Bu video, Türkçülük ve siyaset temalı bir komedi dizisinin bölümüdür. Ana karakterler arasında milyarder Türkü sanatçısı Abuzer Kadayıf, öğretmen Ersin Balkan, Abdullah (Türkçü lider), Ece (sosyal yardım çalışanı), Gülay (Abuzer'in sevgilisi) ve Nazmi (Abuzer'in arkadaşı) bulunmaktadır.. Dizide, Abuzer'in Türkü sanatçılığıyla kazandığı şöhret ve parayla ilgili eleştiriler, arabasının bombalanması ve Sosyal Denge Partisi'ne katılım tereddütleri konu edilmektedir. Ayrıca Türkçülük hareketinin toplumsal sorunlara yaklaşışı, medyanın rolü ve futbolcuların disiplini gibi toplumsal konular da ele alınmaktadır.. Dizide ayrıca bir film çekimi sahnesi, Abdullah'ın doğum günü kutlaması ve bir talk show sahnesi de yer almaktadır. Türkçülük hareketinin amacı olarak sokak çocukları, tinerciler ve uyuşturucu bağımlılarının kurtarılması ve yeniden eğitilmesi gibi toplumsal sorunlar da tartışılır.
Ülkücüler vatan sevgisini çocuklarına yansıtan isimler seçerler. Ülkücülük, MHP'nin Türkçülük, İslamcılık ve Yeni Osmanlıcılık ideolojilerine dayanır. Ülkücü isimler hem mitolojik hem modern anlamlar taşır
Milli Edebiyat, 1911-1923 yılları arasını kapsayan edebi dönemdir. Dönemin başlangıcı Ömer Seyfettin'in "Yeni Lisan" makalesiyle 1911'dir. Dört temel fikir akımı: Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık ve Türkçülük
1905'te İstanbul Kadıköy'de doğdu, 1975'te Ataşehir'de vefat etti. Askeri Tıbbiye'den sonra İstanbul Üniversitesi'nde öğretmenlik yaptı. 1931'de Atsız Mecmua'yı çıkardı, 1944'te tutuklandı. Süleymaniye Kütüphanesi'nde 17 yıl çalıştı. 1964'ten ölümüne kadar Ötüken dergisini yayınladı
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Osmanlı Devleti'ndeki dört temel fikir akımını anlatmaktadır.. Video, Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık ve Türkçülük fikir akımlarını detaylı olarak açıklamaktadır. Her bir fikir akımının anahtar kavramı, temsilcileri ve Osmanlı Devleti'nin çöküşünü önleme yöntemleri anlatılmaktadır. Osmanlıcılık'ın eşitlik kavramı, İslamcılık'ın ümmet bilinci, Türkçülük'ün milli duygu ve Batıcılık'ın Avrupa teknolojisi örnek alınması gibi temel prensipleri vurgulanmaktadır. Ayrıca, bu fikir akımlarının Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet'in kuruluşundaki rolleri de açıklanmaktadır.
Bu video, Muhammed Fatih Genç tarafından sunulan "Türk Dünyası Türk Tarihi" kanalında yayınlanan bir tarih anlatımıdır. Sunucu, Atatürk'ün kişiliği ve düşüncelerinin Türkçülük akımının önemli düşünürleri Namık Kemal, İsmail Gaspıralı, Ömer Seyfettin, Yusuf Akçura ve özellikle Ziya Gökalp'in etkisiyle şekillendiğini anlatmaktadır.. Video, Atatürk'ün bozkurt motifini Türk ırkının simgesi olarak nasıl benimsediğini ve bu simgeyi hayatının çeşitli alanlarında nasıl kullandığını kronolojik olarak ele almaktadır. Atatürk'ün 1922'den itibaren bozkurtlu posta pulları çıkarması, İstanbul Üniversitesi'nin ambleminde bozkurt figürünü istemesi, Türk Ocağı'nın ambleminde Ergenekon tablosunu yerleştirmesi, CHP'nin altı ok ve ayyıldızlı bozkurt motifi, Maraş'ta bayrak tutan bozkurt heykeli gibi örnekler sunulmaktadır. Video, Bozkurt'un Türk milli bilincini canlandıran bir değer olduğunu ve siyasi partiler tarafından değil, toplumun tüm kesimlerince benimsenmesi gerektiğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, "Gök Tanrı'nın çocukları" olarak hitap edilen izleyicilere yönelik bir konuşma formatındadır. Konuşmacı, Türkçülük kavramını ve önemini anlatmaktadır.. Video, Türkçülüğün tanımı ile başlayıp, Türklerin tarihsel durumunu, Osmanlı Devleti'nin çöküşünü ve Atatürk'ün Türk ulusuna verdiği kurtuluşu ele almaktadır. Konuşmacı, Türkçülüğün sadece kan taşımakla kalmayıp, Türk töresini ve geleneklerini yaşamak, bilim ve eğitim almak, çalışkanlık göstermek ve yabancı kaynaklı inançlara karşı uyanık olmak olduğunu vurgulamaktadır. Video, Türkçülüğün Türk ulusunun uyanışını sağlayacak tek düşünce olduğunu ve Türk düşmanlarının Atatürk düşmanlığı ile kendilerini gösterdiğini belirterek sona ermektedir.
