Uygarlık, yazılı dil, bilim, felsefe ve karmaşık teknolojiyle ortaya çıkan kültürdür. Uygarlık kavramı "ud-mak" kökünden türemiş, "bir varlığa karşı olmak" anlamındadır. Uygarlıklar genelde dinlerle birlikte anlatılır ve doğudan batıya yayılmıştır
Sanat, görüneni yinelemek değil, görünebirlik sağlamaktır. Sanat, doğayı taklitten başka bir şey değildir. Sanat, tabiatı ifade etmek ve onu yansıtmaktır. Sanat, insanlığın en yüce görevidir
Bu video, "Hürriyet" kelimesiyle başlayan kısa bir anlatım formatındadır. Video, tekrarlanan cümlelerle yapılandırılmıştır.. Video, cumhuriyet kavramını açıklamaktadır. Cumhuriyet'in özgürce yaşamak, mutluluk, kol kola yürümek ve uygarlığa, çağdaşlığa durmadan, yılmadan koşmak anlamına geldiği vurgulanmaktadır. Anlatım, tekrarlanan cümlelerle cumhuriyet kavramının temel özelliklerini vurgulamaktadır.
Çin, dünyanın en eski uygarlıklarından biri olarak kabul edilir. İlk hanedanlık MÖ 2100 civarında Xia Hanedanı ile başladı. MÖ 221'de Çin Hanedanı kuruldu ve ilk imparatorluk dönemi başladı. 1912'de Çin Cumhuriyeti kuruldu, 1949'da Çin Halk Cumhuriyeti ilan edildi
Kültür, kuşaktan kuşağa aktarılan bilgi ve davranış kalıplarıdır. Uygarlık, düzenli toplumsal yaşam ve ilerlemeyi ifade eder. Medeniyet kavramı 1756'da Fransa'da doğmuş, 1834'te Türkiye'ye girmiştir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu ve Buse adlı bir öğrenci tarafından "Bil Bakalım Kim" tarzı uygarlık tahmin oyununun nasıl oynandığını göstermektedir.. Videoda, öğrencilerin karşılıklı oynayabileceği ve maliyetinin düşük olduğu bir uygarlık tahmin oyunu anlatılmaktadır. Oyun, A4 boyutunda siyah-beyaz fotokopi kağıtlarla oynanabilmekte ve her iki oyuncu da kendi seçtiği uygarlığı diğer oyuncunun tahmin etmesini beklemektedir. Oyun kuralları, soru-cevap şeklinde ilerlemekte ve rakip tüm medeniyetlerini ilk tahmin eden taraf kazanmaktadır. Video, oyunun nasıl oynandığını adım adım göstermekte ve yaklaşık 15-20 dakika süren bu etkinliğin ders sırasında uygulanabileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Göbeklitepe'nin keşfinin dünya ve dinler tarihi açısından önemi hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, Göbeklitepe'nin 12.000-13.000 yıl önce kurulmuş bir uygarlık olduğunu ve bu keşifin insanların dine ihtiyaç duymalarının sebebinin ekonomik özgürlüklerinden ziyade manevi ihtiyaçlarından kaynaklandığını gösteren teorileri çökerttiğini anlatıyor. Video, din teorilerinin çöküşünü ve Big Bang teorisi ile yaratılışın açıklanmasını karşılaştırmalı olarak ele alıyor.
Bu video, bir konuşmacının insanlık tarihi ve Göbeklitepe kültürü hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, insanlığın iki buçuk milyon yıllık geçmişi ve Homo sapiens sapiens'in 40 bin yıldır var olduğunu anlatarak başlıyor. Ardından, buzul dönemi sonrası Akdeniz iklim koşullarına uyum sağlayan insanların sabit yerleşmeler kurduğunu, özellikle Güneydoğu Anadolu'da Göbeklitepe kültürünün geliştiğini açıklıyor. Bu kültür, tarım ve üretim devriminin başlangıcını temsil ediyor ve günümüzdeki uygarlığın temellerinin atıldığı kritik bir döneme işaret ediyor.
