Bu video, sabah namazının nasıl kılınacağını adım adım anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, sabah namazının toplam dört rekattan oluştuğunu (iki rekat sünnet ve iki rekat farz) açıklayarak başlar ve ardından her bir rekatın kılınışını detaylı şekilde gösterir. Sünnet namazının kılınışı niyet etme, tekbir getirme, rükû, secde, oturma ve selam verme aşamalarıyla anlatılırken, farz namazının kılınışı da benzer şekilde açıklanır.. Videoda ayrıca zammı sure okunması, her pozisyonda okunacak dualar, namazın sonunda tesbihat, Ayetel Kürsi okunması ve çeşitli dualar ile selam verilmesi gibi konular da ele alınmaktadır. Bu içerik, namaz kılma konusunda bilgi edinmek isteyenler için kapsamlı bir rehber niteliğindedir.
Bu video, tecvid derslerinden biri olup, bir eğitmen tarafından idgam-ı mütecaniseyn konusu anlatılmaktadır.. Videoda idgam-ı mütecaniseyn tanımı yapılarak, mahreçleri aynı ancak sesleri farklı harflerin birbirine katılması olduğu açıklanmaktadır. Konu üç gruba ayrılarak incelenmekte: tığ da t harfleri, v, vel, f harfleri ve b ve mim harfleri. Her gruptaki örnekler ayrı ayrı okunarak, sakin olan ilk harfin harekeli olan ikinci harfe katılarak nasıl okunacağı gösterilmektedir.
1795-96'da Akşehir'de doğdu, İstanbul'da eğitim gördü. Ayasofya Camii'nde ders vererek Şehzade Abdülaziz'in hocalığına başladı. 1862'de muallim-i sultânî, 1868'de şeyhülislâm oldu. 1871'de Âlî Paşa'nın ölümünden sonra görevden alındı. 1874'te ikinci kez şeyhülislâmlığa getirildi
Bu video, tecvit derslerinden meddi nâzır konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda meddi nâzırın tanımı, med harfleri (uzatan elif, y ve vav), lai sukun kavramı ve meddi nâzırın nasıl oluştuğu açıklanmaktadır. Öğretmen, meddi nâzırın en az üç veya dört elif uzatılması gerektiğini vurgulamakta ve "labali" kelimesi üzerinden örnek bir uygulama sunmaktadır. Video, meddi nâzır konusunun sona erdiğini belirterek sona ermektedir.
Medrese, ders (dirâse) kökünden gelen bir mekân ismidir. İlk medrese olarak anılan eser, 954'te Nîşâbur'da kurulan dârüssünnedir. Medreseler genellikle devlet yöneticileri veya zenginler tarafından yaptırılmıştır
Üçlü fiilin başına hemze ve ت eklenerek beş harfli mâzî yapılır. Mutavaat ve gayret, istek, arzu ifade etmek için kullanılır
Müderris, medreselerde talebelere ders veren hocadır. İlk müderris, İslam tarihinde ilk muallim ve müderristir. Osmanlı'da müderrislik onuncu yüzyıldan sonra yaygınlaştı
Bu video, tecvid derslerinden meddi tabii konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle med harfleri (elif, y ve vav) hatırlatılmakta, ardından meddi tabii tanımı yapılmaktadır. Meddi tabii, med harfinden sonra med sebebi (hemze veya sükun) gelmezse oluşan bir durum olarak açıklanmaktadır. Ders, meddi tabii örnekleri üzerinden (kale, la kane, kema, azabn, yehaf minna ve file tecri sebili sediden teb tehi ellezine yutti) konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, elifba derslerinin 23. bölümü olup, bir eğitmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Videoda şeker konusu ele alınmaktadır. Şeker, önünde med harfi olsun ya da olmasın o harfin uzatılacağını gösteren bir işaret olarak tanımlanmaktadır. Eğitmen, şekerin nasıl okunacağını örneklerle açıklamakta ve "amene", "adem", "amenna", "ahiratun", "zalike", "ilah", "huna", "azanihim", "lakin", "rahmani", "harune", "ibrahim'e", "ismail ile", "ishak'a", "aya", "he", "he", "he", "semavatın", "kur'an'ın", "ateyna", "ahiri", "fihi", "din ukum", "mustakime", "ellezine", "kadir", "un", "al", "mun", "tecri", "muttakine" gibi kelimeleri okuyarak şekerin kullanımını göstermektedir.
Bu video, tecvid dersi formatında meddi munfasıl konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda meddi munfasıl tanımı, özellikleri ve kullanım örnekleri açıklanmaktadır. Meddi munfasıl, med harfinden (elif veya vav) sonra hemze (harekeli elif) gelip bu iki harfin ayrı kelimelerde olması durumunda oluşur. Ders, tanımın hatırlatılmasıyla başlayıp, örneklerle devam eder ve son olarak meddi munfasıl içeren kelime örneklerinin okunmasıyla tamamlanır.
