• Buradasın

    Dinî Eğitim

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Medreselerin Tarihi ve Özellikleri

      Medrese, ders (dirâse) kökünden gelen bir mekân ismidir. İlk medrese olarak anılan eser, 954'te Nîşâbur'da kurulan dârüssünnedir. Medreseler genellikle devlet yöneticileri veya zenginler tarafından yaptırılmıştır

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Cübbeli Hoca ile Hatıralar

      Bu video, bir kişinin Cübbeli Hoca ile yaşadığı hatıralarını anlattığı bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, 1979 yılında gelen Cübbeli Hoca ile yaşadığı eğitim deneyimlerini paylaşıyor.. Videoda, Cübbeli Hoca'nın öğrencilere nasıl sıkı bir şekilde ders verdiğini ve onları gece gündüz okuttuğunu anlatıyor. Konuşmacı, Hoca'nın yanında yaklaşık 40 kitap okuduklarını, Bina, Maksu, Avamil, Tuhfesi, İzhar, Kafiye, Molla Camii, Telhis, Muhtasar gibi çeşitli dini eserleri okuduklarını belirtiyor. Ayrıca, Hoca'nın bir kitap harisliği olduğunu ve bir gün 25 bin lira değerindeki kitapları satın almak için bir köye gittiklerini de anlatıyor.

      • youtube.com
    • İslam'da Erkek İsimleri ve Anlamları

      Bu video, İslam dininde çocuklara verilebilecek erkek isimlerini ve anlamlarını tanıtan bir eğitim içeriğidir.. Video, İslam'da çocuklara güzel ve anlamlı isimler verilmesinin önemini vurgulayarak başlıyor ve ardından Abdullah, Adem, Ahmet, Ali, Asım, Aziz, Bilal, Burak, Cemal, Emir, Eymen, Faruk, Hamza, Hasan, Hüseyin, İbrahim, İdris, İsmail, Kaan, Mahir, Malik, Mehmet, Murat, Mustafa, Ömer, Osman, Sadık, Selim, Talha, Yahya ve Zekeriya gibi İslam'da önemli yer alan erkek isimlerini ve anlamlarını sırayla sunuyor. Video, çocuklarımıza isim verirken özenli davranmamız gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.

      • youtube.com
    • El Gazali'nin Hayatı ve Düşünceleri

      1058'de Horasan'ın Tus şehrinde doğdu. Nişabur Nizamiye Medresesi'nde 28 yaşına kadar eğitim gördü. 1091'de Bağdat Nizamiye Medresesi'nin baş müderrisliğine atandı. 1095'te tasavvuf için medreseden ayrılıp Şam'a gitti. 1111'de Tus'ta vefat etti

      • hurriyet.com.tr
    • Bina Dersi: Sülasim Mücerred Altı Babı

      Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Bina dersinin devamı olarak sunulmaktadır.. Videoda sülasim mücerred (asıl üç harfli) fiillerin ilk altı babı detaylı olarak işlenmektedir. Her bir baba için vezni, mevzuu, alametleri ve kullanış alanları açıklanmaktadır. Öğretmen, her bir baba için örnekler vererek (müteaddinin ve lazımın misalleri) konuyu pekiştirmekte ve fiillerin hangi babtan geldiğini belirleme yöntemlerini anlatmaktadır. Ayrıca müteaddinin ve lazımın kavramları da açıklanarak, fiillerin hangi durumlarda hangi anlamda kullanıldığı gösterilmektedir.

      • youtube.com
    • Hoca Kelimesinin Kökeni ve Anlamı

      "Hoca" kelimesi Türkçe kökenlidir ve Farsçadan Türkçeye geçmiştir. Kelime "hace" olarak da bilinir ve köle sahibi, efendi anlamlarına gelir. Osmanlı döneminde tasavvufi ve dini eğitim verenler için kullanılmıştır

      • bg360.com.tr
    • Elifba Dersleri: Şeker Konusu

      Bu video, elifba derslerinin 23. bölümü olup, bir eğitmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Videoda şeker konusu ele alınmaktadır. Şeker, önünde med harfi olsun ya da olmasın o harfin uzatılacağını gösteren bir işaret olarak tanımlanmaktadır. Eğitmen, şekerin nasıl okunacağını örneklerle açıklamakta ve "amene", "adem", "amenna", "ahiratun", "zalike", "ilah", "huna", "azanihim", "lakin", "rahmani", "harune", "ibrahim'e", "ismail ile", "ishak'a", "aya", "he", "he", "he", "semavatın", "kur'an'ın", "ateyna", "ahiri", "fihi", "din ukum", "mustakime", "ellezine", "kadir", "un", "al", "mun", "tecri", "muttakine" gibi kelimeleri okuyarak şekerin kullanımını göstermektedir.