Türkçülük, 1880'lerde Osmanlı ve Azerbaycan'da Türk aydınları tarafından başlatıldı. Ziya Gökalp, Türkçülüğün idealini tüm Türk halklarının birliği olarak açıkladı. 1905 Rus Devrimi'nden sonra Azerbaycan Türkleri ve Tatar aydınları harekete katıldı
1876'da Ulyanovsk'ta Kırım Türklerinden aristokrat bir ailede doğdu. 1895'te Harp Okulu'na girdi, Türkçülük nedeniyle sürgün edildi. Paris Siyasi Bilgiler Okulu'nda eğitim gördü ve mezun oldu
Bu video, Gülden Hoca tarafından sunulan ve bir öğretmen-öğrenci diyalogu şeklinde ilerleyen eğitim içeriğidir.. Video, dilin canlı bir varlık olduğu ve çevresindeki gelişmelerden etkilendiği açıklamasıyla başlayıp, dilin zaman içindeki değişimini etkileyen sebepleri (din, kültür, teknoloji, coğrafya, çeviriler ve siyasi yaşam) detaylı olarak ele almaktadır. Daha sonra Türkçülük akımının tarihçesi, Ömer Seyfettin, Ziya Gökalp ve Ali Canip Yöntem'in çıkardığı dergide Türkçeyi ön plana çıkarma çabaları ve Cumhuriyet sonrası dilin değişim süreci anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca 1928'de Latin harflerinin kabul edilmesi, 1932'de Türk Dil Kurumu'nun kurulması ve "tayyare" yerine "uçak", "muallim" yerine "öğretmen" gibi kelimelerin değiştirilmesi gibi dilin tarihsel değişimini etkileyen önemli olaylar örneklerle açıklanmaktadır.
1876'da Diyarbakır'da doğdu, 1924'te İstanbul'da vefat etti. İttihat ve Terakki Cemiyeti'ne katıldı, 1898'de tutuklandı. 1900'de Diyarbakır'a sürgün edildi, 1908'e kadar burada çalıştı. 1912'de İstanbul'a geldi, İstanbul Üniversitesi'nde sosyoloji profesörü oldu
Bu video, bir konuşmacının Türk kimliği ve Türkçülük fikirlerinin kökeni hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Mois Kohen (Tekin Alp) gibi Yahudi kökenli düşünürlerin Türkçülük fikirlerinin arkasındaki rolüne vurgu yapmaktadır.. Konuşmacı, Türklerin İslam öncesi ve sonrası devletlerini anlatarak başlıyor, ardından Türkçülük fikirlerinin nasıl öne çıktığını açıklıyor. Özellikle İttihat ve Terakki dönemindeki Türkçülük fikirlerinin Mois Kohen gibi Yahudi düşünürlerce nasıl şekillendirildiğini, İngilizlerin de bu fikirlerin yayılmasına nasıl katkıda bulunduğunu anlatıyor. Video, Türk kimliğinin anlamını ve Türkçülük fikirlerinin tarihsel kökenlerini anlamak isteyenler için bilgi veriyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Osmanlı fikir akımları hakkında bir ders formatındadır. Eğitimci, öğrencilere hitap ederek konuyu anlatmaktadır.. Video, Osmanlı'da beş temel fikir akımını (Osmanlıcılık, Türkçülük, Batıcılık, Adem Merkeziyetçilik ve İslamcılık) tek tek ele almaktadır. Her akım için tanımı, tarihsel gelişimi, önemli temsilcileri ve Osmanlı Devleti'ne etkileri açıklanmaktadır. Eğitimci, özellikle Namık Kemal, Ziya Paşa, Ziya Gökalp, Mehmet Akif Ersoy gibi önemli fikir akımlarının temsilcilerini ve bunların Osmanlı'nın yıkılışına etkilerini vurgulamaktadır. Video, bu fikir akımlarının ortak amacı olan Osmanlı'yı yıkılmaktan kurtarmak için ortaya atıldığı ve hiçbiri bu amacı gerçekleştiremediği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir tarih dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Meşrutiyet döneminde kurulan siyasi partiler ve fikir akımları hakkında bilgi