EDS Sistemi ve Hız Tespiti
EDS, iki nokta arasındaki kamera ve sensörlerle çalışır. Sistem araçların plakalarını, hızlarını ve zaman bilgilerini kaydeder. Ortalama hız, kat edilen mesafe/geçen süre formülüyle hesaplanır
- dokuzeylul.com
EDS, iki nokta arasındaki kamera ve sensörlerle çalışır. Sistem araçların plakalarını, hızlarını ve zaman bilgilerini kaydeder. Ortalama hız, kat edilen mesafe/geçen süre formülüyle hesaplanır
Tarifeli taşımacılık, önceden belirlenmiş güzergah ve tarifeye göre yapılan taşımadır. Her seferde en fazla 1 yolcu ve 2 görevli olmayan personel ücretsiz taşınabilir. 6 yaş altı çocuklar ücretsiz kucakta seyahat edebilir. 6-12 yaş arası çocuklara bilet ücretinde %30 indirim uygulanır
İtiraz eden kişi, karşı taraf ve tebligat tarihi belirtilmelidir. İtiraz konusu ve ceza tutarı açıkça yazılmalıdır. Radar kontrolü sırasında sehven hız aşımı örneği verilmelidir
Bu video, bir sürücü ve bebek arasındaki diyalogları içeren bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Sürücü, hız sınırını aşarak yol alırken, bir bebekle birlikte yolculuk yapmaktadır.. Videoda, sürücü hız sınırını aşarak yol alırken polis tarafından durdurulmaya çalışılır. Sürücü, sevgilisiyle buluşacağını iddia eder ancak polis onu bebekle ilgili bir durumla tehdit eder. Video, sürücünün bebekle birlikte kaçışını ve polis tarafından takip edilmesini gösterir.
Hız sınırını %10-30 aşanlar için 235 TL, %30 üzeri için 488 TL ceza uygulanır. Radar ölçümlerinde 2-3 km/saat hata payı bulunmaktadır. Yasal sürede ödenirse dörtte biri tahsil edilmez
51/2-a: %10-30 arası hız aşımı için 1.506 TL ceza. 51/2-b: %30-50 arası hız aşımı için 3.135 TL ceza. 51/2-c: %50 üzeri hız aşımı için 6.439 TL ceza
Bu video, Erol Erler adlı bir sürücünün toleranslı hız sınırını bir kilometre aşması sonucu aldığı trafik cezasının mahkeme kararıyla iptal edilmesi hikayesini anlatıyor.. Videoda, Erol Bey'in Ankara'dan Kırıkkale'ye giderken 70 km/s hız sınırını 78 km/s ile aşması sonucu 314 TL'lik ceza aldığı ve bu cezayı iptal etmek için mahkemeye başvurduğu anlatılıyor. Mahkeme, sürücünün normal sürüş esnasında bir kilometrelik farkı fark etmesinin mümkün olmadığını ve bu nedenle cezanın iptaline karar verdi. Avukatlar bu kararın örnek olabilecek nitelikte olduğunu belirtiyor.
Bu video, bir kişinin Japonya'da yaşadığı hız sınırı cezası deneyimini anlattığı bir vlog formatındadır. Konuşmacı, Japon ehliyeti olan ve Japonya'da yaşayan biri olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Videoda, konuşmacı hız sınırını aşarak polis tarafından yakalandığını ve 79 km/s hızla yakalandığını anlatıyor. Polis, hız sınırının 30 km/s üzerinde çıkıldığında ehliyetin bir aylığına alınabileceğini, 1 km/s hız aşımı için 3 ceza puanı ve 18.000 yen (yaklaşık 575.180 TL) para cezası verildiğini açıklıyor. Konuşmacı, ceza puanlarının bir yıl içinde 6'ya ulaştığında ehliyetin bir aylığına alınacağını, daha fazla ceza puanı alındığında ise ehliyetin tamamen alınabileceğini belirtiyor. Video, konuşmacının ceza belgesini göstermesi ve gelecek yolculuklarında hız sınırına dikkat edeceğini söylemesiyle sona eriyor.