      • youtube.com
    • Sabah Namazı Kılınışı Eğitim Videosu

      Bu video, sabah namazının nasıl kılınacağını adım adım anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, sabah namazının toplam dört rekattan oluştuğunu (iki rekat sünnet ve iki rekat farz) açıklayarak başlar ve ardından her bir rekatın kılınışını detaylı şekilde gösterir. Sünnet namazının kılınışı niyet etme, tekbir getirme, rükû, secde, oturma ve selam verme aşamalarıyla anlatılırken, farz namazının kılınışı da benzer şekilde açıklanır.. Videoda ayrıca zammı sure okunması, her pozisyonda okunacak dualar, namazın sonunda tesbihat, Ayetel Kürsi okunması ve çeşitli dualar ile selam verilmesi gibi konular da ele alınmaktadır. Bu içerik, namaz kılma konusunda bilgi edinmek isteyenler için kapsamlı bir rehber niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Tecvid Dersi: Meddi Tabii

      Bu video, tecvid derslerinden meddi tabii konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle med harfleri (elif, y ve vav) hatırlatılmakta, ardından meddi tabii tanımı yapılmaktadır. Meddi tabii, med harfinden sonra med sebebi (hemze veya sükun) gelmezse oluşan bir durum olarak açıklanmaktadır. Ders, meddi tabii örnekleri üzerinden (kale, la kane, kema, azabn, yehaf minna ve file tecri sebili sediden teb tehi ellezine yutti) konuyu pekiştirmektedir.

      • youtube.com
    • Diyanet Akademisi Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği

      Yönetmelik, Diyanet personelinin görev ve sorumluluklarını geliştirmek için eğitim esaslarını düzenler. Akademi merkez ve taşra teşkilatındaki dinî ihtisas merkezlerini kapsar

      • gysakademi.com
    • Tefsiru'l-Celaleyn'in Özellikleri ve Yazılış Hikayesi

      Celaleddin el-Mahalli (ö. 1459) tefsire başlamış, ancak ömrü yetmediği için yarım kalmıştır. Talebesi Celaleddin es-Suyuti (ö. 1505) eseri tamamlamıştır. Eserin yazımında iki müellif arasında ihtilaf vardır

      • emedrese.com.tr
    • İhfa Tecvit Kuralı Eğitim Videosu

      Bu video, Arapça okuma kurallarını öğretmeyi amaçlayan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, tecvit kurallarının bir parçası olan ihfa kuralını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda ihfa kuralının tanımı ve uygulaması açıklanmaktadır. İhfa, tenvin veya sakin nundan sonra gelen onbeş ihfa harfinden birini (b, g, k, t, z, d, r, s, ş, y, h, m, n, v) görünce uygulanır. Bu harflerden biri gelirse, yanındaki harfin sesi genizden getirilerek bir buçuk elif miktarı tutulur. Eğitmen, kuralı örneklerle açıklamakta ve "selamün kavlen", "ma enzelna", "amentu birabbiküm" gibi ayetler üzerinden uygulamalı olarak göstermektedir.

      • youtube.com
    • Tecvid Dersi: İdgam Meal Gunne

      Bu video, tecvid derslerinden biri olup, bir eğitmen tarafından idgam meal gunne konusu anlatılmaktadır.. Videoda idgam meal gunne tanımı yapılarak, tenvin veya sakin-nundan sonra ye, mim, nun veya vav harflerinden birinin gelmesi durumunda nasıl uygulanacağı açıklanmaktadır. Eğitmen, "men yekulu", "sahiraten ve lake ten", "nekalem mine ey yuhlike" gibi çeşitli örnekler üzerinden tecvitsiz ve tecvitli okuma yöntemlerini karşılaştırmalı olarak göstermektedir.