verilmektedir.. Ders, Meşrutiyet döneminde kurulan siyasi partilerin tanıtımıyla başlayıp, özellikle İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin kuruluşu, kurucuları, yayın organları ve gücünü artıran gelişmeler detaylı olarak anlatılmaktadır. Daha sonra Osmanlıcılık, Batıcılık, İslamcılık, Türkçülük, Turancılık ve Adem'i Merkeziyetçilik gibi fikir akımları ve bunların temsilcileri, etkili olduğu dönemler hakkında bilgiler verilmektedir. Video, tarih dersi olarak öğrencilere önemli tarihsel bilgileri aktarmayı amaçlamaktadır.
Bu video, bir sohbet formatında gerçekleşen, Türkçülük kavramını ele alan bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacılar arasında Sayın Hakan Salih, Berhan Bey ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Videoda Türkçülük kavramının ne anlama geldiği, tarihsel kökenleri ve günümüzdeki yorumlanması tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Türkçülüğün ırkçılık olarak algılanmasının yanlış olduğunu, Ziya Gökalp ve Hüseyin Nihal Atsız gibi düşünürlerin eserlerinden alıntılarla Türkçülüğün ırk değil, Türk terbiyesi ile yetiştirilmiş nesillerin Türkiye'yi yönetmesi sevdası olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, Türk milletinin Kürt, Ermeni, Rum gibi farklı halkların bir araya gelerek oluşturduğu bir birlik olduğu ve 15 Temmuz gecesi yaşanan olayların Türk milliyetçiliğinin önemini gösterdiği belirtilmektedir.
Bu video, bir grup kişinin Türk mitolojisi ve Türkçülük konularını tartıştığı bir içeriktir. Videoda Selahattin Demirtaş ve Apo gibi isimler geçmektedir.. Video, Türk mitolojisindeki kurt ve asena kavramlarının anlamlarını açıklamaktadır. Kurtun yol gösteren bir sembol olduğu, eski Türklerde devlet yöneticisinin tanrı tarafından seçildiği kut inancının olduğu ve kadınların asena olarak adlandırıldığı anlatılmaktadır. Ayrıca Türkçülük kavramı ve Türk ırkına, vatanına yanlış yapanların affedilmeyeceği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir akademisyen ile yapılan röportaj formatındadır. Konuşmacı, hukuk eğitimi almış ve antropoloji ve ilk tarih alanlarında çalışmış bir profesördür. Röportajı yapan kişi ise Murat olarak anılmaktadır.. Röportajda Nihal Atsız'ın yaşamı, türkçülük hareketi içindeki rolü ve tarihsel çalışmalarına odaklanılmaktadır. Konuşmacı, Atsız'ın kişisel deneyimlerini, mahkeme süreçlerini ve tarih çalışmalarının hala aşılmadığını anlatmaktadır. Ayrıca Goethe ve Beethoven gibi ünlü sanatçılarla ilgili anekdotlar paylaşılırken, Atsız'ın tarih çalışmalarının hala tek kaynak olarak kabul edildiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Türkçülük ve kimlik konusundaki düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, kendisini Türkçülük yapmadığını, sadece Türk olduğunu vurgulamaktadır.. Konuşmacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun geniş coğrafyası ve bunun getirdiği farklı duyguları (nefret, hayranlık, sevgi ve düşmanlık) ele alıyor. Ayrıca, bir Amerikalı milletvekilinin "Türkiye'nin niye olmasın" diyerek gramer bilgisi eksikliğini gösterdiği bir olayı anlatıyor. Video, konuşmacının kimliğini hükümetlerin tayin edemeyeceğini ve bu konuda hiçbir zaman ettirmeyeceğini açıkça belirtmesiyle sona eriyor.