Bu video, bir din adamının Kur'an-ı Kerim'den Ahzab Suresi'nin 56. ayetini açıklayarak Peygamberimize salavat getirmenin önemini anlattığı bir dini sohbettir.. Videoda salavatın ne olduğu, nasıl okunacağı ve Peygamberimize salavat getirmenin faziletleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, salavatın Allah'ın rahmeti, meleklerin istiğfarı ve müminlerin dua etmesi olduğunu açıklar. Ayrıca, salavatın zikir olduğunu, duaların önünde ve arkasında okunmasının önemini vurgular. Video, Peygamberimize salavat getirmenin 20 farklı faziletini sıralayarak ve izleyicilere günlük salavat okuma programı yapmaları tavsiyesiyle sonlanır.
Mevlid, Peygamber Efendimizin doğum yeri ve zamanını ifade eden terimdir. İslami Arap Edebiyatı'nda ilk mevlidler Hassan b. Sâbit ve Ka'b b. Züheyr tarafından yazılmıştır. İslam âleminde mevlid metinleri X. yüzyılda görülmeye başlamıştır
Bu video, bir soru-cevap formatında Peygamber Efendimiz ile küçük yaşındaki Aisha Validemizin evliliği hakkında bilgi veren bir içeriktir. Konuşmacı, Fatih Or Hoca'nın makalesine atıfta bulunarak konuyu ele almaktadır.. Video, Kur'an-ı Kerim'den ayetler üzerinden Aisha Validemizin reşit olmadan evlenemeyeceği konusunu açıklamaktadır. Konuşmacı, "nikah çağı" kavramının Arap dilinde var olduğunu, reşit olma ve namuslu olma şartlarının evlilik için gerekli olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, Fatih Or Hoca'nın makalesinde Aisha Validemizin en az 17 yaşında olması gerektiği belirtilmektedir.
Bu video, bir din hocasının İslam'da peygamberimiz ve nur-ü muhammedi kavramları hakkında yaptığı bir sohbet programıdır. Hoca, izleyicilerden gelen sorulara cevap vererek konuyu açıklamaktadır.. Videoda öncelikle "sen olmasaydın alemleri yaratmazdım" gibi ifadelerin gerçekliği tartışılıyor ve bu ifadenin aslında Hristiyanlık'taki benzer bir ifadeye dayandığı belirtiliyor. Ardından "nur-ü muhammedi" kavramı ele alınıyor ve Enbiya Suresi 107. ayetinde geçen "ve maiselnake illa rahmeten lil alemin" ifadesi detaylı olarak yorumlanıyor. Son bölümde ise peygamberlerin sadece kendi kavimlerine değil, bütün insanlığa gönderildiği vurgulanarak çeşitli ayetlerle destekleniyor.
İşlerin hafifleyeceğine ve hataların telafi edileceğine işaret eder. Aile hayatının iyi gideceği ve hayırlı başlangıçlar yapılacağı belirtilir. Yaşam enerjisinin ve isteğinin korunacağı yorumlanır
Rüyada evlenmek Allah'tan gelecek yardıma ve yüksek makama işarettir. Varlık içinde evlenmek zenginliğe delalet eder. Nikah memurunu görmek hayatta rol oynayacak kişiyi haber verir
Yüzük görmek makam, mal, zenginlik ve berekete işarettir. Yüzük kırılması, eşin boşanmasına veya mal kaybına işarettir. Yüzük taşının düşmesi, çocuk veya mal kaybına işarettir
Bu video, bir konuşmacının Peygamber Efendimiz'in ölüm ve kabir hayatı hakkında anlattığı hadisleri aktardığı dini bir anlatımdır.. Video, iki farklı insan örneği üzerinden ölüm sonrası deneyimleri detaylı şekilde anlatmaktadır. İlk bölümde, Allah'ın olmasını istediği yolda ilerleyen bir kulun ölüm sonrası deneyimleri (semaların kapılarından geçme, kabirdeki huzur dolu ortam, cennetin penceresinden izlenmesi) ve Allah'ın olmasını istemediği şekilde davranan bir kişinin ölüm sonrası deneyimleri (semaların kapılarının kapanması, kabirdeki ızdıraplı ortam, cehennem ateşinden elbise giydirilmesi) aktarılmaktadır. İkinci bölümde ise Münker ve Nikir meleklerinin soruları, kabirdeki zorluklar ve Allah'ın cezaları anlatılmaktadır.. Video, tövbe kapısının her zaman açık olduğunu ve ölümün her zaman peşimizde olduğunu hatırlatarak sona ermektedir.