      • youtube.com
    • Tecvid Dersi: İdgam-ı Mütecaniseyn

      Bu video, tecvid derslerinden biri olup, bir eğitmen tarafından idgam-ı mütecaniseyn konusu anlatılmaktadır.. Videoda idgam-ı mütecaniseyn tanımı yapılarak, mahreçleri aynı ancak sesleri farklı harflerin birbirine katılması olduğu açıklanmaktadır. Konu üç gruba ayrılarak incelenmekte: tığ da t harfleri, v, vel, f harfleri ve b ve mim harfleri. Her gruptaki örnekler ayrı ayrı okunarak, sakin olan ilk harfin harekeli olan ikinci harfe katılarak nasıl okunacağı gösterilmektedir.

      • youtube.com
    • İftilâl Bâbı ve Özellikleri

      Üçlü fiilin başına hemze ve ت eklenerek beş harfli mâzî yapılır. Mutavaat ve gayret, istek, arzu ifade etmek için kullanılır

      • arapcacalsyorum.blogspot.com
    • Tecvit Dersi: Meddi Nâzır Konusu

      Bu video, tecvit derslerinden meddi nâzır konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda meddi nâzırın tanımı, med harfleri (uzatan elif, y ve vav), lai sukun kavramı ve meddi nâzırın nasıl oluştuğu açıklanmaktadır. Öğretmen, meddi nâzırın en az üç veya dört elif uzatılması gerektiğini vurgulamakta ve "labali" kelimesi üzerinden örnek bir uygulama sunmaktadır. Video, meddi nâzır konusunun sona erdiğini belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Nas Suresi Ezberleme Videosu

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı izleyicilere Nas Suresi'nin nasıl ezberleneceğini göstermektedir.. Videoda Nas Suresi'nin (halk arasında "eczacı" olarak bilinen) ezberlenmesi adım adım anlatılmaktadır. Konuşmacı, kısa sürelerden biri olan bu sureyi tecvitli ve düzgün bir şekilde okumayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Video boyunca sure tekrar tekrar okunarak izleyicilerin ezberlemelerine yardımcı olunmakta ve hatalı okuyanlar için videonun belirli kısımlarına bakmaları tavsiye edilmektedir.

      • youtube.com
    • Kureyş Suresi Ezberleme Videosu

      Bu video, bir kişinin Kureyş suresini dinleyerek ezberlemeye yardımcı olduğu bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Kureyş suresinin namazlarda okunduğunu ve bu nedenle güzel bir şekilde öğrenmemiz gerektiğini belirtiyor.. Videoda konuşmacı, Kureyş suresinin tamamını tekrar ederek izleyicilere ezberleme fırsatı sunuyor. Video boyunca "Bismillahirrahmanirrahim" ile başlayan sure tekrar ediliyor ve konuşmacı izleyicilere hatalarını telafi etmeleri için videonun gerekli kısmına gitmelerini tavsiye ediyor.

      • youtube.com
    • İsmail Yaşar Hoca Hakkında Bilgilendirme

      Bu video, sosyal medyada sıkça sorulan "İsmail Yaşar hoca kimdir?" sorusuna cevap veren bir bilgilendirme içeriğidir. Video, İsmail Yaşar hoca'nın hayatını ve kariyerini kronolojik olarak anlatmaktadır.. Video, İsmail Yaşar hoca'nın 1996 yılında Erzurum'da hafızlığını tamamlaması, Bursa'da Arapça eğitimi alması, İstanbul'da hadis, fıkıh, tefsir ve kelam dersleri okuması, Sakarya'da müderris olarak görev yapması ve 2012'den itibaren Diyanet İşleri Başkanlığı'nda imam hatip olarak görev yapması hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca Sakarya'nın Adapazarı ilçesindeki Tepekum Yeşil Cami'de görev yaptığı ve YouTube kanalında dini sohbetler, fetvalar ve vaazlar paylaştığı belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Tecvid Dersi: Medd-i Lin

      Bu video, tecvid derslerinden medd-i lin konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda medd-i lin tanımı, özellikleri ve örnekleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Öncelikle medd-i lin'in tanımı yapılarak, lin harfinin (vav ve y) ve sükun durumunun nasıl oluştuğu anlatılmaktadır. Ardından "kuraş" kelimesi üzerinden medd-i lin örneği verilmekte ve uzatma miktarı hakkında bilgi verilmektedir. Video, çeşitli medd-i lin örneklerinin okunmasıyla sonlanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor