Karayolları Trafik Kanunu Ana Hükümleri
Kanunun amacı karayollarında can ve mal güvenliğini sağlamaktır. Trafik kuralları, şartları ve denetimini düzenler. Karayolu dışındaki kamuya açık alanlar ve park yerleri de kapsamdadır
- mevzuat.gov.tr
Kanunun amacı karayollarında can ve mal güvenliğini sağlamaktır. Trafik kuralları, şartları ve denetimini düzenler. Karayolu dışındaki kamuya açık alanlar ve park yerleri de kapsamdadır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 2018 sayılı Karayolları Trafik Kanunu hakkında sınav hazırlık içeriğidir. Eğitmen, izleyicilerin yorumlarından gelen isteklere cevap olarak bu videoyu hazırladığını belirtmektedir.. Video, Karayolları Trafik Kanunu'nun çeşitli maddelerini ve uygulamalarını içeren soru-cevap formatında ilerlemektedir. İçerikte araç sınıflandırması, alkollü araç kullanma cezaları, ceza puanları, geçiş üstünlüğü, fahri trafik müfettişliği, zamanaşımı süreleri, sürücü belgelerinin geri alınması ve iptali, hız sınırları, trafik işaretlerinin öncelik sıralaması, il ve ilçe trafik komisyonlarının yapısı ve araç tescili süreçleri gibi konular ele alınmaktadır.. Video özellikle sürücü belgesi sınavına, komiser yardımcılığı ve misyon memur sınavlarına hazırlananlar için faydalı bilgiler içermektedir. Eğitmen, 2020 Misyon Amir ve Misyon Koruma sınavlarında çıkmış soruları çözerek konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, Eko TV tarafından sunulan bir haber formatında, AK Parti tarafından Meclis Başkanlığına sunulan Karayolları Trafik Kanunu değişikliklerini anlatmaktadır.. Video, yeni düzenlemelerin detaylı açıklamasını içeriyor. Hız sınırını ihlal eden sürücülere ağır para cezaları ve ehliyetlerine el koyma gibi cezalar öngörülüyor. Ambulansa yol vermeyen, cep telefonu kullanan, makas atan, kırmızı ışıkta geçen ve alkol araç kullanan sürücülere uygulanacak yeni cezalar ve ehliyetlerine el koyma süreleri detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca trafikte kavga etmek amacıyla aracını terk eden sürücülerin ehliyetlerine geçici olarak el konulacağı ve bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası verilebileceği belirtiliyor.
Bu video, Karayolları Trafik Kanunu'nun değiştirilmesi için Meclis Başkanlığına sunulan teklif hakkında bilgi veren bir haber içeriğidir.. Video, trafik güvenliğini artıracak yeni düzenlemeleri detaylı şekilde anlatmaktadır. Teklifte spinya'da drift ata atana, makas atanlara, sürekli sol şeridi ihlal edenlere, çakar kullananlara, abartılı egzoz kullananlara ve direksiyon başında cep telefonu kullananlara verilecek yeni cezalar açıklanmaktadır. Ayrıca yaya üstünlüğü konusunda da değişiklikler yapılmakta ve geçiş önceliğine uymayanlara verilecek ceza miktarı belirtilmektedir.
Kanunun amacı karayollarında can ve mal güvenliğini sağlamaktır. Trafik kuralları, şartları ve denetimini düzenler. Karayolu dışındaki kamuya açık alanlar ve otoyollarda da uygulanır
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı Karayolları Trafik Kanunu'nda düzenlenen motorlu araç işletenin sorumluluk hükümlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, 2018 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun ilgili maddelerini inceleyerek işleten kavramı, tehlike sorumluluğu, sorumluluğun koşulları ve farazi işleten kavramını ele almaktadır. Ayrıca işletmenin sorumluluktan kurtulma koşulları, olağan sebep sorumluluğu, kusur esasına göre sorumlu tutulduğu durumlar, kurtuluş kanıtı, yardım çalışmalarından kaynaklanan sorumluluklar ve birden çok motorlu aracın katıldığı kazalarda sorumluluk paylaşımı gibi konular da açıklanmaktadır.. Video, hukuki bir ders niteliğinde olup, motorlu araç işletenin sorumluluğunu anlamak isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir ve bir sonraki derste görüşmek dileğiyle sona ermektedir.
