Hız denemesi 45 dakika sürmektedir. Deneme sonunda konu analiz tablosu doldurulmalıdır
Dört işlem yeteneği ve temel kavramlar konuları işlenir. Bölme, bölünebilme ve obeb-okek kuralları öğretilir. Rasyonel ve ondalık sayılar detaylı incelenir
Temel matematik kavramlarını anlaşılır şekilde açıklar. Her yaş grubuna hitap eden kapsamlı içerik sunar. Temel aritmetikten ileri matematik konularına kadar uzanır
Bu video, Selim Hoca tarafından sunulan "On Günde Matematik Temel Atma Garanti Kampı" kapsamında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, matematikten korkan ve temel matematik konusunda zorlanan öğrencilere yönelik kapsamlı bir ders serisi sunmaktadır.. Video, matematiğin temel konularını adım adım ele almaktadır. İçerikte sayı kümeleri, tam sayılar, işaretli sayılarla işlemler (toplama, çıkarma, çarpma, bölme), işlem önceliği, kuvvetler ve parantez açma kuralları gibi konular detaylı şekilde anlatılmaktadır. Her konu için örnekler verilerek, günlük hayattan örnekler kullanılarak konular pekiştirilmektedir.. Kamp, 10 günde tamamlanması hedeflenen ancak 20 güne kadar uzatılabilecek bir yapıya sahiptir. Video, TYT Matematik Kampı ve Selim Hoca'nın hazırladığı GPT soru bankası ile devam edecek bir program kapsamında hazırlanmıştır. Ayrıca, öğrencilere test çözme stratejileri ve ders izleme önerileri de sunulmaktadır.
2014'te yayımlanan kitap, matematiğe karşı ön yargıyı kırmayı amaçlar. 368 sayfalık kitap, dört işlemle başlayıp 30 günlük programa ayrılır. Konular kolaydan zora doğru aşamalı olarak ilerler. Hem konu anlatımları hem de özel alıştırmalar içerir
Bu video, Setenay öğretmen tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek çarpma işlemini adım adım anlatmaktadır.. Video, çarpma işleminin günlük hayattan örneklerle açıklanmasıyla başlayıp, 10 ve 100 ile çarpma işlemlerinde kısayol yöntemlerini göstermektedir. Ardından boşluk doldurma soruları, çarpma işlemlerinin sonuçlarıyla eşleştirme etkinliği ve devam ettirmeli işlemler gibi çeşitli etkinliklerle konu pekiştirilmektedir.. Videoda yumurta, portakal, balık ve daire gibi günlük hayattan örneklerle çarpma işleminin nasıl yapıldığı gösterilmekte ve öğrencilerin kendi başlarına benzer etkinlikler yapmaları istenmektedir. Bu içerik, çarpma işleminin temel kavramlarını ve pratik uygulamalarını öğrenmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, kendisini "usta" olarak tanıtan bir matematik öğretmeninin öğrencilere temel matematik konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, matematikte temel denklem çözme teknikleri, temel işlemler ve rasyonel sayılar konularını kapsamaktadır. İlk bölümde "neyi soruyorsa diğerini yok et" kuralı, içler dışlar çarpımı ve parantez açma işlemleri anlatılırken, ikinci bölümde ifadelerin sadeleştirilmesi, parantez açma ve kapatma işlemleri ele alınmaktadır. Son bölümde ise rasyonel sayılarda toplama-çıkarma ve çarpma-bölme işlemlerinin nasıl yapılacağı detaylı olarak açıklanmaktadır.. Öğretmen, her konuyu adım adım örneklerle pekiştirmekte ve özellikle sınavlarda denklem çözemeyen öğrencilerin bu temel teknikleri öğrenmesinin önemini vurgulamaktadır. Video, rasyonel sayılar konusuna geçiş yaparak sona ermektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin "On Günde Matematik Temel Atma Garanti Kampı" kapsamında hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere matematik temelini atma konusunda rehberlik etmektedir.. Videoda öğretmen, "Teste Temel At", "Yeni Nesil Temel At" ve "ÖSYM Temel" testlerini çözmektedir. İçerik, temel matematik konularını (parantez işlemleri, bölme, çarpma, toplama, çıkarma, kuvvet alma, yerine koyma, x'li ifadeler) içeren soruların adım adım çözümünü göstermektedir. Ayrıca yeni nesil matematik soruları, fonksiyonlar, kümeler, denklem çözme ve sembol soruları gibi konular da ele alınmaktadır.. Video, TYT sınavına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmış olup, 2022 TYT sınavına yönelik sorular da içermektedir. Öğretmen, her soru için çözüm yöntemlerini detaylı olarak anlatmakta ve öğrencilerin kendi başlarına çözmelerini teşvik etmektedir. Dersin sonunda, öğrencilere çalışma alışkanlığı kazanmanın önemi vurgulanmakta ve matematik temelini oluşturacakları belirtilmektedir.