Dini-Tasavvufi Halk Şiirinin kendine özgü nazım şekli yoktur. Divan ve halk şiirinin nazım şekilleri birlikte kullanılmıştır. Kaside, gazel, mesnevi gibi divan nazım şekilleri yaygındır. Mani ve koşma, halk edebiyatının ortak nazım şekilleridir
Süleyman adlı padişahın oğlu hat sanatıyla kendi adını yazdı. Mürekkep kurumadan yazdığı yazının altına imza attı. Nöbetçi Abdullah, şehzadenin hat sanatında ustalaşmadan imza attığını öğrendi
Bu video, Mısır'da geçen bir dini drama dizisinin bölümüdür. Ana karakterler arasında Yüzer Arif (İbrahim'in soyundan gelen bir peygamber), Züleyha, Amon Hutepya, tapınak kahinleri, Apophis, Inarus ve Ki-Muni gibi zindandaki diğer mahkumlar bulunmaktadır.. Video, Yüzer Arif'in zindanda yaşadığı deneyimleri ve diğer mahkumlara tek Allah'a iman etmelerini teşvik ettiği hikayeyi anlatmaktadır. Arif, zindanda Allah'a olan inancını savunurken, diğer mahkumlar ve tapınak kahinleri onun bu inançlarını kabul etmez. Ayrıca Arif'in rüya yorumlama yeteneği ve bunun sonucunda zindanda özel bir yemek alması gibi olaylar da hikayenin parçasıdır.. Videoda, Arif'in zindanda peygamberliğini ilan etmesi, diğer mahkumları doğru yola davet etmesi ve Inarus'un rüyası gibi olaylar gösterilmektedir. Saray yetkililerinin Arif'i tehdit etmesi ve onu zorla itaat etmeye zorlamak için işkence yapma planları yapmasıyla hikaye devam eder.
Bu video, bir ailenin Nur Dağı'na yaptığı ziyareti anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda bir baba, kızı Efe ve diğer aile üyeleri yer almaktadır. Baba, rehberlik görevini üstlenerek aile üyelerine bilgi vermektedir.. Video, Nur Dağı'ndaki Hira Mağarası'nın ziyaretini konu almaktadır. Baba, Peygamber Efendimizin burada ilk vahiy aldığı, 610 yılında Ramazan ayının 27. gecesinde Cebrail aracılığıyla "İkra" (Oku) ayetlerinin indirildiği ve bu olayın Peygamber Efendimizin hayatını nasıl değiştirdiği hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca mağaranın fiziksel özellikleri ve Peygamber Efendimizin burada nasıl yaşadığı da anlatılmaktadır. Video, ailenin mağarayı ziyaret etmesi ve zemzem suyu hakkında kısa bir sohbetle sona ermektedir.
Bu video, bir İslami konuşmacının çeşitli İslami konular hakkında yaptığı dini sohbeti içermektedir. Konuşmacı, yıllarca medrese okuduğunu ve icazeti olduğunu belirterek kendisini alim olarak tanıtmaktadır.. Sohbet, İslami eğitim ve gençliğin önemi, Kur'an ve Sünnet'in değeri, Ehl-i Sünnet itikadının korunması ve dava adamlığı gibi konuları ele almaktadır. Konuşmacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun uzun ömürlü olmasının sebebinin gençleri İslami eğitimle yetiştirmesi olduğunu vurgulayarak, günümüzdeki İslami düzenin oturtulmasıyla eski günlere geri dönebileceğimizi ifade etmektedir.. Videoda ayrıca Hz. Muhammed'in sahabeleriyle ilişkisi, Hz. Bilal ve Hz. Ebubekir'in Peygamber'e olan sevgisi, Hz. Muhammed'in doğum haftası ve Kadir Gecesi'nin önemi gibi konular da işlenmektedir. Konuşmacı, İslami ilimlerin önemini vurgulayarak, çocukların İslami ilimlerle yetiştirilmesinin gerekliliğini ve günümüz gençliğinin deist veya ateist olma eğilimine karşı uyarılarda bulunmaktadır.