Yönetmelik, Diyanet personelinin görev ve sorumluluklarını geliştirmek için eğitim esaslarını düzenler. Akademi merkez ve taşra teşkilatındaki dinî ihtisas merkezlerini kapsar
1058'de Horasan'ın Tus şehrinde doğdu. Nişabur Nizamiye Medresesi'nde 28 yaşına kadar eğitim gördü. 1091'de Bağdat Nizamiye Medresesi'nin baş müderrisliğine atandı. 1095'te tasavvuf için medreseden ayrılıp Şam'a gitti. 1111'de Tus'ta vefat etti
Bu video, bir kişinin Cübbeli Hoca ile yaşadığı hatıralarını anlattığı bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, 1979 yılında gelen Cübbeli Hoca ile yaşadığı eğitim deneyimlerini paylaşıyor.. Videoda, Cübbeli Hoca'nın öğrencilere nasıl sıkı bir şekilde ders verdiğini ve onları gece gündüz okuttuğunu anlatıyor. Konuşmacı, Hoca'nın yanında yaklaşık 40 kitap okuduklarını, Bina, Maksu, Avamil, Tuhfesi, İzhar, Kafiye, Molla Camii, Telhis, Muhtasar gibi çeşitli dini eserleri okuduklarını belirtiyor. Ayrıca, Hoca'nın bir kitap harisliği olduğunu ve bir gün 25 bin lira değerindeki kitapları satın almak için bir köye gittiklerini de anlatıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı izleyicilere Nas Suresi'nin nasıl ezberleneceğini göstermektedir.. Videoda Nas Suresi'nin (halk arasında "eczacı" olarak bilinen) ezberlenmesi adım adım anlatılmaktadır. Konuşmacı, kısa sürelerden biri olan bu sureyi tecvitli ve düzgün bir şekilde okumayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Video boyunca sure tekrar tekrar okunarak izleyicilerin ezberlemelerine yardımcı olunmakta ve hatalı okuyanlar için videonun belirli kısımlarına bakmaları tavsiye edilmektedir.
Bu video, bir kişinin Kureyş suresini dinleyerek ezberlemeye yardımcı olduğu bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Kureyş suresinin namazlarda okunduğunu ve bu nedenle güzel bir şekilde öğrenmemiz gerektiğini belirtiyor.. Videoda konuşmacı, Kureyş suresinin tamamını tekrar ederek izleyicilere ezberleme fırsatı sunuyor. Video boyunca "Bismillahirrahmanirrahim" ile başlayan sure tekrar ediliyor ve konuşmacı izleyicilere hatalarını telafi etmeleri için videonun gerekli kısmına gitmelerini tavsiye ediyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından İdgam-ı Meal Gunne konusu anlatılmaktadır.. Videoda İdgam-ı Meal Gunne kavramı detaylı olarak açıklanmaktadır. İdgam "bir araya getirmek, katmak" anlamına gelirken, Gunne "sesin genizde (burun boşluğunda) birazcık bekletilmesi" olarak tanımlanmaktadır. Öğretmen, bu kuralın nasıl uygulanacağını örneklerle göstermekte ve "mim mislihi", "meyl", "hamid mecid" gibi örnekler üzerinden idgam ve gunne uygulamasını adım adım anlatmaktadır. Video sonunda öğrencilere bir ödev verilmektedir.
Bu video, tecvid dersi formatında meddi muttasıl konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda meddi muttasıl tanımı, özellikleri ve kullanım şekli detaylı olarak açıklanmaktadır. Meddi muttasıl, bir kelimede med harfi (elif, y, vav) ile hemze (harekeli elif) bir arada gelince oluşur ve dört elif miktarı uzatılabilir. Ders, tanımın açıklanmasıyla başlayıp örneklerle devam eder, ardından meddi muttasıl'ı içeren kelimelerin okunuşu ile sonlanır.
Bu video, tecvid derslerinden biri olup, bir eğitmen tarafından idgam bila gunne (gunnesiz idgam) konusu anlatılmaktadır.. Videoda idgam bila gunne tanımı yapılarak, tenvin veya sakin-nundan sonra lam ve ra harflerinden birinin gelmesi durumunda n sesinin bu harflere katılıp gunnesiz okunması açıklanmaktadır. Eğitmen, "gafurun rahim" ve "min ledünke" gibi örneklerle konuyu pekiştirmekte ve son olarak çeşitli idgam bila gunne örneklerini birlikte okumaktadır.
Bu video, bir tecvid dersi formatında olup, bir hoca tarafından sakin nun hükümlerinin son kaideleri anlatılmaktadır.. Videoda sakin nun hükümlerinin son kaideleri olan iklap, idgam meal gunne ve idgam bila gunne konuları detaylı olarak açıklanmaktadır. Her bir kaidenin tanımı, uygulanma koşulları ve örnekleri görsel olarak gösterilmektedir. Özellikle iklapın ihfa-i şefevi ile benzerlikleri, idgam meal gunne'nin gunne ile beraber yapılan idgam olduğu ve idgam bila gunne'nin gunnesiz idgam olduğu gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır.
Bu video, bir kişinin Künüt dualarını okuduğu bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilere Künüt bir ve Künüt iki dualarını hem talimli hem de tecvitli bir şekilde okuyacağını belirtiyor.. Videoda Künüt bir ve Künüt iki duaları toplam on kez tekrar edilmektedir. Her tekrarın ardından "hadi hep birlikte bir daha tekrar edelim" şeklinde bir çağrı yapılarak dualar yeniden okunmaktadır. Konuşmacı, duaların Türkçe yazılışını videonun içine ve anlamlarını açıklama kısmına yazdığını belirtmektedir.