Karekök, bir sayının kendisiyle çarpımıdır. Karekök sembolü ilk kez 1525'te Rudolf tarafından kullanılmıştır. Karesel bölgenin alanı, kenar uzunluğunun kendisiyle çarpımına eşittir
Bu video, "Kısa Kısa Matematik" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, matematikte ve hayatta kullanılabilecek bilgileri kısa ve özet şekilde anlatmaktadır.. Video, üslü sayıların ne olduğunu ve nasıl hesaplandığını açıklamaktadır. Üslü sayıların temel mantığı tekrarlı çarpımın daha kolay yazılmasıdır. Sunucu, tabanın (alttaki sayı) ve kuvvetin (üstteki sayı) tanımını yaparak, üslü sayıların okunuşunu ve hesaplanmasını örneklerle göstermektedir. Video, teorik bilgilerin ardından pratik örneklerle devam eder ve izleyicilere kendi başlarına çözebilecekleri bir soru sunulur.
Tabanları aynı üslü ifadelerde toplama/çıkarma katsayıları toplar/çıkarır. Tabanları aynı üslü ifadelerde çarpım üsleri toplar. Tabanları aynı üslü ifadelerde bölme paydanın üssünü payın üssünden çıkarır. Üsleri aynı ifadelerde çarpma üsleri koruyarak yapılır
Bu video, bir kavramı açıklayan eğitim içeriğidir.. Video, "bir" kavramını detaylı bir şekilde ele almaktadır. Bir'in her sayıya nüfuz ettiği, bütün sayıların ortak ölçüsü olduğu, her zaman aynı ve değişmez olduğu anlatılmaktadır. Ayrıca bir'in kendi kendisiyle çarpıldığında kendisini verdiği, bölünebilir olduğu ve bölme işleminin parçalarından yeni birimler doğurduğu açıklanmaktadır.
Bu video, 17-18 yıllık meslek hayatı olan ve kamplar düzenleyen bir matematik öğretmeni tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Videoda Serkan adında bir kişiyle de konuşulmaktadır.. Video, iki yıl önce yazılan temel matematik kitabının güncellemeleri ve çalışma rehberi formatında ilerlemektedir. İlk bölümde kitabın güncellemeleri anlatılırken, ikinci bölümde kitabın özellikleri ve doğru çalışma yöntemleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise toplama işlemi konusu detaylı olarak ele alınmakta ve çeşitli örnekler çözülmektedir.. Videoda ayrıca kitabın 276 sayfalık olduğu, sekiz adımlı bir yapıya sahip olduğu ve sadece sayısalcılar için değil, matematikle ilgili temel eksiklikleri olan herkes için faydalı olduğu vurgulanmaktadır. Öğrencilere video izlerken not almamaları, soruları kendileri çözmeleri ve video durdurup çözme gibi yanlış yöntemlerden kaçınmaları gerektiği konusunda önemli uyarılar yapılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf öğrencilerine çarpma işlemini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda çarpma işleminin toplama işleminin kısa yoldan yapılması olduğu açıklanmaktadır. Öğretmen önce çarpma işleminin nasıl yapıldığını örneklerle göstermekte, ardından yan yana ve alt alta gösterim şekillerini anlatmaktadır. Daha sonra çarpma işleminin okunuşunu ve nasıl yazılacağını açıklamakta, alıştırmalar ve problemler üzerinden konuyu pekiştirmektedir. Video, çarpma işleminin temel prensiplerini öğrenmek isteyen 2. sınıf öğrencileri için hazırlanmıştır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin köklü sayılar konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada veya kağıda yazarak konuyu adım adım ve örneklerle açıklamaktadır.. Video, köklü sayıların temel kavramlarından başlayarak kök dışına çıkarma yöntemlerini, köklü sayıların toplama-çıkarma, çarpma-bölme işlemlerini detaylı olarak ele almaktadır. Öğretmen, "hapishane mantığı" olarak adlandırılan bir yöntemle kök dışına çıkarma, karekök içindeki tam kareleri ayırma ve farklı derecelerdeki köklerin toplanamayacağı gibi önemli noktaları vurgulamaktadır.. Videoda günlük hayattan örnekler (hapishane, elma, armut gibi) kullanılarak konu somutlaştırılmakta ve öğrencilere sorular sorularak interaktif bir öğrenme ortamı oluşturulmaktadır. Ayrıca ondalıklı sayıların kök içinde nasıl işleneceği ve rasyonel sayılarla ilgili örnekler de sunulmaktadır.
Bu video, Setenay öğretmen tarafından sunulan bir matematik dersidir. Öğretmen, öğrencilere toplama ve çıkarma işlemleri arasındaki ilişkiyi anlatmaktadır.. Videoda öncelikle çıkarma işleminde eksileni ve çıkanı bulma kuralları açıklanmakta, ardından toplama işleminde verilmeyen toplananı bulma kuralı anlatılmaktadır. Öğretmen, "yakınsa topla, uzaksa çıkar" kuralının sadece çıkarma işleminde geçerli olduğunu vurgulamakta ve yaş problemleri, üçgen içindeki sayılar ve 84, 39, 45 sayıları arasındaki ilişki gibi çeşitli örneklerle konuyu pekiştirmektedir.. Videoda günlük hayattan örnekler de kullanılmakta olup, toplananların yerlerinin değiştirildiğinde cevabın değişmediği ve toplamdan bir toplanan çıkarıldığında diğer toplananın bulunabileceği gibi temel matematik kavramları adım adım gösterilmektedir.