Ticari araçlar için yol denetim istasyonlarında ağırlık ölçümü zorunludur. Türkiye'de 24 lokasyonda yol denetim istasyonu bulunmaktadır. Tır, kamyon, yük ve nakliye kamyonları kantara girmek zorundadır. Panelvanlar sadece gerekli görüldüğünde kantara girebilir
Bu video, Büşra Hanım ve Hakan Bey'in yer aldığı bir röportaj formatında olup, Karayolları Trafik Kanunu'ndaki yeni düzenlemeleri ve cezaları ele almaktadır.. Video, mevcut trafik cezalarının yetersizliğini ve yeni düzenlemelerin caydırıcı olma amacını incelemektedir. Düğün konvoyları, saldırı amaçlı araçtan inme, kırmızı ışık ihlali, alkol kullanımı, uyuşturucu kullanımı ve hız sınırını aşma gibi suçlar için yeni cezalar detaylı olarak açıklanmaktadır.. Konuşmacılar, özellikle büyük şehirlerde trafik kurallarına uymanın önemini vurgulayarak, yaya geçidinde durmanın gerekliliğini ve trafikteki sorunların herkesin hayatını etkilediğini belirtmektedir. Ayrıca, yeni cezaların insanların cebine dokunabilecek ve öfke kontrolünü artıracak şekilde tasarlandığı vurgulanmaktadır.
Bu video, bir motosikletçinin elektrikli bisiklet kullanımına dair deneyimlerini ve yasal bilgileri paylaştığı bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, 13 yaşında elektrikli motosiklet kullanmaktadır.. Video, elektrikli bisikletin yaş sınırları, ehliyet gerekliliği ve polis çevirmesi durumunda karşılaşılabilecek durumlar hakkında bilgiler içermektedir. Konuşmacı önce kendi tecrübelerini anlatıp, ardından Karayolları Trafik Kanunu'ndan alınan cezaları ve polis çevirmesi durumunda uygulanabilecek taktikleri paylaşıyor. Ayrıca elektrikli bisiklet ve elektrikli motosiklet arasındaki farkları açıklıyor ve otobanda sürüş yaparken dikkat edilmesi gereken hususları vurguluyor.
Kanunun amacı karayollarında can ve mal güvenliğini sağlamaktır. Trafik kuralları, şartları ve denetimini düzenler. Karayolu dışındaki kamuya açık alanlar ve otoyollarda da uygulanır
Bu video, Çorum'da polis ekiplerince yapılan trafik denetimini ve ceza uygulamasını gösteren bir haber içeriğidir. Videoda İsmail adında bir kişi de yer almaktadır.. Videoda, Çorum İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekiplerince Bahçelievler, Dumlupınar, Mehmet Akif Ersoy ve Altınevler sokaklarında Yunus ekipleri destekli eş zamanlı uygulama yapıldığı anlatılmaktadır. Bu denetimlerde 810 araç kontrol edilmiş, ehliyetsiz ve alkollü araç kullanan, abartı egzoz kullanan ve uygulama noktasından kaçan 33 sürücüye 349.918 TL para cezası uygulanmıştır. Ayrıca trafik kanunu uygun olmadığı belirlenen 5 motosiklet ve 3 araç trafikten men edilmiştir. Video sonunda kısa bir sohbet bölümü yer almaktadır.
Yönetmelik, çevresel gürültünün insan sağlığına etkilerini azaltmak için tedbirler belirler. Nüfusu yüz binden fazla olan yerleşim alanları ve açık araziler kapsam dahilindedir. Yönetmelik, ev faaliyetleri dışındaki gürültüleri ve askeri alanları kapsamaz
Yönetmelik, Karayolları Trafik Kanunu ve Özel Öğretim Kurumları Kanunu'na dayanılarak hazırlanmıştır. Kurs açmak için valilik onayı ve gerekli belgelerin tamamlanması gerekmektedir. Kursiyerler için biyometrik fotoğraf ve sağlık raporu zorunludur
Bu video, yaklaşık 30 yıldır kuryelik yapan ve Trendyol Go'da çalışan bir kişinin, kendi motosikletiyle taşımacılık yapan kuryelere yönelik bilgilendirme içeriğidir.. Video, karayolları trafik kanununda yer alan, hususi motosikletlerin ticari faaliyetlerde kullanılmaması gerektiği maddesini anlatmaktadır. Konuşmacı, bu kanunun zaten var olduğunu, ancak bazı firmaların bu konuda duyuru yapmadığını belirterek, motosikletlerin hususiden ticarete çevrilmesi için noterden 230-250 TL maliyetle yapılan işlem hakkında bilgi vermektedir.. Konuşmacı ayrıca, kuryelerin ruhsatlarında "ticari" yazmasının önemi, bu durumun noterde değiştirilebileceği ve kuryelerin ruhsatlarını çalıştıkları firmalara götürmelerine gerek olmadığını vurgulamaktadır. Bu durumun firmaların şart koştuğu bir olay olmadığını ve yanlış anlaşıldığını da belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Karayolları Trafik Kanunu'nun tazminat hakkı konusundaki maddelerini anlattığı bir sunum formatındadır.. Konuşmacı, mesleğine yönelik saldırılar ve yargı bağımsızlığı kaybı gibi güncel konulara değinerek başlıyor. Ardından Karayolları Trafik Kanunu'nun 100-111 maddelerini ele alıyor. Özellikle 111. maddenin yetersiz ödemelerde iki yıllık hak düşürücü süre içerisinde ibranamenin iptali ile bakiye zararının ödenmesini sağladığı vurgulanıyor. Konuşmacı, Yargıtay'ın yetersiz ödemelerle ilgili uygulamalarını haksız ve adaletsiz bulduğunu belirtiyor ve bu konuda daha detaylı bilgi vereceğini söylüyor.
