Bu videoda bir kişi, fındık kabuğu çayı hakkında bilgi veriyor ve hanımefendi adlı bir kişiyle birlikte çayın tadını değerlendiriyor.. Video, fındık kabuğu çayının hazırlanışı ve tadımı üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, onbir yıl önce organik tarıma başladığı için fındık kabuğunu yakılmaması gerektiğini düşünerek bu çayı keşfettiğini anlatıyor. Çay, fındık kabuğunun kokusu ve tadı ile ıhlamurun tadını bir araya getiriyor. Konuşmacı, bu çayın laboratuvar aşamasında öğütülüp normal bir çaya dönüştürülebileceğini ve doğaya geri dönüşüm olarak kullanılabileceğini belirtiyor.
Wind farm is a collection of wind turbines connected to the electrical grid. Modern wind farms can produce hundreds of megawatts. Modern wind farms are connected to high-voltage transmission systems
Bu belgesel, Almanya'nın Hamburg şehrindeki bir fabrikada atık balık parçalarından katma değeri yüksek ürün üretimini anlatıyor. Videoda fabrika çalışanları ve Danimarka'daki mikrobiyoloji laboratuvarında çalışan bilim insanları yer alıyor.. Video, somon balığı atıklarının ticari olarak tercih edilmediği ancak Avrupa araştırma projesi kapsamında fermente yoluyla katma değeri yüksek bir ürün haline getirildiğini gösteriyor. Özel bir bakteri türü kullanılarak balık parçaları işleniyor, presleniyor, kurutuluyor ve donduruluyor. Bu ürün, kimyasal koruyucu içermiyor ve havayolları gibi özel müşterilere satılacak. Ayrıca, fermente edilen bu ürünün sağlıklı ve uzun ömürlü olduğu, kötü bakterileri koruduğu ve diğer deniz ürünlerinin bozulmasını önlediği belirtiliyor.
Bu video, bir öğretmenin "Doğal Kaynaklar ve Çevre Ekonomisi" dersinin ilk ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, çevre kavramının tanımı ve boyutlarıyla başlayıp, fiziksel çevre, toplumsal çevre ve mekan açısından çevre ayrımını açıklamaktadır. Ardından ekosistem kavramı, doğal kaynaklar ve bunların sınıflandırılması (yenilenemeyen ve yenilenebilen kaynaklar) ele alınmaktadır. Doğal kaynakların özellikleri ve sorunları detaylı olarak anlatılmakta, son olarak 20. yüzyıl sonrası iktisadi düşüncede çevre-ekonomi ilişkisine dair önemli konferanslar ve raporlar (Roma Kulübü'nün Büyüme Sınırları Raporu, Brundland Raporu, Rio Konferansı) özetlenmektedir.
Bu video, Giresun Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu'nda uygulamaya konulan bir proje hakkında bilgi veren bir röportajdır. Projenin yürütücüsü Yardımcı Doç. Dr. Kenan Büyükkaya, makine ve metal teknolojileri bölüm başkan yardımcısıdır.. Videoda, Giresun'da doğada bol miktarda yetişen ısırgan bitkisinin sadece yemek olarak değil, lif olarak da değerlendirilmesi için yapılan bir proje anlatılmaktadır. Büyükkaya, ısırgan otundan lif elde etme yöntemlerini, kurutma ve çürütme süreçlerini ve bu lifin kompozit malzeme yapımında kullanılabileceğini açıklamaktadır. Ayrıca, fındık veriminin düşük olduğu yüksek rakımda tarımla uğraşan çiftçiler için ek bir gelir kaynağı olabileceği ve ileri boyutlara ulaşıldığında yörede tekstil faaliyetlerinin gelişebileceği vurgulanmaktadır.