Plakaya yazılan cezalar 1189'a SMS gönderilerek sorgulanabilir. SMS sorgulama ücreti tüm operatörler için 60 TL'dir
Bu video, Polly adlı bir karakterin trafik sorunlarını çözmeye çalıştığı bir animasyon veya eğitici içerik formatındadır. Videoda Polly, Ayşe ve Bruce adlı karakterler yer almaktadır.. Video, iki arabanın yol ayrımında yaşanan bir tartışma ile başlar ve Polly'nin bu sorunu çözmek için Bruce şehrine giderek trafik düzenlemeleri yapması anlatılır. Polly, anayol levhası, hız sınırı ve akıllı trafik lambası gibi düzenlemeler yaparak trafik sorunlarını çözer ve araçların güvenli bir şekilde seyahat edebilmesini sağlar.
Bu video, elektrikli bisikletlerde hız sınırı, el gazı ve ehliyet gibi konularda bilgi kirliliği yaratan konuları netleştirmeyi amaçlayan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, trafik kanununda belirtilen 26 tip araçtan bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklete odaklanarak, elektrikli bisikletlerin hangi kategoride olduğunu açıklıyor. 2013'te yapılan kanunla bisiklet olma şartları (motor gücü 250 watt'ı geçmeyecek, hız 25 km/saat'e ulaşınca motor gücü devreden çıkacak, pedal çevirmeye ara verildikten sonra motor gücü tamamen kesilecek) detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca, bu şartları ihlal edenlerin elektrikli bisikletlerinin motorlu bisiklet (mopet) kategorisine gireceği, M sınıfı ehliyet alması gerektiği ve 2016'da çıkan kanunla tescil ve plaka takması zorunlu hale geldiği belirtiliyor.
Bu video, bir çocuk ve Dr. Mcwilli adlı bir karakterin yer aldığı eğitici bir animasyon formatındadır. Dr. Mcwilli bir tamirci olarak görünmektedir.. Video, trafik kurallarına uymanın önemi ve hız sınırının aşılması durumunda yaşanabilecek tehlikeleri anlatmaktadır. İlk bölümde bir araba hız sınırını aşarak kaza geçirir ve Dr. Mcwilli'nin tamirhanesine götürülür. İkinci bölümde Dr. Mcwilli, arabanın zarar görmüş tekerleğini tamir etmek için doğru jant ve lastik bulmaya çalışır. Video, trafik kurallarına uymanın önemini vurgulayarak sona erer.
Bu video, "Geziniyor Bisiklet" kanalından bir ürün inceleme ve montaj rehberidir. Sunucu, Shimano, Bosch veya Space Lite gibi markaların elektrik destekli bisikletlerinin 25 km/s hız sınırını kaldırmak için Speedbox adlı bir aleti tanıtmaktadır.. Video, Speedbox'ın ne olduğu, nasıl çalıştığı ve montaj süreci hakkında bilgiler sunmaktadır. Sunucu önce ürünün kutudan çıkarılması, ardından motor kapağının açılması, kabloların sökülmesi ve Speedbox'ın takılması adımlarını göstermektedir. Ayrıca, ürünün aktif ve deaktif durumunu kontrol etme yöntemlerini de anlatmaktadır. Video, trafiğe kapalı alanlarda kullanmak isteyen bisikletçiler için yasal olmayan ancak pratik bir çözüm sunmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının trafikte aceleci davranışlar hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, esnaf arkadaşlarından aldığı bilgileri paylaşarak trafikte yaşanan sorunları anlatmaktadır.. Video, trafikte aceleci davranışların tehlikelerini ve bunların sonuçlarını ele almaktadır. Konuşmacı, taksiciler, İETT otobüsleri ve minibüsçülerle yaşanan sorunları, gençlerdeki yarış yapma hastalığını ve "hızlı yaşa, genç öl, cesedin yakışıklı olsun" atasözünün dini açıdan eleştirisini yapmaktadır. Konuşmacı, Allah'ın hükümlerine göre hareket etmenin ve ağır yaşamanın önemini vurgulamaktadır.