Antik Yunanistan MÖ 756-146 yılları arasında hüküm süren bir bölgedir. Yunan şehir devletleri demokrasinin ilk temellerini atmıştır. Büyük İskender döneminde uygarlık en parlak dönemini yaşamıştır
Bu video, Atatürk'e ithaf edilmiş şiirsel bir anlatımdır. Anlatıcı, Atatürk'ü çeşitli metaforlarla ve ifadelerle anlatmaktadır.. Video, Atatürk'ün "bir çıkıştır, varış değil" olarak tanımlanmasıyla başlayıp, onun özgürlük, uygarlık ve ileriye doğru bir yön olduğunu vurgulamaktadır. Anlatım, Atatürk'ün her gün yenilenen, her gün değişen düşmana karşı bir kavganın adı olduğunu, gerilik, aptallık, döneklik gibi düşmanlarla mücadele ettiğini ve her gün bizi doruğa, yiğitliğe, namusluluğa ve doğruluğa yönlendirdiğini ifade etmektedir.
Bu video, Çin uygarlığının ortaya çıkışı ve gelişimi hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Video, Çin uygarlığının gelişimini etkileyen coğrafi faktörleri detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, Çin uygarlığının nasıl ortaya çıktığı tartışmasıyla başlayıp, Sarı ve Yeşil ırmakların, lös topraklarının ve kanalların uygarlık gelişimindeki rolünü anlatmaktadır. İç ve Dış Çin arasındaki coğrafi farklılıklar, ekonomik ve siyasi ilişkiler, Çin Seddi'nin inşası ve İpek Yolu'nun önemi ele alınmaktadır. Ayrıca Çin uygarlığında dinsel düşünce, matematik ve tıp alanlarındaki gelişmeler de videoda yer almaktadır.
Bu video, Sigmund Freud'un "Uygarlığın Huzursuzluğu" eserinin Melike Durukan tarafından seslendirilmiş okuması ve bir felsefi konuşmacının akademik sunumu formatında hazırlanmıştır.. Video, Freud'un dini duygu, "ebediyet duyumu" veya "okyanusvari duyguyu" olarak adlandırdığı ruhsal durumu psikanalitik bir perspektiften incelemektedir. Ayrıca mutluluğun sadece acıları ortadan kaldırma ile değil, sevgi yoluyla da elde edilebileceği tartışılmakta, haz ilkesinin yetersiz kaldığı yerler, uygarlığın gelişimindeki sınırlamalar ve aile yapısının bireyleri üzerindeki etkileri ele alınmaktadır.. Videoda ben duygusunun gelişim süreci, süt çocuğu döneminden başlayarak incelenmekte ve modern uygarlığın içgüdüler üzerindeki kısıtlamaları, özel mülkiyet ve aile kurumunun rolü gibi konular da tartışılmaktadır.
Uygarlık, yazılı dil, bilim, felsefe ve karmaşık teknolojiyle gelişmiş toplumdur. Uygarlık kavramı kentsel yerleşimlerle bağlantılı olarak ortaya çıkmıştır. Uygarlıklar genelde dinlerle birlikte anlatılır
Bu video, Mustafa Kemal'in gerici güçlere karşı mücadelesini ve uygarlık anlayışını anlatan bir anlatımdır.. Videoda Mustafa Kemal'in gerici güçlere saldıran ve onları yenen ilk lider olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca, Mustafa Kemal'in uygarlık ve özgürlük için hayatını harcadığını, cahillerin seviyesine inmek yerine onları kendi seviyesine çıkarmak istediğini ifade eden sözleri aktarılmaktadır. Video, Mustafa Kemal'in "Ben onlara değil, onlar bana benzesin" sözleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, özgürlük ve uygarlık temalarını işleyen bir şiir performansıdır. Videoda Hakan adında bir karakterden bahsedilmektedir.. Video, Konya Ovası'ndan başlayarak özgürlük, uygarlık ve aydınlık temalarını işleyen şiirsel ifadelerden oluşmaktadır. Şiirde bir çocuğa resim yapma, aydınlığın karanlıkları yenmesi ve özgürlükün önemi vurgulanmaktadır. Video, "bana özgürlük kadar emanetin oldu Hakan" ve "ayrılık yolun sonsuza kadar damarlarda kanlar" gibi ifadelerle sona ermektedir.