Resources are materials available in environment for satisfying needs and wants. Resources can be classified as renewable or national/international. Technology can transform items into resources
Lenzing'in ECOVERO viskon elyafları sertifikalı yenilenebilir ağaçlardan üretilir. Elyaflar AB Eko-etiketini taşır ve yaşam döngüsü boyunca standartları karşılar. Üretim süreci sıradan viskona göre %50'ye varan oranda daha düşük emisyon üretir
Construction industry emitted 38% of global CO2 in 2019. Sustainable materials help mitigate environmental damage
Bu video, Yunus Hoca tarafından "Coğrafyanın Kodları Okulu" platformunda sunulan 11. sınıf coğrafya dersinin bir bölümüdür. Öğretmen, MEB'de dört yıl görev yapmış ve Van'da çalışmış bir eğitimcidir.. Videoda doğal kaynaklar konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. İçerik, yenilenebilir doğal kaynaklar (güneş, rüzgar, dalgalar), yenilenemeyen doğal kaynaklar ve belirli koşullarda yenilenebilen doğal kaynaklar olmak üzere üç başlık altında incelenmektedir. Ayrıca doğal kaynakların ülkelere sağladığı avantajlar, petrol ve doğalgazın dünya ekonomisindeki rolü ve doğal kaynaklarla ekonomi arasındaki ilişki örneklerle açıklanmaktadır.. Video, haritalar kullanılarak doğal kaynakların dünya genelindeki dağılımını göstermekte ve Venezuela, İran, Irak, Cezayir, Nijerya, Kanada, ABD, Rusya ve Japonya gibi ülkeler üzerinden örnekler verilmektedir. Son bölümde Türkiye'nin doğal kaynakları (bor, krom, madenler, jeotermal, hidroelektrik enerji, ormanlar) hakkında bilgi verilmekte ve bu kaynakların ülke ekonomisindeki rolü tartışılmaktadır.
Sürdürülebilirlik, kaynakların gelecek nesillere aktarılmasını hedefleyen bir yaklaşımdır. Yapı sektöründe sürdürülebilirlik kavramı giderek önem kazanmaktadır. Sürdürülebilir yapı, malzemelerin özelliklerini koruyarak kullanım süresini sürdürebilmelidir
Ekonomi üretim, dağıtım, tüketim ve ticaretten oluşan beşerî faaliyetlerdir. Üretim, tüketim ve dağıtım arasında dağıtım bulunur. Ekonomik faaliyetler insanların temel ihtiyaçlarından doğmuştur
Bu video, çevre kirliliği ve yenilenebilir kaynaklar hakkında bilgilendirici bir anlatım formatındadır.. Video, yenilenebilir kaynakların ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve son 70 yılda insanlığın çevre üzerindeki olumsuz etkilerini anlatıyor. Çöp atma alışkanlıkları, plastik kullanımının artışı, su ve hava kirliliği gibi konular ele alınıyor. Dünya nüfusunun 2050'de 9,5 milyara ulaşacağı, 2050'de denizlerde balıktan daha fazla plastik olacağı gibi istatistikler paylaşılıyor. Video, herkesin çevreye karşı sorumluluk duyması ve yenilenebilir kaynaklardan bilinçli yararlanması gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı doğal kaynaklar hakkında bilgi vermektedir.. Video, doğal kaynakların önemi ve türleri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı önce doğal kaynakların sınırlı olduğunu vurgulayarak, ardından doğal kaynakları yenilenebilir ve yenilenemeyen olarak ikiye ayırarak incelemektedir. Yenilenebilir doğal kaynaklar (toprak, güneş, rüzgar, su, jeotermal kaynaklar, bitki örtüsü, hayvan toplulukları) ve yenilenemeyen doğal kaynaklar (fosil yakıtlar ve madenler) detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca her bir doğal kaynağın tarihsel gelişimi ve günümüzdeki kullanım şekilleri de ele alınmaktadır.
