Bu video, Ayas Hoca tarafından sunulan ikinci sınıf öğrencilerine yönelik bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, çarpma işlemini adım adım anlatmaktadır.. Videoda çarpma işleminin toplama işleminin kısa yoldan yapılması olduğu açıklanmakta, çarpma işleminin terimleri (çarpan ve çarpım) ve önemli özellikleri (bir ile çarpım, sıfırla çarpım ve çarpımların yerinin değişmesinin etkisi) örneklerle anlatılmaktadır. Toplam altı soru çözülmekte olup, ilk beş soru çarpma işlemleri, çarpım tablosu ve çarpma işleminin özellikleri üzerine odaklanmaktadır.. Öğretmen, çarpım tablosunun önemini vurgulayarak öğrencilerin bu tabloyu öğrenmeleri gerektiğini belirtmekte ve gelecek videolarda ikinci sınıf öğrencileri için çarpım tablosu, çarpma işlemi ve iki basamaklı sayılarla çarpma işlemi konularının işleneceğini söylemektedir.
Bu video, bir öğretmenin Tonguç adlı öğrencisine rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, rasyonel sayılarla çarpma işleminin temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve ardından sadeleştirme, işaret kuralları, tam sayılı kesirlerle işlemler, sıfır ve bir ile çarpma işlemleri gibi konuları örneklerle detaylı şekilde ele alıyor. Ayrıca bölme işleminin kuralı (birinci kesir aynen yazılır, ikinci kesir ters çevrilip çarpılır), etkisiz eleman ve ters eleman kavramları da anlatılıyor.. Videoda bir model soru üzerinden Tonguç'un haftanın kaçını harcadığı problemi çözülüyor ve öğrencilere ödev verilerek video sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik problemleri çözüm dersidir. Öğretmen, çeşitli matematik problemlerini adım adım çözmektedir.. Videoda öğretmen, kolay problemlerden başlayarak zor olanlara doğru ilerleyen bir yapıda çarpma problemlerini ve diğer matematik problemlerini çözmektedir. Çözülen problemler arasında kalem satışı, para hesaplamaları, çiftlikteki hayvanların ayak sayıları, Ayşe Hanım'ın alışveriş yaptığı ürünlerin toplam fiyatını hesaplama, Ömer ve babasının yaşlarını bulma ve sayılarla ilgili karmaşık bir hesaplama problemi bulunmaktadır.. Öğretmen, öğrencilere her sorudan önce videoyu durdurup kendi cevaplarını yapmaları tavsiye etmekte ve çarpım tablosunu ezberlemenin önemini vurgulamaktadır.
Çarpma, aynı sayıları toplamak yerine kısa yoldan işlem yapma yöntemidir. "x" işareti çarpı olarak okunur. Çarpan, çarpılan sayıdır
Dört basamaklı sayılar 1000'den başlayarak okunur. Beş basamaklı sayılar 10000'den başlayarak okunur. Altı basamaklı sayılar 100000'den başlayarak okunur. Basamaklar binler, yüzler, onlar ve birler olarak gruplandırılır
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere tartma problemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, daha önce tartma konusunu anlattığını belirterek, bu videoda çeşitli tartma problemlerini çözmektedir.. Videoda toplam 10 farklı tartma problemi çözülmektedir. Problemler süt şişesi, kömür çuvalı, kuru nane, meyve, kuruyemiş, hap, demir ve balina ağırlığı gibi farklı konuları içermektedir. Her problem için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte, bölme ve çarpma işlemlerinin kolay yolları anlatılmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin videoyu durdurup önce kendi cevaplarını bulmalarını tavsiye etmektedir.
Kitap konu anlatımı, etkinlikler ve kazanım testlerinden oluşmaktadır. Sorular merkezi sınavlardaki işlem düzeyi ve tarz bakımından benzerdir. Güncel müfredata uygun özgün içerik ve beceri temelli sorular bulunmaktadır
2'den 5'e kadar olan sayılarla çarpma işlemleri öğretilmektedir. 10-100 ile çarpma işlemleri ve problem çözme çalışmaları bulunmaktadır. Yaprak testler ve yeni nesil sorular yer almaktadır. Zeka oyunları ve interaktif etkinlikler sunulmaktadır
Günlük hayattan alınan uygulamalı örnekler sunulmaktadır. Tek ve iki basamaklı sayılarla toplama işlemleri öğretilmektedir. Problemler farklı zorluk seviyelerinde ve adım adım açıklamalarla desteklenmektedir
Kitap 75-90. sayfalar arasında Rasyonel Sayılarla Çarpma ve Bölme işlemlerini içeriyor. 2024-2025 eğitim-öğretim yılı için hazırlanan içerik