Bu video, "cumhuriyet" kavramının anlamlarını tekrarlayan kısa bir anlatım formatındadır.. Video, cumhuriyet kavramının özgürce yaşamak, hürriyet, uygarla çağdaşla durmadan yılmadan koşmak ve kol kola yürümek anlamına geldiğini vurgulayan tekrarlanan ifadelerden oluşmaktadır. İçerik, cumhuriyetin temel değerlerini basit ve yinelenen cümlelerle aktarmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı önceki videoda Dre denklemi kullanarak Samanyolu galaksisinde tespit edilebilir 12,5 uygarlık olduğunu bulduğunu anlatıyor.. Video, bu uygarlıkların neden tespit edilemediğine dair olası sebepleri inceliyor. İlk olarak sinyalin çok zayıf olması ve uzaklıklar nedeniyle sinyallerin ulaşamaması, ardından galaksideki felaketlerin (özellikle gama ışını patlamaları) uygarlıkları yok etmesi veya sinyallerini zayıflatması gibi olası senaryolar ele alınıyor. Konuşmacı, galaksinin merkezinde daha fazla gama ışını patlaması yaşanabileceğini ve bu nedenle galakside binlerce uygarlık olabileceğini, ancak henüz onları tespit edebilecek kadar gelişmiş hale gelmediğimizi belirtiyor.
"Tarihin Bilinmeyen Yüzü" programının otuzdokuzuncu bölümüdür. Programda sunucu ve Cengiz Özakıncı gibi tarih uzmanları, eski Türk uygarlıklarının hukuk sistemi ve uygarlık özellikleri hakkında bilgiler paylaşmaktadır.. Video, eski Türklerde, özellikle Uygurlar ve Hunlar'da hukuk düzeni ve uygarlık belirtilerini ele almaktadır. Programda M.Ö. 500'lerde Altay Dağları eteklerinde yapılan arkeolojik bulgular, Hunlarla Bizans arasındaki yazılı anlaşmalar, Uygurların hukuk belgeleri ve "Kutadgu Bilig" gibi eserler incelenmektedir. Ayrıca, Türk uygarlıklarının yükselişi ve düşüşü üzerine bilgiler de paylaşılmaktadır.. Programda, Türklerin barbar değil uygar bir halk olduğunu kanıtlamak için yabancı kaynaklardan belgeler sunulmakta, Reşit Rahmeti Arat'ın çalışmalarından bahsedilmekte ve Uygur Türkleri'nin hukuk belgeleri ile şiirleri detaylı olarak incelenmektedir. Programın üç haftalık bir aralık olup, 25 Temmuz'da yeni bir bölümle devam edeceği duyurulmaktadır.
Bu video, cumhuriyet kavramını anlatan şiirsel bir anlatımdır.. Video, cumhuriyetin hürriyet, özgürce yaşamak, uygarlık ve çağdaşlığa durmadan koşmak, mutluluk ve kol kola yürümek gibi değerleri temsil ettiğini vurgulayan tekrarlanan dizelerden oluşmaktadır. Anlatım, cumhuriyetin temel değerlerini ve anlamlarını basit ve etkileyici bir dille aktarmaktadır.
Bu video, "cumhuriyet" kavramını anlatan bir eğitim içeriğidir. Video, tekrarlanan cümlelerle cumhuriyet kavramını açıklamaktadır.. Video, cumhuriyet kavramının ne anlama geldiğini tekrarlı bir şekilde anlatmaktadır. Cumhuriyet'in hürriyet, özgürce yaşamak, mutluluk ve uygarlığa, çağdaşlığa durmadan koşmak anlamına geldiği vurgulanmaktadır. İçerik, bu kavramları tekrarlayarak izleyicilere derinlemesine aktarmayı amaçlamaktadır.