Bu video, Beyaz Haber ekibinin trafik kanunu değişiklikleri hakkında yaptığı bir haber ve deney formatındadır. Videoda, Meclis İçişleri Komisyonu'nun trafik kanunu teklifi için mesaiye başladığı ve düzenlemelerin yürürlüğe gireceği bilgisi verilmektedir.. Video, trafik cezalarının artırılması ve yaya geçitlerindeki uygulamaların değiştirilmesi konularını ele almaktadır. Özellikle yaya geçitlerindeki sürücülerin durarak yayalara ilk geçiş hakkı verme zorunluluğu getirileceği ve bu uymama durumunda uygulanan cezanın 235 TL'den 488 TL'ye çıkarılacağı belirtilmektedir. Videoda ayrıca, Beyaz Haber ekibinin yaya geçitlerinde sürücülerin davranışlarını test ettiği ve bu test sırasında yaşanan durumlar gösterilmektedir.
Bu video, bir milletvekili tarafından yapılan parlamento konuşmasını içermektedir. Konuşmacı, 273 sıra sayılı kanun tasarısının 4. maddesi kapsamında 2018 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 90. maddesinin değiştirilmesi teklifini eleştirmektedir.. Konuşmacı, trafik kazalarında uygulanan haksız fiil sorumluluğunun kısıtlanması teklifinin, sigorta şirketlerinin yükümlülüklerini azaltacağı ve vatandaşların alacağı tazminat miktarlarını düşüreceği konusunda uyarıda bulunmaktadır. Örnek bir trafik kazası senaryosu üzerinden, teklif edilen değişikliğin vatandaşların gerçek zararlarını hesaplamada nasıl olumsuz etkileri olacağı açıklanmakta ve trafik sigortası primlerinin düşürülmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, konunun araştırılması ve vatandaşların mağdur edilmeden çözüme kavuşturulması gerektiğini belirterek konuşmasını sonlandırmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan trafik kanunu ve terimleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, trafik kanununda kullanılan temel tanımları (araçlar, taşıtlar, sürücü, şoför, araç sahibi, işleten, yolcu, hizmetli, durak, garaj, terminal, servis istasyonu, akaryakıt istasyonu, muayene istasyonu) detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından trafik kazası, durma, duraklama, park etme, geçiş hakkı ve geçiş üstünlüğü gibi önemli terimler açıklanmakta, taşıma sınırı kapasitesi, gabari, azami ağırlık gibi teknik terimler anlatılmaktadır. Son bölümde ise trafik işaretleri ve Türkiye'de kullanılan sürücü belgeleri (M, A, B, C, D, F ve G sınıfı ehliyetler) hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca sürücü ve şoför arasındaki farklar, araç sahibi ve işleten kavramları, ehliyet sınıflarının hangi araç türlerini kullanabilmek için gerekli olduğu, yaş sınırları ve geçerlilik süreleri gibi önemli detaylar da paylaşılmaktadır.
Bu video, elektrikli bisikletlerde hız sınırı, el gazı ve ehliyet gibi konularda bilgi kirliliği yaratan konuları netleştirmeyi amaçlayan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, trafik kanununda belirtilen 26 tip araçtan bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklete odaklanarak, elektrikli bisikletlerin hangi kategoride olduğunu açıklıyor. 2013'te yapılan kanunla bisiklet olma şartları (motor gücü 250 watt'ı geçmeyecek, hız 25 km/saat'e ulaşınca motor gücü devreden çıkacak, pedal çevirmeye ara verildikten sonra motor gücü tamamen kesilecek) detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca, bu şartları ihlal edenlerin elektrikli bisikletlerinin motorlu bisiklet (mopet) kategorisine gireceği, M sınıfı ehliyet alması gerektiği ve 2016'da çıkan kanunla tescil ve plaka takması zorunlu hale geldiği belirtiliyor.
Bu video, trafik polisi tarafından yapılan bir bilgilendirme oturumudur. Konuşmacı, trafik kanunu ve tutanaklar hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, trafik kanununun 16. maddesi ve Karabağ trafik yönetmen ile ilgili maddeleri açıklamaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin her yerinde görevli trafik müfettişlerinin ceza makbuzlarını teslim etme yetkisi, itiraz süreçleri ve ceza kabul oranları hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca, trafik müfettişlerinin cezalarının %99'unun kabul edildiği, trafik polislerinin ise delil istenmesi gerektiği ve itiraz durumunda fotoğraf gibi delillerin mahkemeye sunulması gerektiği belirtilmektedir.