Bu video, Avukat Bilal Yavuz tarafından sunulan bir hukuki bilgilendirme içeriğidir. Avukat Bilal, günlük hayatta yaşanabilecek hukuki sorunlara karşı bilgilendirme amacıyla bu videoyu hazırlamıştır.. Videoda, trafik para cezalarının hangi durumlarda iptal edilebileceği anlatılmaktadır. Avukat Bilal, kendi deneyiminden örnekler vererek, hız sınırı levhası veya radar uygulaması olmadığı durumlarda kesilen cezaların iptal edilebileceğini, zaruri nedenlerden dolayı hız sınırını aşan araçların cezasının iptal edilebileceğini açıklamaktadır. Ayrıca, ceza ödendiğinde %25 indirim yapılabileceğini ve ceza iptal etmek için sulh ceza hakimliğine dilekçe yazarak itiraz edilebileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir kişinin kendi yaşadığı bir olayı anlattığı bir hikaye formatındadır. Konuşmacı, Enver adında bir arkadaşıyla birlikte kiraladığı bir araçla yaşadığı tehlikeli bir deneyimi paylaşıyor.. Videoda, konuşmacı ve Enver'in hız sınırını aşarak 1366 TL ceza aldıkları ve Enver'in ehliyetine 6 ay el konulduğu anlatılıyor. Ayrıca, bu olayın onlara 2600 TL'lik bir maliyet getirdiği ve aracın kasko işlemleri için 10-15 bin lira daha ödenmesi gerektiği belirtiliyor. Konuşmacı, bu olaydan sonra ehliyet almayı planladığını ve bu durumun kendisine ve Enver'e nasıl zarar verdiğini detaylı şekilde anlatıyor.
Bu video, Fani Beyin YouTube kanalında yayınlanan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, radar cezasının ne zaman ve kaç günde geldiğini açıklamaktadır. Hız sınırını aşan ve kırmızı ışıkla uymayan araç sürücülerine 288 lira ceza verildiği, bu cezanın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde ödendiği ve 3-7 gün arasında tebliğ edildiği belirtilmektedir. Ayrıca, ceza tebliğinin e-devlet üzerinden kontrol edilebileceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, Eko TV tarafından sunulan bir haber formatında, AK Parti tarafından Meclis Başkanlığına sunulan Karayolları Trafik Kanunu değişikliklerini anlatmaktadır.. Video, yeni düzenlemelerin detaylı açıklamasını içeriyor. Hız sınırını ihlal eden sürücülere ağır para cezaları ve ehliyetlerine el koyma gibi cezalar öngörülüyor. Ambulansa yol vermeyen, cep telefonu kullanan, makas atan, kırmızı ışıkta geçen ve alkol araç kullanan sürücülere uygulanacak yeni cezalar ve ehliyetlerine el koyma süreleri detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca trafikte kavga etmek amacıyla aracını terk eden sürücülerin ehliyetlerine geçici olarak el konulacağı ve bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası verilebileceği belirtiliyor.
Bu video, trafik cezalarını artıran yeni kanunun detaylarını anlatan bir haber formatındadır. Videoda iki kişi arasında geçen diyaloglar yer almaktadır.. Video, yeni yürürlüğe giren trafik cezalarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Hız sınırını aşanlara, araç sürerken cep telefonu kullananlara, drift yapanlara, usulsüz çakal lamba ve abartı egzoz kullanana, kırmızı ışıkta geçenlere ve araç muayenesini yaptırmayanlara uygulanacak yeni cezalar ve ehliyet kısıtlamaları anlatılmaktadır. Ayrıca, hız ihlali oranlarına göre artan cezalar ve araç muayenesini yaptırmama durumunda uygulanacak cezalar da açıklanmaktadır.
Bu video, bir trafik memurunun hız cezası verdiği bir sahneyi göstermektedir. Videoda bir memur ve hız sınırını aşan bir sürücü yer almaktadır.. Videoda, memur sürücüye hız sınırını aşması nedeniyle ceza kesmektedir. Sürücü, kendisinin hızlı gitmediğini ve hiçbir şey yapmadığını iddia ederken, memur ona ceza kesmek zorunda olduğunu belirtir. Video, aynı sahnenin tekrarlanmasıyla sona erer.