Bu video, Mısır tarihinde önemli olayları konu alan bir dizi veya film sahnesidir. Ana karakterler arasında Yüzarsif (Yusuf), Mısır Kralı Akhenaton, tapınak kahinleri, Hurem Hop ve Yusuf'un kardeşleri bulunmaktadır.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Yüzarsif'in putperestliği yasaklaması ve Amon tapınağını savunması, ikinci bölümde Akhenaton'un tek tanrıcılık politikası ve tapınağı ele geçirmeye çalışması, son bölümde ise İsrailoğulları'nın kıtlık döneminde Mısır'a buğday almak için gitme kararını ele almaktadır.. Videoda ayrıca tapınak kahini Ank Mahu'nun direnişi, Yusuf'un kardeşlerinin Mısır'a yaklaşık 20 günlük bir yolculuk yapması ve bu yolculuğun Allah'ın peygamberi tarafından bir imtihan olduğu görüşü de yer almaktadır.
Bu video, birkaç kişinin evlilik, bakirlik ve sevgi konularında tartıştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında bir dede ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu, evlilikte bakirlik ve sevgi arasındaki önemdir. Katılımcılar, bakirlik ve sevgi açısından evlilikte hangisinin daha önemli olduğunu tartışırken, Kur'an'daki altı ay gözleme süresi ve Peygamber'in evlilik konusundaki tutumu da ele alınmaktadır. Konuşmacılar arasında evlilik konusunda farklı görüşler bulunmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İslam dini, Peygamber Efendimiz ve İslam'ın temel ilkeleri hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, İslam dininin yıpratılması, Peygamber Efendimiz'e yapılan hakaretler ve bunların kabul edilemezliği üzerine durmaktadır. Konuşmada, Müslümanların Peygamber Efendimiz'e hakaret eden kişileri mazur görmemesi gerektiği, İslam'ın temel ilkelerinin (kader, ahiret, sünnet, mezhepler) korunması gerektiği vurgulanmaktadır. Ayrıca, gavurların cehennemdeki mertebeleri ve Müslümanların bu konudaki tepkileri de ele alınmaktadır.
Bu video, Hz. Muhammed'in çocuklara karşı gösterdiği sevgi ve şefkat anlarını anlatan bir hikaye anlatımıdır. Videoda Hz. Enes, Ümeyr, Üsame, Numan, Rafi, Amr gibi sahabelerin çocukları ve Hz. Muhammed'in onlarla olan ilişkileri aktarılmaktadır.. Video, Hz. Muhammed'in çocuklara gösterdiği ilgi, şefkat ve sevgiyi çeşitli hatıralar üzerinden anlatmaktadır. İçerikte peygamberimizin çocukların arasına karışması, onlara hitap etmesi, şakalaşması, yetim bir kızı evine alması, yoksul bir çocuğa yardım etmesi ve çeşitli çocuklara hediye vermesi gibi olaylar yer almaktadır.. Videoda ayrıca Hz. Muhammed'in çocukların İslami değerleri öğrenmelerine yardımcı olması, Üsame'nin komutan tayin edilmesi, Numan'ın hediye yeme hatası, Rafi'nin hurma ağaçlarını taşlaması, Amr'ın sekiz yaşında imam tayin edilmesi ve Hz. Muhammed'in atına çocukları bindirmesi gibi anılar da paylaşılmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Osmanlı İmparatorluğu ve İslam hakkında yaptığı bir sunum veya ders formatındadır. Konuşmacı, Osmanlı padişahlarının savaş meydanlarında şehit olduklarını ve İslam'ı yaymak için mücadele ettiklerini anlatmaktadır.. Konuşmacı, Yavuz Sultan Selim'in batıya savaş yapmadığını, sadece doğuya yöneldiğini ve Osmanlı padişahlarının savaş meydanında şehit olduklarını vurgulamaktadır. Ayrıca Osmanlı haritasında Hicaz bölgesinin neden yer almadığını, Abdülhamid Han'ın Medine'ye demiryolu yaparken keçe döşettiğini ve Kur'an'daki peygamberler hakkındaki ayetleri açıklamaktadır. Video, İslam'ın temel değerlerini ve peygamberin konumunu vurgulayarak, günümüz Müslümanlarının peygamberin şefaatini inkar ettiğini eleştirmektedir.