Bu video, bir üniversitenin bölgesel kalkınma odaklı misyon farklılaşması programı kapsamında gerçekleştirilen mikroalg tabanlı yem katkı maddesi üretim projesini anlatan bir tanıtım filmidir. Konuşmacı, proje hakkında detaylı bilgi vermektedir.. Video, mikroalg biyokütle üretim laboratuvarının kurulumu ve 20 tonluk kapasiteyle raceway havuzlarda üretim süreci hakkında bilgi vermektedir. Proje kapsamında spirulina ve hamatokos pluvialisi millerinin kültürleri yapılmakta, ayrıca Kosgeb desteğiyle selenyum, magnezyum ve çinko bakımından zenginleştirilmiş mikro alg üretimi planlanmaktadır. Mikroalglerin hayvancılıkta bağışıklık sistemini güçlendirme, yumurta, et ve süt kalitesini artırma ve büyümeyi teşvik etme gibi faydaları anlatılmakta, ayrıca gıda, kozmetik, atıksu arıtımı ve gübre olarak da kullanılabileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan çevre eğitimi ve iklim değişikliği dersinin birinci dönem yazısından açık uçlu soruların çözümünü içermektedir.. Videoda toplam yedi soru ele alınmaktadır. Sorular doğal çevre, insan-doğa etkileşimi, canlı-cansız varlıklar arasındaki etkileşim, doğal dengenin bozulmasına neden olan faktörler, doğal dengeyi koruma yöntemleri, doğal kaynak ve yenilenebilir doğal kaynaklar hakkında bilgiler içermektedir. Her soru için detaylı açıklamalar ve örnekler verilmektedir.
Bu video, beş mühendis tarafından geliştirilen havadan su elde eden bir makinenin tanıtımını içeriyor. Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Çetin Kurnaz, cihazın özelliklerini anlatıyor.. Videoda, doğayı taklit ederek suyu temiz ve içilebilir hale getiren "Nem Su" adlı cihazın özellikleri açıklanıyor. Cihaz, nem oranı %70'in üzerinde olan havalarda günde ortalama 25 litre içilebilir su üretebiliyor. Doç. Dr. Kurnaz, 2021 yılında KOSGEB destekli Nemtos projesinin kabul edildiğini ve bulutlardan suyun yeryüzüne inmesini elektriksel ve mekaniksel olarak modellemeye çalıştıklarını belirtiyor.
Bu video, LYS coğrafya dersinin 12. ile 19. videoları arasındaki konuları kapsayan bir genel tekrar videosudur. Eğitmen, öğrencilere konuları özetleyerek hatırlatmaktadır.. Video, doğal ve beşeri unsurların ekonomiye etkisini konu almaktadır. İçerikte doğal kaynakların sınıflandırılması (yenilenebilir, yenilenemez ve belirli şartlarda yenilenebilir), doğal kaynakların geçmişten günümüze kullanımı, doğal kaynak kullanımını etkileyen faktörler, doğal kaynakların çevresel etkileri, doğal kaynakların ekonomiye ve uluslararası ilişkilere etkisi ve arazi kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Video, ekonomik coğrafyanın temelinde doğal kaynak kullanımının yer aldığı bilgisiyle sonlanmakta ve gelecek videolarda sanayi, üretim, tüketim, hammadde ve ticaret konularının işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği dersinin birinci dönem birinci yazılı sınavını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, sınavdaki yedi soruyu sırasıyla açıklamaktadır. Sorular doğal çevre, insan-doğa etkileşimi, canlı-cansız varlıklar arasındaki ilişki, doğal dengenin bozulmasına neden olan faktörler, doğal dengeyi koruma yöntemleri, doğal kaynaklar ve yenilenebilir doğal kaynaklar hakkında olup, her soru için detaylı açıklamalar ve örnekler verilmektedir. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği dersinin birinci dönem birinci yazılı sınavını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, sınavdaki yedi soruyu sırasıyla açıklamaktadır. Sorular doğal çevre, insan-doğa etkileşimi, canlı-cansız varlıklar arasındaki ilişki, doğal dengenin bozulmasına neden olan faktörler, doğal dengeyi koruma yöntemleri, doğal kaynaklar ve yenilenebilir doğal kaynaklar hakkında olup, her soru için detaylı açıklamalar ve örnekler verilmektedir. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, Namık Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Şükrü Demirci'nin TÜBİTAK 1001 programı kapsamında gerçekleştirilen bir araştırma projesini anlattığı bir röportajdır.. Videoda, atık ekmeklerin ekonomiye katkı sağlayacak şekilde değerlendirilmesi ve atık ekmeklerden ksantan gam kıvam verici olarak bilinen katkı maddesinin üretimi üzerine yapılan 34 ay süren bir araştırma projesi sunulmaktadır. Proje, yıllık yaklaşık 1,5 milyar liranın çöpe gitmesini önleyecek ve Türkiye'nin un ihracatından elde ettiği gelire eşdeğer ekonomik kayıpların önüne geçecektir.