplandı. Ayarlar daha esnek hale getirildi. Örneğin, adında “marka” ve “İstanbul” kelimeleri bulunan, “promosyon” kelimesi bulunmayan kampanyaları seçebilirsiniz. - Ayrıntılandırma
Verilerinizi gün, hafta, ay, çeyrek veya yıla göre ayrıntılandırabilirsiniz. Koşul belirtilmemişse, seçilen döneme ait veriler görüntülenir.
Hazır ayarlar
Yeni Rapor Sihirbazı’nda temel ayarlar varsayılan olarak yapılmıştır. Bu ayarları amaçlarınıza göre düzenleyebilirsiniz. Bunun için istediğiniz hedefleri, metrikleri, boyutları ve diğer ayarları belirleyin ve sağ üst köşedeki açılır menüde “Rapor ayarlarını kaydet"e tıklayın. Direct, yaptığınız seçimi hatırlar. Ayrıca raporun geçerli durumunu gösteren bağlantıyı da paylaşabilirsiniz.
Raporla çalışma
Aracın yeni sürümünde rapordaki her sütun için bir hızlı eylem menüsü mevcut. Bu menüyü kullanarak:
- Verileri mutlak değer veya yüzde olarak görüntüleyebilir,
- Sütunları taşıyabilir,
- Satırları göstergenin artan veya azalan şekilde sıralayabilir,
- Metrik filtreleri ekleyebilir,
- Sütunları kaldırabilir veya genişliğini ayarlayabilirsiniz.
Gelir ve dönüşüm değeri
Şirketin ürün veya hizmet tanıtımı sonucunda elde ettiği para “Gelir” sayılır.
Seçili hedeflerin listesini manuel olarak düzenlerseniz, bu hedeflere ilişkin önceki dönemlere ait gelirler de yeni yaklaşıma göre hesaplanacaktır.
Geliri hesaplamasında verilerin hangi hedeflere göre toplanacağını belirtmek için “Dönüşümler” bölümünde ilgili ayara gidin.
Seçtiğiniz hedefler için gelir ve ayrıca ” Reklam Harcaması Payı “, “Yatırım Kârlılığı” ve “Kâr” gibi “Gelir"den türetilen metrikler de belirlenir.
Gelir bilgilerinin aktarılmadığı bir hedef seçerseniz ilgili veriler Direct’e gelmeye başlayana kadar bu hedef hesaba katılmaz.
Birden fazla hedef seçerseniz gelir değeri, “Gelir metriği ayarları” sayfasında seçili olan tüm hedeflerin toplamı olarak hesaplanır. Bunlar Metrica’dan veya mobil izleyicilerden verileri aktarılan hedefler veya çevrimdışı dönüşümler olabilir.
Yeni Rapor Sihirbazı, yardımcı bir metrik olan “Dönüşüm Değeri"ni sağlar. Bu değer, hedeflere ulaşılması durumunda elde edeceğiniz ekonomik yararları değerlendirmenizi sağlar. Dönüşüm değeri, strateji ayarlarında manuel olarak ayarlanabilir ya da Yandex Metrica, mobil izleyiciler veya çevrimdışı dönüşümler yardımıyla aktarılabilir.
Yeni Rapor Sihirbazı’nda ayrıca değere göre Reklam Harcaması Payı (RHP), değere göre Yatırım Getirisi (ROI) ve değere göre Kâr gibi türev metrikleri de bulabilirsiniz.
Gelir ve dönüşüm değeri metrikleri hakkında daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz.
Yeni Rapor Sihirbazı’nda yapılan diğer değişiklikler hakkında ayrıntılı bilgi için Yardım’a gidin.
Güncellenen Rapor Sihirbazı’nı geliştirmeye devam edeceğiz ve ileride yeni fonksiyonlar ekleyeceğiz. Bu arada, yeni ve eski versiyonu birlikte kullanabilir ve görüşlerinizi paylaşabilirsiniz. Bunun için kullanıcı arayüzünün üst kısmında “Yorum yaz"a tıklayın.